Κυκλοφοριακές αλλαγές δεύτερης φάσης στη Ναυαρίνου: Πείραμα ήταν και απέτυχε…

Κυκλοφοριακές αλλαγές δεύτερης φάσης στη Ναυαρίνου: Πείραμα ήταν και απέτυχε…

Χθες το μεσημέρι συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καλαμάτας με μοναδικό θέμα τις κυκλοφοριακές αλλαγές που ισχύουν στην πόλη εδώ και μερικές μέρες, με τη συνεδρίαση να περιορίζεται στην οδό Ναυαρίνου.

Το λόγο πρώτος πήρε ο δήμαρχος Καλαμάτας, ο οποίος πρότεινε την ανάκληση των αλλαγών της β’ φάσης στην οδό Ναυαρίνου και οι οποίες έχουν να κάνουν με τη μονοδρόμηση από την Αύρας έως και την Ηρώων.

Απόφαση που, όπως είπε, πήρε μετά τα παράπονα πολιτών και επαγγελματιών της περιοχής, αλλά και βλέποντας ότι ελάχιστοι είναι όσοι περπατούν στο ένα ρεύμα της οδού στο συγκεκριμένο τμήμα που έχει δοθεί στους πεζούς.

Το λόγο στη συνέχεια πήρε ο Δημήτρης Φαββατάς, που ζήτησε η συνεδρίαση να αναβληθεί και το συγκεκριμένο θέμα να έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ το ίδιο ζήτησε και ο Μανώλης Μάκαρης, υποστηρίζοντας πως έτσι του δίνεται η ευκαιρία να εκφράσει την άποψή του (δεν είναι μέλος της Επιτροπής). Χαρακτήρισε, δε, ως θετικό το ότι άνοιξε το θέμα των αλλαγών στην οδό Ναυαρίνου, αλλά παρατήρησε πως έγιναν λανθασμένες κινήσεις στο ζήτημα της πεζοδρόμησης, αφού ο συγκεκριμένος δρόμος κόπηκε στα τρία.

Ειδικότερα, ανέφερε ότι στο τμήμα από Φαρών έως Ακρίτα οι πεζοί προτιμούν να περπατούν από την πλευρά της θάλασσας, έπειτα το τμήμα από Ακρίτα έως Ηρώων στενεύει αφού τα αυτοκίνητα κινούνται κανονικά, ενώ το τρίτο μέρος από Ηρώων έως Αύρας δε λειτούργησε, διότι υπήρχε θέμα με την ασφάλεια των πεζών.

Κλείνοντας χαρακτήρισε ως θετική την απόφαση του δημάρχου να πάρει πίσω την προηγούμενη απόφασή του, ενώ ζήτησε το θέμα της Ναυαρίνου να μην κλείσει και να υπάρξει συζήτηση για το τι αλλαγές μπορούν να γίνουν και φέτος αλλά και στο μέλλον.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε πάλι ο Δημήτρης Φαββατάς, αναφέροντας ότι το παραλιακό μέτωπο θέλει αναβάθμιση και αλλαγές, ενώ, όπως είπε, η παράταξή του είχε προτείνει πεζοδρόμηση από την εποχή του lock down.

Ξεκαθάρισε ακόμα ότι στις παραπάνω αλλαγές είχε ψηφίσει λευκό και όχι υπέρ, απλά βάσει του νόμου τα λευκά προσμετρώνται στα υπέρ, άρα κατά τον ίδιο η απόφαση δεν ήταν ομόφωνη.

Τέλος, κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ότι έχει ευθύνες για την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε, ενώ πρότεινε μονοδρόμηση μέχρι την οδό Καρακούση, με τη μια λωρίδα να δίδεται στους πεζούς, αλλά να ξεχωρίσει με ζαρντινιέρες και όχι κώνους, όπως μέχρι τώρα γινόταν. Επανέλαβε δε ότι είναι λάθος της Δημοτικής Αρχής που ανακαλεί την πεζοδρόμηση. Επίσης, ανέφερε ότι η πόλη θα έπρεπε να εκμεταλλευτεί το συγκοινωνιολόγο Παναγιώτη Παπαντωνίου πριν πάρει αποφάσεις.

Παράλληλα, άφησε αιχμές ότι η Δημοτική Αρχή επηρεάστηκε από επαγγελματίες της περιοχής και αποφάσισε να ανακαλέσει τα μέτρα της 2ης φάσης. Έτσι, καταψήφισε την πρόταση του Θανάση Βασιλόπουλου και υποστήριξε ότι οι αλλαγές πρέπει να συνεχιστούν.

Από την πλευρά της, η Ελένη Γκλεγκλέ ζήτησε να υπάρξει ολική απόσυρση των κυκλοφοριακών αλλαγών στην οδό Ναυαρίνου, διότι υπάρχουν πολλές αντιδράσεις για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ενώ ο Αναστάσιος Σκοπετέας συμφώνησε μονολεκτικά στην πρόταση του Θανάση Βασιλόπουλου.

Έπειτα η Τόνια Κουζή  (δεν είναι μέλος της Επιτροπής) χαρακτήρισε ως θετικό το ότι γίνεται συζήτηση για το θέμα, όπως και ότι ο δήμαρχος Καλαμάτας αποφάσισε να πάρει πίσω την απόφασή του. Επισήμανε, βέβαια, ότι είναι καλό να ακούει τους πολίτες, αλλά όχι μόνο αυτούς, ενώ αναρωτήθηκε πώς και από ποιους αποφασίστηκαν αυτές οι κυκλοφοριακές αλλαγές, τι στόχο είχαν και, τελικά, τι ήταν αυτό που οδήγησε στην ακύρωσή τους. Επίσης, αναρωτήθηκε τι θα γίνει με τα έξοδα του πειράματος.

Τελευταίος πήρε το λόγο ο Παναγιώτης Λύρας (δεν είναι μέλος της Επιτροπής). Αφού ανέλυσε την πρόταση του Συμβουλίου της Κοινότητας που είχε αποφασιστεί στις 15 Μαΐου, αναρωτήθηκε γιατί δεν υπήρξε εκπρόσωπος της Τροχαίας στη χθεσινή συνεδρίαση, ενώ ζήτησε απαντήσεις για αλλαγές που θα έπρεπε να έχουν γίνει αλλά δεν έγιναν, με το Θανάση Βασιλόπουλο να απαντά ότι είναι έτοιμες να εφαρμοστούν.

Πριν από την ψηφοφορία το λόγο πήρε πάλι ο δήμαρχος Καλαμάτας, που ανάφερε ότι παρατηρείται μια άδικη στάση προς μια ομάδα επιστημόνων του Δήμου που για 1,5 μήνα δούλεψαν προκειμένου να γίνουν μελέτες για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Ναυαρίνου, ομάδα που ο κ. Βασιλόπουλος τόνισε ότι στηρίζει.

Όσο για την ανταπόκριση του κόσμου στην πεζοδρόμηση της δεύτερης φάσης, είπε ότι ήταν μικρή και «δεν την αγκάλιασε», για να σχολιάσει πως μέχρι στιγμής δεν έχει έρθει πολύς κόσμος στην Καλαμάτα, με τα πράγματα να δείχνουν ότι έτσι θα συνεχιστεί η κατάσταση, καθώς οι περισσότεροι λόγω του κορωνοϊού θα προτιμήσουν να μην κάνουν διακοπές.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση