Αεροδρόμιο Καλαμάτας: «Δε χωράνε όλα τα καρπούζια στην ίδια μασχάλη»

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: «Δε χωράνε όλα τα καρπούζια στην ίδια μασχάλη»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων και της κυριακάτικης «Καθημερινής», η Καλαμάτα, η Μεσσηνία, ένας πολλά υποσχόμενος τουριστικός προορισμός, που αποτελεί μάλιστα καλό παράδειγμα ισόρροπης ανάπτυξης μεταξύ του πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας, μετατρέπεται σε πεδίο βολής και εκπαίδευσης πιλότων της παγκόσμιας πολεμικής βιομηχανίας.

Φαίνεται ότι οι τοπικές Αρχές (Δημοτικές, Περιφέρεια, και εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων κ.ά.) δεν αντιλαμβάνονται ότι «δε χωράνε όλα τα καρπούζια στην ίδια μασχάλη».

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλη Κωσταντακόπουλου» δεν μπορεί ταυτόχρονα, και μάλιστα με ένα διάδρομο προσγείωσης & απογείωσης, να καλύπτει τις ανάγκες ενός διεθνούς πολιτικού αερολιμένα και ταυτόχρονα ενός στρατιωτικού και ειδικά ενός Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων της παγκόσμιας βιομηχανίας όπλων.

Μας ανησυχεί ακόμη περισσότερο η αφωνία των επιχειρηματιών του τουριστικού τομέα και της ΤΕΜΕΣ Α.Ε., οι οποίοι σιωπούν παρότι γνωρίζουν τα προβλήματα ηχορύπανσης, αλλά και τον αγώνα που δώσαμε πριν από αρκετά χρόνια, για να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα μεσσηνιακά νησιά ως πεδίο βολής.

Ακόμη. θα πρέπει να αναλογιστούν και να συνεκτιμήσουν τις τραγικές συνέπειες για τη Μεσσηνία, από ένα πιθανό ατύχημα κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης και του κυκλοφοριακού φόρτου όλο το 24ωρο, την αύξηση του κόστους χρήσης του αερολιμένα λόγω του μεγαλύτερου χρόνου κράτησης των πολιτικών αεροσκαφών στον αέρα, αποτέλεσμα της επιβαρυμένης κυκλοφορίας του διαδρόμου από τα εκπαιδευτικά πολεμικά αεροπλάνα που έχουν και προτεραιότητα στη διαδικασία προσγείωσης – απογείωσης και, τέλος, τη γραφειοκρατία που θα προκληθεί για να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου, αφού πλέον για οτιδήποτε θα απαιτείται η άδεια του ΓΕΑ και της εταιρείας ή του κράτους (π.χ. Ισραήλ) που θα έχει αναλάβει με χρησιδάνειο τη λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων.

Δικαιολογίες από την πλευρά της κυβέρνησης μέχρι ενός σημείου θεμιτές, αλλά θα πρέπει να αντιληφθεί ότι ανάλογα θέματα που έρχονται εν μια νυκτί για να ανατρέψουν στρατηγικούς σχεδιασμούς ανάπτυξης ετών, υποβαθμίζοντας επενδυτικές πρωτοβουλίες και τις προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης, δεν είναι ό,τι καλύτερο και σε κάθε περίπτωση οφείλει η κυβέρνηση να ζητήσει την άποψη της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της μέσω μιας δημόσιας διαβούλευσης και τότε μόνο νομιμοποιείται να πάρει τις όποιες πολιτικές αποφάσεις.

Η δικαιολογία ότι αντιμετωπίζουμε ως χώρα την επιθετικότητα της Τουρκίας είναι γεγονός, αλλά κατά την ταπεινή μας γνώμη το πρόβλημα Ερντογάν δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε αποφάσεις που υποθηκεύουν το μέλλον μιας ολόκληρης περιοχής. Εξάλλου, δίπλα στο αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου» βρίσκεται το αμιγές στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στο Νομό Ηλείας. Λόγω της ιδιότητάς του θα μπορούσε να φιλοξενήσει το ΔΚΕΠιλότων με πολύ μικρότερο κατασκευαστικό κόστος προσαρμογής και με τα αντισταθμιστικά οφέλη που πρέπει να διεκδικήσουμε, να δημιουργηθούν οι υποδομές που απαιτούνται για τη μετατροπή της Πελοποννήσου σε Προπονητικό Κέντρο Ολυμπιακών Αγώνων με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία.

Στο ίδιο πλαίσιο θα προτείναμε ακόμη το αεροδρόμιο της Τρίπολης να αξιοποιηθεί ως Ευρωπαϊκός Σταθμός Εκπαίδευσης Πιλότων Δασοπυρόσβεσης & Προστασίας του Περιβάλλοντος.

Τέλος, να θυμίσω στην κυβέρνηση και ειδικά στον κ. πρωθυπουργό, που ομολογουμένως χειρίστηκε με απόλυτη επιτυχία τα προβλήματα της πανδημίας και του εύχομαι να έχει την ίδια επιτυχία και στα άλλα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία και η οικονομία μας, ότι δεν είναι σοφό να χαραμίζεις ένα συγκριτικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάριν κάποιου άλλου, ακόμη και εάν είναι της ίδιας αξίας.

Του Γιώργου Καραμπάτου

Τέως προέδρου Επιμελητηρίου Μεσσηνίας