Ψηφιακός μετασχηματισμός του Δήμου Καλαμάτας – Ο κορωνοϊός επιτχάχυνε τις διαδικασίες

Ψηφιακός μετασχηματισμός του Δήμου Καλαμάτας – Ο κορωνοϊός επιτχάχυνε τις διαδικασίες

Μια πανδημία οδηγεί με βίαιο τρόπο την κοινωνία σε αλλαγές, στην εργασία, στις ανθρώπινες σχέσεις στην επιχειρηματικότητα κ.α. Η διαχείριση του σύγχρονου πλούτου, των δεδομένων (data), απαιτεί πλέον άλλες μεθόδους και από περισσότερους. Σε έναν κόσμο που μετασχηματίζεται ψηφιακά, λέξεις με πρώτο συνθετικό το ΤΗΛΕ… (Τηλεργασία, Τηλεδιάσκεψη κ.λπ.) μπαίνουν στη ζωή μας και αλλάζουν την καθημερινότητά μας.

Μετά τις τηλε-οικονομικές συναλλαγές (eBanking, eshop), η τηλεργασία αφορά όλο και περισσότερους εργαζομένους, οι τηλεδιασκέψεις διευρύνονται και όλα γίνονται συνήθεια. Στο Δήμο Καλαμάτας, έχοντας κάνει βήματα πολλά χρόνια πριν, υπάρχουν οι υποδομές αλλά και τα ψηφιακά δεδομένα που ευνοούν την ανάπτυξη της τηλεργασίας, των τηλεδιασκέψεων, αλλά και της ψηφιακής εξυπηρέτησης των πολιτών.

Ι. Στην Τηλεργασία

Λόγω της υποδομής του σύγχρονου δικτύου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών που λειτουργεί στο Δήμο και την εξέλιξη του Internet, είναι δυνατή, με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού, η πρόσβαση στις εφαρμογές και τα αρχεία του Δήμου από απόσταση. Μια δυνατότητα που σήμερα αξιοποιείται από πολλούς υπαλλήλους του Δήμου και των οποίων ο αριθμός διευρύνεται διαρκώς. Ταυτόχρονα είναι σε εξέλιξη η εγκατάσταση και λειτουργία της πλατφόρμας ΙΡΙΔΑ του υπουργείου Εσωτερικών, για την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών του Δήμου και άλλων φορέων του Δημοσίου, που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή τη Μεγάλη Εβδομάδα. 

ΙΙ. Στις Τηλεδιασκέψεις

Η διοικητική λειτουργία του Δήμου, αλλά και η συνεργασία μεταξύ όλων (αιρετοί, υπάλληλοι, κ.λπ.) γίνεται μέσω ανοικτών συνακροάσεων, ενώ τα συλλογικά όργανα του Δήμου (Δημοτικό Συμβούλιο, Οικονομική Επιτροπή, Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, Δ.Σ. Νομικών Προσώπων κ.λπ.) συνεδριάζουν και με τη νομιμοποίηση του κράτους, με βιντεοκλήσεις.

ΙΙΙ. Στην Τηλε-εξυπηρέτηση των πολιτών

Η δομημένη από χρόνια οργάνωση των δεδομένων που παράγονται και αποθηκεύονται στο Δήμο (Δημοτολόγιο, Ληξιαρχείο, Πολεοδομία, Οικονομική Υπηρεσία, παραγωγή τεχνικών έργων, κ.ά.) προσφέρει σήμερα τη δυνατότητα, μέσω του ιστότοπου www.kalamata.gr, οι συναλλαγές με τον πολίτη (αιτήματα καθημερινότητας, δικαιολογητικά αιτήσεων, πολεοδομικά δεδομένα, αποφάσεις Συλλογικών Οργάνων) να μπορούν να πραγματοποιούνται και χωρίς φυσική παρουσία.

Αιτήσεις για διάφορα θέματα που ενδιαφέρουν τον πολίτη, αλλά και η παραλαβή πιστοποιητικών μπορούν στο Δήμο Καλαμάτας, να γίνουν ως εξής:

Α. Αιτήσεις προς το Δήμο

Οι αιτήσεις των πολιτών προς το Δήμο, θα μπορούν να διεκπεραιώνονται ψηφιακά με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email), ακολουθώντας τα εξής βήματα:

Ι. Συμπλήρωση πιστοποιημένης Αίτησης-Δήλωσης

ΙΙ. Αλληλογραφία με το Δήμο

Β. Έκδοση Πιστοποιητικών

Ο δημότης μπορεί μέσω της ηλεκτρονικής πύλης Ermis στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ermis.gov.gr να αιτηθεί και να παραλάβει έγκυρο πιστοποιητικό ή άλλο έγγραφο δημόσιου οργανισμού, που θα αποθηκευτεί στην ηλεκτρονική του θυρίδα, εφόσον αποστείλει την αίτηση του μέσω του ΚΕΠ Δήμου Καλαμάτας, ακολουθώντας τα εξής βήματα: Σύνδεση με την πύλη Ermis (www.ermis.gov.gr), με χρήση των κωδικών TAXIS. Επιλογή Υπηρεσίας χωρίς διαμεσολάβηση του ΚΕΠ.

Ο πολίτης μπορεί να επιλέξει μια υπηρεσία, από ένα σύνολο 122, όπου την διεκπεραίωση αναλαμβάνει το ΚΕΠ του Δήμου Καλαμάτας και το οποίο έχει την δυνατότητα να τοποθετεί την απάντηση στην ηλεκτρονική θυρίδα του αιτούντος στην Πύλη Ermis.