Πόλη ήπιας κυκλοφορίας η Καλαμάτα, σύμφωνα με το σχεδιασμό της δημοτικής αρχής

Πόλη ήπιας κυκλοφορίας η Καλαμάτα, σύμφωνα με το σχεδιασμό της δημοτικής αρχής

Η πρώτη παρουσίαση των αλλαγών που πρόκειται να υλοποιηθούν στον αστικό ιστό της Καλαμάτας έγινε τις προηγούμενες μέρες στη Δημοτική Διαπαραταξιακή Επιτροπή. Η συνέχεια, σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του δημάρχου Θανάση Βασιλόπουλου, θα δοθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής  την ερχόμενη Τετάρτη. Εκεί θα παρουσιαστούν τα τμήματα δρόμων που θα πεζοδρομηθούν και θα μονοδρομηθούν.

Επίσης, ο δήμαρχος Καλαμάτας τόνισε ότι ξεκινούν άμεσα οι διαδικασίες για την εφαρμογή της ήπιας κυκλοφορίας στην πόλη. Παντού το όριο ταχύτητας θα είναι τα 30 χιλιόμετρα (σ.σ. στις κατοικημένες περιοχές) και έξω από τα σχολεία τα 20 χλμ. Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Παρασκευή ανοίγει στο λιμάνι ο τελωνειακός χώρος μεταξύ της νοητής επέκτασης της Μιαούλη και της Φαρών, για τη στάθμευση αυτοκινήτων. Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 1,5 μήνα.

Ο κ. Βασιλόπουλος ανέφερε ότι “είμαστε έτοιμοι για να γίνει η πόλη μας πόλη ήπιας κυκλοφορίας. Στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής θα έρθει η πρόταση. Θα προμηθευτούμε τις στάμπες και τα χρώματα για να μπουν οι σηματοδοτήσεις για ανώτερο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ. σε όλες τις κατοικημένες περιοχές και τα 20 χλμ. έξω από τα σχολεία. Αυτό θα γίνει άμεσα”. 

Πρόσθεσε ακόμη ότι και “για τις πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις είμαστε έτοιμοι”, καθώς και ότι μέσα στην άλλη εβδομάδα “θα έχουμε εξελίξεις και θα πάρουμε αποφάσεις”. 

Τέλος, ανέφερε ότι έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις για τη δημιουργία των λεγόμενων “πάρκων τσέπης” σε 15 σημεία του Δήμου Καλαμάτας. Μάλιστα, για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη, όπου εξετάστηκε ο εξοπλισμός που χρειάζεται για αυτά τα μικρά πάρκα και πώς θα γίνουν οι μελέτες, σε συνεργασία με τους Συλλόγους Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών και της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Τέλος, ο δήμαρχος ανέφερε ότι ο Δήμος θα διεκδικήσει χρηματοδότηση για τη δημιουργία αυτών των “πάρκων τσέπης”, αν και ανακοίνωσε ότι τα πρώτα δύο ή τρία θα γίνουν φέτος με δαπάνη του.

Να σημειώσουμε ότι σχετική απόφαση είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο στα τέλη του προηγούμενου μήνα με αφορμή την ανάγκη τήρησης της κοινωνικής απόστασης στην περίοδο προσαρμογής μετά το lockdown, ενώ πλέον δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Δημήτρη Οικονόμου, με την οποία εγκρίνονται οι τεχνικοί όροι για την προώθηση των παρεμβάσεων. 

Στις γενικές αρχές εφαρμογής των τεχνικών οδηγιών επισημαίνεται ότι η απαιτούμενη εξοικονόμηση χώρου για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων μπορεί να γίνει με τους παρακάτω τρόπους: Αφαίρεση – προσωρινή κατάργηση μεμονωμένων θέσεων στάθμευσης ή μίας λωρίδας στάθμευσης. Περιορισμός του πλάτους των λωρίδων κυκλοφορίας. Απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης μακριά από το πεζοδρόμιο σε συνδυασμό με κατάληψη θέσεων στάθμευσης. Μείωση των ορίων ταχύτητας στις τοπικές οδούς με στόχο την ασφαλέστερη χρήση τους από πεζούς που αναγκαστικά περπατούν στο οδόστρωμα. Αποκλεισμός ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας ή ολόκληρου δρόμου από την κίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Παράλληλα, στην απόφαση επισημαίνεται η δυνατότητα οι δρόμοι να μπορούν να κλείνουν περιοδικά, π.χ. κάθε Παρασκευή βράδυ, υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπουν την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία των εισόδων/εξόδων όλων των παρόδιων κτηρίων, χώρων στάθμευσης κτηρίων, σταθμών στάθμευσης, διατηρώντας υποχρεωτικά διάδρομο πλάτους 3,5 μέτρων.

Α.Π.