Ένα… «πέταγμα» πριν από τη λειτουργία του – Εγκρίθηκε και από το Περιφερειακό Συμβούλιο η ΜΠΕ για το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας

Ένα… «πέταγμα» πριν από  τη λειτουργία του – Εγκρίθηκε και από το Περιφερειακό Συμβούλιο  η ΜΠΕ για το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας

Θετικά γνωμοδότησε στην προχθεσινή του συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας, ανοίγοντας ακόμα περισσότερο το δρόμο προς την υλοποίησή του.

Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία «Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.» και όπως αναφέρεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προβλέπονται τόσο χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις όσο και υδάτινο τμήμα. 

Τι προβλέπεται

Οι χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου θα έχουν συνολική επιφάνεια 120 τ.μ. και προτείνεται να χωροθετηθούν στη δυτική προβλήτα του λιμένα, εντός των ορίων της νέας περίφραξης. 

Εντός της επιφάνειας των 120 τ.μ. θα εγκατασταθεί προκατασκευασμένος, μετακινούμενος οικίσκος για την εξυπηρέτηση των επιβατών των υδροπλάνων και του πτητικού έργου γενικότερα. Η επιφάνεια του οικίσκου θα είναι 50 – 60 τ.μ., ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες και ανάγκες. Θα περιλαμβάνει χώρους για την έκδοση και τον έλεγχο των εισιτηρίων, την αναμονή των επιβατών και τη φύλαξη των αποσκευών τους, καθώς και χώρους υγιεινής (τουαλέτες).

Για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων θα εγκατασταθεί πλωτή προβλήτα σχήματος Γ, διαστάσεων εκάστου κλάδου 20μ. Χ 4 μ. Η προβλήτα θα συνδυάζεται με ράμπα για τη γεφύρωση του υψομετρικού χάσματος της επιφάνειας του νερού με την επιφάνεια της προβλήτας του λιμένα. 

Τα υδροπλάνα που θ’ αναλάβουν το πτητικό έργο είναι τα Viking Twin Otter Series 400, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες το καθένα και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα. 

Όσον αφορά στο πτητικό έργο, αυτό αναμένεται να αυξάνεται σταδιακά, ξεκινώντας από έως πέντε ζεύγη πτήσεων ημερησίως (άφιξη – αναχώρηση) στην έναρξη της δραστηριότητας (2021) και αγγίζοντας, σε βάθος πενταετίας, το μέγιστο, που θα είναι έως είκοσι ζεύγη πτήσεων (αφίξεις – αναχωρήσεις) ημερησίως. Στο υδατοδρόμιο αναμένεται ν’ απασχολούνται μέχρι πέντε άτομα. Πιθανοί προορισμοί των υδροπλάνων θα είναι η Ύδρα, οι Σπέτσες, τα Κύθηρα, τα Χανιά, οι Παξοί κ.λπ.

Ικανοποίηση

Σε δηλώσεις του χθες μετά την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Στάθης Αναστασόπουλος, είπε πως πρόκειται για πολύ θετικό βήμα προς την υλοποίηση του έργου.

«Το υδατοδρόμιο θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον για τις μετακινήσεις εντός της χώρας στα νησιά και την υπόλοιπη Ελλάδα. Θα μπορεί κάποιος να έρθει στη Μεσσηνία από αλλού ή να πάει σε κάποιο νησί πολύ εύκολα».

Στην αξία ενός τέτοιου έργου για την περιοχή μας αναφέρθηκε και η θεματική αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Άννα Καλογεροπούλου, σχολιάζοντας πως πρόκειται για έναν πολύ ασφαλή τρόπος μετακίνησης. Και συμπλήρωσε: «Για να είναι, όμως, βιώσιμο το εγχείρημα, πρέπει, αφενός, σε πανελλαδικό επίπεδο να αναπτυχθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε πολλά λιμάνια της χώρας και, αφετέρου, να βρεθούν οι επενδυτές, που είναι το πιο σημαντικό από όλα. Γιατί αν δεν υπάρχουν επενδυτές που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη, δε θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Είμαστε αισιόδοξοι, όμως, ότι όλα θα προχωρήσουν όπως πρέπει».

Της Βίκυς Βετουλάκη