Πανελλαδικές 2020: Χαμόγελα αισιοδοξίας από τους μαθητές


Πρώτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων η χθεσινή, με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων να εξετάζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ενώ σήμερα τη σκυτάλη παίρνουν οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων, που θα εξεταστούν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.

Τη σχέση τους με την ανάγνωση βιβλίων και το ρόλο της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού τους χρόνου κλήθηκαν να αναπτύξουν χθες οι υποψήφιοι.

Από την πλευρά τους οι μαθητές, σχολιάζοντας τα θέματα, δήλωσαν ευχαριστημένοι, ενώ σημείωσαν και τη σημασία που είχε στην προετοιμασία τους το κλείσιμο των σχολείων 

Στην τύχη άφησε τις απαντήσεις του ο Θοδωρής Γαλακούτης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, έπαιξε «κίνο». Τα θέματα του φάνηκαν δύσκολα, αλλά κάποιος που είχε διαβάσει μπορούσε να γράψει.

Για τον ίδιο η χρονιά δεν είχε πολύ διάβασμα, ενώ στόχος του είναι να εισαχθεί στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων στην Καλαμάτα.

Βατά χαρακτήρισε τα θέματα η Ιωάννα Καρνούσκου, καθώς ήταν όπως τα περίμενε. «Θέματα που ζητούσαν περισσότερο την προσωπική άποψη του μαθητή», με την ίδια να βγαίνει κερδισμένη αφού ανήκει στους νέους που διαβάζουν βιβλία.

Όσο για την περίοδο που έκλεισαν τα σχολεία, θεωρεί ότι βοήθησε αφού της επέτρεψε να παραμείνει συγκεντρωμένη στο στόχο της και να διαβάσει περισσότερο.

Για την Ευαγγελία Γιαννοπούλου το θέμα της έκθεσης ήταν σχετικά εύκολο και ήθελε κατά πολύ τη γνώμη του κάθε μαθητή.

Εύκολες χαρακτήρισε και τις ασκήσεις στη Λογοτεχνία και τη Γλώσσα.
Έτσι, ένας μαθητής με μια καλή προετοιμασία μπορούσε να γράψει καλά.

Αρκετά καλά δήλωσε ότι πήγε ο Διονύσης Χρόνης. Όπως είπε, τα θέματα ήταν εύκολα και μπορούσε να γράψει ένας διαβασμένος μαθητής. Η Έκθεση, πρόσθεσε, ήταν λίγο δύσκολη, αλλά με λίγη σκέψη ένας υποψήφιος μπορούσε να αντεπεξέλθει.

Αναφορικά με τη σχέση των νέων με το βιβλίο, ο ίδιος θεωρεί ότι πλέον δε διαβάζουν. Μιλώντας για τη χρονιά, ανέφερε ότι μέχρι τη στιγμή που τα σχολεία έκλεισαν λόγω του κορωνοϊού ήταν όλα ομαλά, αλλά το κλείσιμο αιφνιδίασε τους μαθητές. Τον ίδιο, πάντως, τον βοήθησε, αφού και μειώθηκε η ύλη και γιατί είχε περισσότερο χρόνο να διαβάσει, ενώ εκτίμησε ότι τα φετινά θέματα θα είναι ευκολότερα.

Βατά χαρακτήρισε τα θέματα η Μαρία Χρονοπούλου, θεωρώντας ότι έγραψε πολύ καλά. Σχετικά με το βιβλίο, ήταν κάτι που δεν περίμενε, αλλά το είχε διαβάσει ως θέμα.

Όσο για την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, δήλωσε ότι τη βοήθησε αφού είχε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή της να διαβάσει. Γενικότερα χαρακτήρισε τη χρονιά δύσκολη, με πολύ διάβασμα, αλλά θεωρεί ότι όλα θα πάνε καλά.

Τα θέματα αιφνιδίασαν την Άννα – Μαρία Κόχρονα, διότι πίστευε ότι θα «πέσει» κάτι άλλο. Όπως είπε, δεν της άρεσε καθόλου και περιμένει πλέον στα επόμενα μαθήματα τα θέματα να είναι καλύτερα.
Πρόσθεσε, δε, σχολιάζοντας το θέμα, ότι δεν ταίριαζε στο νέο σύστημα, αλλά και με αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο στις μέρες μας, δηλαδή η ίδια θα θεωρούσε καλύτερο ένα θέμα που να έχει να κάνει με την κοινωνική ευθύνη.

Όσο για το βιβλίο, όπως είπε, είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει τους νέους τόσο, αφού θα προτιμήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους να παίξουν ένα παιχνίδι, παρά να διαβάσουν ένα βιβλίο που μοιάζει περισσότερο με καταναγκαστικό έργο.

Σχετικά με την κατάσταση με τον κορωνοϊό και αν την επηρέασε, δήλωσε ότι κάποιος που θέλει να διαβάσει και έχει σκοπό να καταφέρει κάτι στη ζωή του, δε θα επηρεαστεί και θα διαβάσει.

Βατά χαρακτήρισε τα θέματα και ο Γιάννης Σκιανής, θεωρώντας ότι έγραψε καλά, όπως και οι περισσότεροι.

Όσο για την αναστολή των σχολείων, είπε ότι αυτό βοήθησε τους περισσότερους μαθητές, αφού είχαν περισσότερο χρόνο να διαβάσουν.
Ο ίδιος συνέστησε στους άλλους μαθητές να διαβάζουν και να μην έχουν άγχος, κι αυτά αρκούν για να πάνε καλά.

Πολύ καλά δήλωσε ότι τα πήγε ο Κωνσταντίνος Βολτέας, προσθέτοντας ότι δεν ήταν από τα θέματα που είχε κάνει επανάληψη τις τελευταίες μέρες, παρ’ όλα αυτά μπόρεσε να γράψει.

Για τη σχέση του με το βιβλίο, ανέφερε ότι όσο μπορεί διαβάζει, αφού λόγω των Πανελλαδικών δεν είχε πολύ χρόνο.

Όλα καλά πήγαν είπε η Αλεξάνδρα Λαδούκη, που χαρακτήρισε τα θέματα εύκολα, αν και το βιβλίο ήταν κάτι που δεν περίμενε, όμως κατάφερε να γράψει.

Περιμένει πλέον τη βαθμολογία η Όλγα Σκιαδοπούλου, αλλά εκτιμά ότι έγραψε πολύ καλά, ενώ χαρακτήρισε το θέμα της έκθεσης και τις ασκήσεις πολύ εύκολες.

Μιλώντας για τη χρονιά, ανέφερε ότι δεν ήταν τόσο πιεσμένη και για την ίδια κύλησε ομαλά.
Τέλος, για το κλείσιμο των σχολείων, είπε ότι δεν ήταν τόσο εύκολο, αφού έπρεπε όλη τη μέρα να μένει κλεισμένη στο σπίτι και να διαβάζει.

Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα για τον Ανδρέα Ζώτο, καθώς «ένας διαβασμένος μαθητής θα μπορούσε εύκολα να γράψει καλά».

Όσο για τη σχέση του με το βιβλίο, ανέφερε ότι οι περισσότεροι δεν έχουν καλή σχέση με αυτό και καλό θα ήταν να το βάλουν στη ζωή τους, αφού το διάβασμα έχει πολλά θετικά.

Σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων, δήλωσε ότι ήταν μια ιδιαίτερη κατάσταση: από τη μια, έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν περισσότερο χρόνο για να διαβάσουν και, από την άλλη, δεν μπορούσαν να καθίσουν συνέχεια σπίτι, αφού ήθελαν να βγουν, να δουν τους φίλους τους. Έτσι, ο κάθε μαθητής «πήρε» διαφορετικά αυτή την κατάσταση.

Καλά εκτιμά ότι έγραψε η Σταυρούλα Κρόμπα που χαρακτήρισε τα θέματα βατά. Μιλώντας δε για το βιβλίο, ανέφερε ότι η αξία του είναι σημαντική στη σημερινή κοινωνία και θεωρεί ότι οι νέοι πρέπει να διαβάζουν, αφού το διάβασμα βοηθά σε αρκετούς τομείς.

Μιλώντας για τη χρονιά, τη χαρακτήρισε δύσκολη, αφού η καραντίνα επηρέασε τους μαθητές, μιας και άλλαξε η ύλη στη μέση της χρονιάς.

Εύκολα χαρακτήρισε τα θέματα ο Εμμανουήλ Βασιλείου.
Μιλώντας για την κατάσταση με τον κορωνοϊό, ανέφερε ότι βοήθησε το κλείσιμο των σχολείων, αφού είχε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή του για να διαβάσει.

Οι νέοι, πρόσθεσε, δε διαβάζουν βιβλία πέρα από τα σχολικά, αφού λόγω της τεχνολογίας δεν υπάρχει ενδιαφέρον.

Αρκετά καλά έγραψε ο Παναγιώτης Μαλαπάνης, που θεωρεί πως τα θέματα ήταν εύκολα, αν και η ανάγνωση του βιβλίου ήταν κάτι που δεν περίμενε.

Όσο για τη σχέση των νέων με το βιβλίο, ανέφερε ότι ο ίδιος διαβάζει και είναι ένα ωραίο χόμπι.

Τέλος, σχετικά με την καραντίνα, ανέφερε ότι επηρέασε τους μαθητές και θετικά και αρνητικά, μιας και υπήρξε φόβος για τη δυσκολία των θεμάτων, αλλά ήταν σημαντικό που μειώθηκε και η ύλη.

Καλό χαρακτήρισε το θέμα της έκθεσης η Σοφία Σουλιμά. Όπως είπε, ήταν αναμενόμενο, αφού λόγω της κατάστασης με την καραντίνα αρκετοί βρήκαν δημιουργική διέξοδο στο διάβασμα.
Στην ίδια αρέσει πολύ η λογοτεχνία και το θέατρο και αυτό τη βοήθησε να αναπτύξει το θέμα.

Τέλος, σχετικά με την αναστολή των μαθημάτων, σχολίασε ότι τη βοήθησε, αφού είχε περισσότερο χρόνο να διαβάσει.

Θέμα που δεν περίμενε ήταν αυτό της έκθεσης για τον Γιώργο Ασημακόπουλο, αλλά το χαρακτήρισε εύκολο.

Μιλώντας για τη χρονιά τη χαρακτήρισε ομαλή με μόνη παραφωνία τους τελευταίους δύο μήνες, που όμως βγήκαν σε καλό για τους μαθητές, αφού είχαν περισσότερο χρόνο να διαβάσουν.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση