Δύο εργαζόμενες σε σούπερ μάρκετ της Καλαμάτας στις ημέρες του κορωνοϊού


Μιλούν στο «Θ» και περιγράφουν τις εμπειρίες τους

Είναι από τις κατηγορίες εκείνες των εργαζομένων, που αυτές τις δύσκολες ημέρες της υγειονομικής κρίσης που περνάμε όλοι μας, θα ήθελαν πάρα πολύ να μείνουν σπίτι τους αλλά δεν μπορούν.

Οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ «θέλοντας και μη» έχουν βάλει «πλάτη» σε αυτή τη δύσκολη μάχη, προσπαθώντας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εργασίας τους και των καταναλωτών, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις δεν κατανοούν ούτε τη σοβαρότητα της κατάστασης, ούτε την πίεση των συγκεκριμένων εργαζομένων.

Μιλώντας με δύο κοπέλες σε ισάριθμα διαφορετικά σούπερ μάρκετ της Καλαμάτας, μας περιέγραψαν τα όσα βιώνουν αυτές και οι συνάδελφοί τους αυτές τις ημέρες.

Δεν έχουν μάσκες

Η Ελένη, που είναι και νέα μαμά και δουλεύει σε μεγάλο σούπερ μάρκετ της πόλης μας, είπε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι να βρίσκουν μέσα προστασίας (μάσκα και γάντια) για τις ώρες που βρίσκονται στην εργασία τους. Ιδιαίτερα οι μάσκες έχουν εξαντληθεί και κάποιοι αναγκάζονται να φορούν την ίδια κάθε ημέρα, διότι η επόμενη επιλογή είναι να μην φορούν καθόλου. Η ίδια είχε ευτυχώς φροντίσει να προμηθευτεί από νωρίς όλα τα κατάλληλα προϊόντα για την προστασίας της και προς το παρόν δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα. 

Την προηγούμενη εβδομάδα και πριν την εφαρμογή των μέτρων, έζησαν, όπως μας είπε, απίστευτες στιγμές στα σούπερ μάρκετ, με τον κόσμο να γεμίζει τους χώρους  και τα καλάθια να ξεχειλίζουν από κάθε λογής πράγματα.

Την εβδομάδα αυτή και μετά την εφαρμογή των μέτρων, η κίνηση στο σούπερ μάρκετ είναι πιο συγκρατημένη και ο κόσμος, όπως μας περιέγραψε η Ελένη, συμμορφώνεται με τις υποδείξεις. Ακολουθεί αυτά που τους λένε και κρατούν τις αποστάσεις με τους άλλους πελάτες.

Διευρυμένα ωράρια και Κυριακές

Η Κατερίνα, που επίσης εργάζεται σε μεγάλο σούπερ μάρκετ της Καλαμάτας, είπε ότι όλοι οι εργαζόμενοι, με όσα συμβαίνουν,  προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν τόσο προσωπικά, όσο και στην εργασία τους.

Προβληματισμένοι, όπως μας περιέγραψε, είναι περισσότερο οι εργαζόμενοι που έχουν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους στο σπίτι και δεν έχουν καταφέρει ακόμα να βρουν μάσκες. Υπογράμμισε ότι θα έπρεπε οι ίδιες οι εταιρίες που εργάζονται να τις έχουν προμηθευτεί από νωρίς για να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους.

Το διευρυμένο ωράριο και η λειτουργία τις Κυριακές, πιστεύει πως δεν ήταν απαραίτητα, καθώς από την ημέρα που τέθηκαν τα μέτρα στα σούπερ μάρκετ, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί. Πολλοί υπάλληλοι, όπως μας είπε, έχουν δυσανασχετήσει  με αυτή την απόφαση και όσοι μπορούν να πάρουν άδειες ειδικού σκοπού, το πράττουν.

Οι περισσότεροι πολίτες, όπως περιέγραψε η Κατερίνα, τηρούν τα μέτρα, αλλά πάντα υπάρχουν και αυτοί που φέρνουν αντιρρήσεις ή δεν υπακούουν. 

Μάλιστα, έχει παρατηρήσει, ότι σε κάποιες περιπτώσεις που πελάτες δεν υπάκουσαν, τους «έβαλαν στη θέση τους» οι υπόλοιποι. Τέλος, το μεγαλύτερο πρόβλημα στη συμπεριφορά των πελατών, όπως το περιέγραψε, είναι πως ενώ τους ενημερώνουν στην είσοδο για τα μέτρα, με την είσοδό τους συνωστίζονται στα τμήματα του οπωροπωλείου, των κρεάτων ή των τυριών.

Της Βίκυς Βετουλάκη