Σταμάτησε οριστικά η κυβέρνηση το… μάδημα της μαργαρίτας για το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη

Σταμάτησε οριστικά η κυβέρνηση  το… μάδημα της μαργαρίτας για το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη

Η κυβέρνηση φαίνεται ότι σταμάτησε το… μάδημα της μαργαρίτας σε ό,τι αφορά τη χάραξη του δρόμου Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη και είναι έτοιμη να ανακοινώσει ότι οριστικοποιήθηκε η υλοποίηση του έργου με την επιλογή βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου. Το έργο, κόστους άνω των 310 εκατομμυρίων ευρώ, έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εγχώριων ομίλων.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Χαρίτση, η κοινοπραξία Μορέας έχει υποβάλει μελέτες που αφορούν στο τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα ypodomes.com και ο Νίκος Καραγιάννης: “Ο προτεινόμενος σχεδιασμός με τον οποίο συμφώνησε και η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, ακολουθεί τη χάραξη του υφιστάμενου τμήματος με κατά τόπους βελτιώσεις και παραλλαγή της χάραξης, για παράδειγμα στη Μεσσήνη. Αυτό σημαίνει ότι απορρίφθηκε η παραλιακή χάραξη.

Η περιβαλλοντική μελέτη έχει δοθεί προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος από τις 10 Δεκεμβρίου 2019 και αναμένεται η σχετική απόφαση. Εδώ αξίζει να ενημερώσουμε ότι έχει δοθεί θετική γνωμοδότηση από το ΥΠΕΝ στο Φάκελο Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων για τη βελτίωση υφιστάμενου τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος της Εθνικής Οδού 82 (Σπάρτη-Καλαμάτα-Μεσσήνη-Βελίκα-Χατζή-Πύλος).

Το τμήμα Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη

Όσον αφορά στο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, υπάρχει ήδη εν ισχύ περιβαλλοντική αδειοδότηση με τη με αρ. οικ.51472/2250/3-12-2013 Απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου.

Επίσης, υπάρχουν εγκεκριμένες, από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μελέτες οδοποιίας, στο πλαίσιο της Σύμβασης «Μελέτη Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου (Φιλιατρά – Πύλος – Καλαμάτα), βελτίωση κατά τμήματα Πύλος – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη», η ανάθεση της οποίας είχε εγκριθεί δυνάμει της με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/οικ.746/3-2-2009 Υπουργικής Απόφασης.

Ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το καλοκαίρι είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στις 6 Δεκεμβρίου έγινε γνωστό πως στη β΄ φάση του διαγωνισμού πέρασαν όλα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και τα οποία είναι: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 312,23εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 251,8εκατ.ευρώ). Η εκκίνηση του διαγωνισμού είχε γίνει στις 2 Ιουλίου 2019.

Η διαδικασία

Για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού έχουμε δρόμο μπροστά μας. Πλέον ξεκινά ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ του υπουργείου, των ενδιαφερόμενων σχημάτων και των τοπικών φορέων.

Με την ολοκλήρωσή του θα έχει προκύψει το τεχνικό αντικείμενο. Στη συνέχεια και εφόσον έχουμε πλήρεις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, θα περάσουμε στη Β΄2 φάση με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από την οποία θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου. Η όλη διαδικασία μαζί με τις απαραίτητες εγκρίσεις και ελέγχους θα μας οδηγήσει στο 2021 (με το αισιόδοξο σενάριο).

Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια) και η χρηματοδότηση του δεν προβλέπει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας”.

Α.Π.