Ισορροπημένη ανάπτυξη πολιτικού και στρατιωτικού αεροδρομίου

Ισορροπημένη ανάπτυξη πολιτικού και στρατιωτικού αεροδρομίου

Δούναι και λαβείν θέλει το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας για την 120 ΠΕΑ

Το θέμα παραχώρησης της 120 ΠΕΑ σε εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων για την εκπαίδευση Ελλήνων και ξένων πιλότων συζητήθηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με παρόντες τους βουλευτές Μίλτο Χρυσομάλλη, Περικλή Μαντά, Αλέξη Χαρίτση, αλλά και τον αερολιμενάρχη Καλαμάτας, Δημήτρη Μανδηλάρη.

Από την πλευρά των δύο κυβερνητικών βουλευτών τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Η συμφωνία μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να δώσει, αφού θα αναβαθμίσει ποιοτικά την εκπαίδευση των πιλότων με νέα αεροσκάφη, ενώ θα υπάρχουν κι άλλα οφέλη για την πόλη της Καλαμάτας.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Δημοτική Αρχή. Τόσο ο εισηγητής του θέματος, Γιώργος Φάβας, όσο και ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος σημείωσαν ότι το ισοζύγιο μιας τέτοιας απόφασης δίνει προστιθέμενη αξία στην 120 ΠΕΑ, αλλά και στην Καλαμάτα.

 Ειδικότερα, ο δήμαρχος, σχολίασε μεταξύ άλλων: “Έχουμε ένα αεροδρόμιο το οποίο χρήζει χθες αναβάθμισης. Έχουμε μία μονάδα εξαιρετική, την 120 ΠΕΑ, αλλά με πτητικά μέσα και εξοπλισμό που, αν μη τι άλλο, δεν το λες και σύγχρονο. Θα σταθώ σε αυτά τα δύο. Θέλουμε την 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα; Κατηγορηματικά ΝΑΙ. Θέλουμε να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις, ο στόλος των πτητικών μέσων, ο εξοπλισμός του αεροδρομίου; Κατηγορηματικά ΝΑΙ. Τι συζητάμε σήμερα (σ.σ. προχθές); Μα ακριβώς αυτά τα δύο θέματα. Και προφανώς ως Δημοτική Αρχή κατηγορηματικά και αταλάντευτα τασσόμαστε ΥΠΕΡ αυτών των κινήσεων.

Κλείνοντας να πω ότι εμπιστευόμαστε την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, άλλωστε τα θέματα αυτά είναι εξόχως κρίσιμα και συνδέονται με την εθνική ασφάλεια της χώρας.

Ως Δημοτική Αρχή λέμε ότι η Καλαμάτα έχει μόνο να κερδίσει από τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πτήσεων. Μέσα από τις επενδύσεις που θα γίνουν, τις θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν, την οικονομική δραστηριότητα, την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, την προβολή της περιοχής μας διεθνώς”.

Κατά τι στο… πανηγυρικό κλίμα διαφοροποιήθηκε ο Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος τόνισε ότι ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση, έγγραφη, από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προς το Δήμο και την τοπική κοινωνία, για να μπορεί να αξιολογηθεί αν θα υπάρχει τοπικό όφελος από τη συγκεκριμένη συμφωνία.

Σε ό,τι αφορά το όφελος για την εθνική άμυνα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι αυτά τα εθνικά θέματα και οι διακρατικές συμφωνίες αξιολογούνται στο Κοινοβούλιο. Βέβαια, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι συζητήσεις για το πτητικό έργο της 120 ΠΕΑ είχαν ξεκινήσει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν και διαπραγματευόταν σχετικά με καναδέζικη εταιρεία.

Πάντως και οι τρεις βουλευτές ομονόησαν ότι θα πρέπει παράλληλα με την αναβάθμιση του στρατιωτικού αεροδρομίου να υπάρξει ανάλογη πολιτική βούληση και για το πολιτικό αεροδρόμιο.

Με τη σειρά του, ο αερολιμενάρχης Καλαμάτας, Δημήτρης Μανδηλάρης, τόνισε ότι η αναβάθμιση του στρατιωτικού αεροδρομίου δεν υπονομεύει την αναβάθμιση του πολιτικού αεροδρομίου, πρόσθεσε όμως ότι εάν αυξηθεί η δραστηριότητα και στο πολεμικό και στο πολιτικό αεροδρόμιο, η Πολιτική Αεροπορία ευελπιστεί ότι θα εξυπηρετείται από την Πολεμική Αεροπορία για τις αναγκαίες κινήσεις του διαδρόμου, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δημοτικές παρατάξεις
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Βασίλης Κοσμόπουλος, παρατήρησε ότι η τελευταία εξέλιξη δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία στην τοπική κοινωνία, μια και οι σχετικές συζητήσεις είχαν ξεκινήσει πολλούς μήνες πριν.

Για το μείζον θέμα της ηχορύπανσης, σχολίασε ότι αυτή θα υπάρχει, αλλά σε κάθε περίπτωση δε θα είναι χειρότερη απ’ ό,τι σήμερα, αφού τα αεροσκάφη θα είναι σύγχρονα και όχι τεχνολογίας του 1960. Επέμεινε, όμως, ότι το πρώτιστο θέμα για την πόλη είναι να δοθούν όλες οι εγγυήσεις για την αναβάθμιση του πολιτικού αεροδρομίου, αλλά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη.

Ο Βασίλης Τζαμουράνης υποστήριξε ότι η συζήτηση γίνεται για ένα τετελεσμένο γεγονός, που άπτεται της εθνικής μας πολιτικής. Επέμεινε με τη σειρά του ότι θα πρέπει να υπάρξουν ισχυρά αντισταθμιστικά οφέλη. Αναβάθμιση πολιτικού αεροδρομίου, παραχώρηση του πεδίου βολής στο Νέδοντα για την κατασκευή νέου νεκροταφείου, αλλά και διαβεβαιώσεις για την παραχώρηση στο Δήμο του 9ου Συντάγματος Πεζικού, όταν αυτό θα σταματήσει τη λειτουργία του.

Θετική στην παραχώρηση της 120 ΠΕΑ ήταν και η Μαρία Οικονομάκου, η οποία τόνισε ακόμη την αναγκαιότητα αναβάθμισης και του πολιτικού αεροδρομίου.

Ο Μανώλης Μάκαρης είπε ότι είναι λυπηρό για την Ελλάδα που δε διαθέτει ίδια μέσα για την εκπαίδευση των πιλότων της και καταφεύγει σε άλλες πολιτικές. Υποστήριξε ότι και μόνο από το γεγονός ότι θα υπάρξει αύξηση τουλάχιστον 20% στις ώρες πτήσης, δημιουργούνται προβλήματα. Πρώτα αέρια με την επιβάρυνση από τα καύσιμα και μετά από την ηχορύπανση. Μάλιστα, σημείωσε, ότι όπως έχει αποδειχτεί  ιατρικά, η τελευταία επιβάρυνση μπορεί και να προκαλέσει προβλήματα υγείας, όπως είναι η υπέρταση. Πρόσθεσε, δε, ότι η παρουσία μιας τέτοιας μονάδας στην Καλαμάτα δημιουργεί και γεωπολιτικά προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση, για τον Μανώλη Μάκαρη θα πρέπει να υπάρξει αναβάθμιση του πολιτικού αεροδρομίου, αν η Καλαμάτα αλλά και ο νομός γενικότερα θέλουν να επενδύσουν περαιτέρω στον τουρισμό.

Η Τόνια Κουζή ξεκαθάρισε ότι όλα όσα ακούγονται περί νέων θέσεων εργασίας και οικονομικά οφέλη είναι έωλα επιχειρήματα από τη στιγμή που δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου για το “πώς” και “γιατί” θα συμβούν όλα αυτά.

Ο Δημήτρης Οικονομάκος μίλησε για δημιουργία νέας νατοϊκής βάσης στην Ελλάδα, η οποία μπορεί και να αποτελέσει “μαγνήτη” επιθέσεων χωρών και πολιτών που αντίκεινται στην πολιτική του Ισραήλ. Τόνισε ότι η συμφωνία δεν είναι σε καμιά περίπτωση προς όφελος της Καλαμάτας, γι’ αυτό και θα υπάρξουν αντιδράσεις.

Τέλος, επιφυλάξεις και προβληματισμούς εξέφρασε και ο Μιχάλης Αντωνόπουλος.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη