«Νίκας-Τατούλης διάλεξαν ακόμα και τον ίδιο Τεχνικό Σύμβουλο για την κατασκευή των σκουπιδοεργοστασίων»

«Νίκας-Τατούλης διάλεξαν ακόμα και τον ίδιο Τεχνικό Σύμβουλο για την κατασκευή των σκουπιδοεργοστασίων»

Στην τελική ευθεία μπαίνει η παράδοση στο μεγάλο κεφάλαιο της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο. Μετά ένα μεθοδευμένο αδιέξοδο στο πρόβλημα, όλοι τους original και imitassion της Ν.Δ., του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και από όλους τους κρίκους του αστικού κράτους, κυβέρνησης-Περιφέρειας-Δήμων, σήμερα ομονοούν στο ότι δεν υπάρχει άλλη λύση, τι να κάνουμε.

Αφού μικροί και μεσαίοι σκουπιδοεργολάβοι λυμαίνονταν τα τελευταία χρόνια 100δες εκατομμύρια ευρώ μόνο στην Πελοπόννησο από τα σκουπίδια, τώρα τα δίνουν πακέτο όλα στην ΤΕΡΝΑ.

Όσο και να προσπαθούσαν ή να προσπαθούν να κρύψουν κρίσιμα στοιχεία, όπως το κόστος για τα λαϊκά στρώματα από αυτές τις επιλογές, τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Από τα παραρτήματα της ΣΔΙΤ (τα ψιλά γράμματα της σύμβασης) που επιμελώς αρνούνται να δώσουν και η νυν και η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, προκύπτει ότι οι αλγόριθμοι των ποιοτικών και ποσοτικών ρητρών είναι ανάλογοι με αυτούς του Μωρέα. Να θυμίσουμε ότι, από το 2014 έως σήμερα, ο Μωρέας, εκτός από τα διόδια, εκτός από τα δισ. για την κατασκευή του έργου, έχει εισπράξει από τον κρατικό προϋπολογισμό 221.378.961 ευρώ για την επιδότηση λειτουργίας.

Μάλιστα, για την ολοκλήρωση αυτού του οικονομικού και περιβαλλοντικού εγκλήματος σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων η νυν και η πρώην Περιφερειακή Αρχή, που υποτίθεται ότι σκοτώνονται, επέλεξαν τον ίδιο Τεχνικό Σύμβουλο μέσα από διάτρητες διαδικασίες και διαγωνισμούς. Ένα μόνο στοιχείο αρκεί. Άλλαξαν μέλος της Επιτροπής του Διαγωνισμού, αφού είχαν ανοιχτεί οι προσφορές των αναδόχων.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι ο Τεχνικός Σύμβουλος για την εκτέλεση του έργου είναι ο μόνιμος σύμβουλος της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής, για τις μεγάλες δουλειές (τη μαρίνα του Ναυπλίου, τα νερά του Ανάβαλου, την αποκατάσταση των ΧΑΔΑ, το διαγωνισμό για την ΣΔΙΤ των απορριμμάτων κ.λπ.). Η δε αμοιβή για την επίβλεψη κατασκευής του έργου 2 εκατομμύρια ευρώ.

Μονόδρομος για τα λαϊκά στρώματα είναι ο αγώνας για μην υλοποιηθεί η ΣΔΙΤ. Η διαχείριση των απορριμμάτων να γίνεται από Δημόσιο Κρατικό Φορέα που θα κατέχει και θα διαθέτει τα μηχανήματα, θα κάνει τις μελέτες με αυστηρά επιστημονικά κριτήρια, θα αποκλείει την καύση, θα προωθεί πολιτικές περιορισμού παραγωγής απορριμμάτων, διαλογής στη πηγή, ανακύκλωσης, κομποστοποίησης. Το δε υπόλειμμα να καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής που θα επιλέγονται με αυστηρά επιστημονικά κριτήρια. Με εργαζόμενους μόνιμους με πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα, με συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.  

Του Νίκου Γόντικα

Επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου