Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει την Ημέρα της Γυναίκας και στην Καλαμάτα


Γυναίκες μπροστά και πίσω από την κάμερα

Το Φεστιβάλ Δράμας αγαπά τις γυναίκες δημιουργούς και το αποδεικνύει και έμπρακτα, προβάλλοντας μια επιλογή ξεχωριστών ταινιών με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας, σε εννέα πόλεις της Ελλάδος, στο πλαίσιο του επιτυχημένου θεσμού «Το Φεστιβάλ Δράμας Ταξιδεύει».

Αντιπροσωπευτικές των θεματικών τάσεων που τα τελευταία χρόνια απασχολούν τους δημιουργούς ταινιών μικρού μήκους, οι ταινίες του αφιερώματος θίγουν θέματα όπως η μοναξιά, ο έρωτας, η γυναικεία κακοποίηση, τα παιδιά ως τραγικά θύματα της φτώχειας, η οικογένεια ως ασφυκτικός μηχανισμός καταπίεσης, ο φανατισμός.

Το αφιέρωμα, που τιτλοφορείται «Γυναίκες μπροστά και πίσω από την κάμερα», θα φιλοξενηθεί στην Καλαμάτα την Κυριακή 8 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, στις 7.00 μ.μ., στο Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας με ελεύθερη είσοδο, ενώ θα πραγματοποιηθεί ακόμα σε Δράμα (5 και 8/3), Αθήνα (9/3), Νέο Ηράκλειο Αττικής (10/3), Λεωνίδιο (8/3), Κυπαρισσία (7/3), Πάτρα (8/3), Λάρισα (10/3), Χανιά (8/3) και Ιεράπετρα (8/3).

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

Ουρανία

Δέσποινα Κούρτη | 16’ | 2017

Η Ουρανία είναι μια μεσήλικη γυναίκα που έχει παραμελήσει τον εαυτό της. Η εμφάνιση ενός άγνωστου νεαρού θα τη βοηθήσει να ξαναβρεί τη γυναικεία φύση της.

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΥΡΤΗ

Γεννήθηκε στην Ρόδο. Μετακόμισε στην Αθήνα, όπου σπούδασε Νομικά. Παράλληλα σπούδασε Κινηματογράφο στο NY College. Η πτυχιακή της ταινία, «Η κούκλα», συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα Ελληνικών Ταινιών μικρού μήκους στο 20ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Έκτορας Μαλό – Η τελευταία μέρα της χρονιάς

Ζακλίν Λέντζου | Μυθοπλασία | 25’ | 2018

Η τελευταία μέρα της χρονιάς ξημερώνει κάτω από το φεγγάρι, ενώ η Σοφία βλέπει ένα όνειρο και δεν το λέει σε κανέναν: περπατώντας στην έρημο, μαθαίνει πως είναι άρρωστη. Υποκρίνεται ότι δεν τη νοιάζει. Μήπως έχασε την καρδιά της;

ΖΑΚΛΙΝ ΛΕΝΤΖΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Είναι σεναριογράφος/σκηνοθέτης της οποίας η δουλειά περιστρέφεται γύρω από μη παραδοσιακές οικογενειακές δομές και τις συνέπειές τους, την ενηλικίωση και το όνειρο. Η κινηματογραφική της γλώσσα συμπεριλαμβάνει την ανακάλυψη ποίησης σε- φαινομενικά- κοινότυπες συνθήκες, καθώς και συγκεκριμένη διαχείριση του χρόνου.

Άννα και Φαίδρα

Ελίνα Πάνικ | Μυθοπλασία | 20’ | 2019

Η Άννα είναι μια τριαντάχρονη ηθοποιός που θέλει να τραβάει τα βλέμματα. Η Φαίδρα είναι μια τριαντάχρονη γυναίκα που δεν ξέρει πώς είναι να σε κοιτούν, αφού γεννήθηκε τυφλή. Όταν η Άννα γνωρίζει τη Φαίδρα στο πλαίσιο έρευνας για τον επόμενο ρόλο της, θα βρεθεί απέναντι στο πρώτο άτομο στη ζωή της που δεν μπορεί να την κοιτάξει. Αυτή η συνειδητοποίηση θα στείλει τις δύο γυναίκες σε ένα περίπλοκο μονοπάτι έντασης, δυναμικής και, τελικά, συμφιλίωσης.

ΕΛΙΝΑ ΠΑΝΙΚ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Κινηματογράφο και Γερμανική Φιλολογία στην Αθήνα και το Βερολίνο. Έχει εργαστεί ως art director και ενδυματολόγος σε γερμανικές και ελληνικές κινηματογραφικές παραγωγές. Το 2010 με την ταινία «Η απόγνωση της Μιμής» συμμετείχε στο Berlinale Talent Campus. Η ταινία της «Ο καθρέφτης του λόρδου Πατσόγκ» κέρδισε μνεία καλύτερης φωτογραφίας στο Φεστιβάλ της Δράμας.

La Ultima Hija / Η τελευταία κόρη

Εύη Καραμπάτσου | Ντοκιμαντέρ | 21’ | 2018

«Ποια είναι μάνα;… Οποιαδήποτε… Οποιαδήποτε…

Θα μπορούσα να είμαι η μητέρα της… Και η Aurora θα μπορούσε να είναι κόρη μου…

Δεν την υποδέχθηκα ζωντανή, αλλά νεκρή… Όμως, είναι το ίδιο…»

ΕΥΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Σκηνοθεσία στην Σχολή Σταυράκου. Οι ταινίες της έχουν διακριθεί με αρκετά βραβεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Testing Greta

“Testing Greta”

Abbie Lucas | Μυθοπλασία | 11’ | 2017

Η ταινία “Testing Greta” είναι μια ασυνήθιστη, γεμάτη ανατροπές ιστορία ενδοοικογενειακής βίας, ειπωμένη με έναν ιδιαίτερο και ανατρεπτικό τρόπο. Έχοντας στοιχεία τόσο κωμικά όσο και τραγικά, αφηγείται την ιστορία μιας δυναμικής γυναίκας που στιγμιαία σπάει, αποκαλύπτοντας τη φρικτή αλήθεια της ιδιωτικής της ζωής, πριν ξαναφορέσει τη λαμπερή μάσκα της. H ταινία είναι αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν υπάρξει σιωπηλά θύματα κακοποίησης.

ABBIE LUCAS

Είναι σκηνοθέτις θεάτρου και κινηματογράφου. Οι πρόσφατες δουλειές της περιλαμβάνουν: Μια ασπρόμαυρη διαδικτυακή σειρά, “A Quick Fortune”, η οποία προβλήθηκε σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων το Raindance στο Λονδίνο. Μια κωμωδία, “Wrong Direction”, με επίσημη συμμετοχή στο London Independent Film Festival του Λονδίνου και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Carmarthen Bay (BAFTA Cymru qualifying). Μια νέα σειρά σκετς κωμωδίας που ονομάζεται “12 Sketches in a London House”.

Υπνοβατώντας

Μέλισσα Αναστάσι | Μυθοπλασία | 19’ | 2018

Σε ένα απομονωμένο αγρόκτημα ένα έφηβο αγόρι πρέπει να βοηθήσει τη μητέρα του να γλιτώσει απ’ το φανατικό πατριό του, καθώς η αφοσίωση και η αντίληψή του για τον έξω κόσμο δοκιμάζονται.

ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙ

Είναι βραβευμένη σκηνοθέτις/σεναριογράφος που εργάζεται πάνω σε πληθώρα ειδών, όπως ταινίες, ντοκιμαντέρ, βίντεο κλιπ και διαφημίσεις. Οι μικρού μήκους ταινίες της έχουν προβληθεί σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται τα φεστιβάλ της Ουπσάλα, του Τάμπερε, του Σαιντ Τροπέ, του Όλντενμπουργκ, του Μπρίσμπεϊν, καθώς και τα Cannes Cinema Antipodes, Flickerfest και New Directors New York. Τα σενάρια μεγάλου μήκους ταινιών της έχουν μπει στην τελική λίστα επιλογών για το Sundance Lab, όπως και το Binger Film Lab στο Άμστερνταμ. Αυτήν τη στιγμή δουλεύει πάνω στο σενάριο της μεγάλου μήκους ταινίας “Bluebirds” με την υποστήριξη του Screen Australia και του Screen NSW.