Ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας διαφωνεί με τα νέα μέτρα

Ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας διαφωνεί με τα νέα μέτρα

«Δεν είμαστε ελεγκτικός μηχανισμός, τολμήστε και στηρίξτε την εστίαση»
Διαφωνεί ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας με τα μέτρα και τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στον κλάδο και τονίζει ότι η καμπάνια εμβολιασμού δεν μπορεί να περάσει μόνο μέσα από την εστίαση!

Αντίθετα, ο Σύλλογος ζητά τη στήριξη του κλάδου, γιατί οδηγείται στην καταστροφή. Επίσης, άμεσα επιστροφή των μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων, μείωση του ενοικίου για μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και όσο υπάρχουν περιορισμοί, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για στήριξη της απασχόλησης και στήριξη της ρευστότητας των επιχειρήσεων με οποιαδήποτε μορφή.

Καλούν δε την κυβέρνηση να «τολμήσει πριν να είναι αργά».

Διαχωρισμός και διάκριση
Όπως σημειώνει ο Σύλλογος Εστίασης, με τις τελευταίες ανακοινώσεις σχετικά με το νέο πλαίσιο λειτουργίας των εσωτερικών χώρων του κλάδου είναι ξεκάθαρο ότι σκοπός είναι η μεταβίβαση της ευθύνης των αποφάσεων στους επιχειρηματίες του κλάδου. «Έναν κλάδο που έχει υποστεί πολλά εδώ και 1,5 χρόνο και βρίσκεται μονίμως σε μια μερική έως ανύπαρκτη λειτουργία. Αυτό πρακτικά σημαίνει διαχωρισμός και διάκριση των πελατών ή τουριστών και, φυσικά, ατομική ευθύνη της απόφασης για κάθε επιχειρηματία, που σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι δικιάς μας αρμοδιότητας. Αν λάβουμε υπόψη μας και τον εποπτικό έλεγχο, ο οποίος θα πρέπει να διενεργείται από τους ιδιοκτήτες και το προσωπικό των καταστημάτων μας, υποκαθιστώντας τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς, αντιλαμβανόμαστε όλοι το λάθος της απόφασης. Εμείς ασκούμε την εστίαση και σε καμία των περιπτώσεων τον ελεγκτικό μηχανισμό της κεντρικής εξουσίας», υπογραμμίζεται.

Ερωτήματα
Ο Σύλλογος Εστίασης θέτει τα εξής ερωτήματα:

-Τι θα γίνεται στην αμιγή λειτουργία, στην περίπτωση κατά την οποία ένας πελάτης από παρέα των 4 ατόμων είναι ανεμβολίαστος; Τι θα πράττουν οι επιχειρηματίες; Πώς θα χειρίζεται το συγκεκριμένο πελάτη χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στις σχέσεις της επιχείρησης και με τους υπόλοιπους πελάτες; Τι κυρώσεις θα έχει το κατάστημα σε τέτοιες περιπτώσεις που ουσιαστικά δεν έχει ευθύνη;

-Τι θα γίνεται με τους τουρίστες που θα επισκέπτονται τα καταστήματά μας έπειτα από 10ημερη παρουσία στη χώρα μας, άσχετα εάν εισήλθαν με αρχικό πιστοποιητικό καθαρό;

-Πώς θα αντιμετωπίζονται οι παραπλανητικοί πελάτες που θα χρησιμοποιούν άλλο QRcode; Θα ζητάμε ταυτότητες; Είναι δυνατόν;».

Καταλήγοντας, ο Σύλλογος αναρωτιέται:

«Πόσο άστοχο είναι όταν ακούμε για επιστροφή στην κανονικότητα όταν μια αμιγώς επιχείρηση καλείται να δουλέψει με το 34% (ποσοστό που αφορά τους πλήρης εμβολιασμένους) προσδοκώντας να φτάσουν στο 70%, πράγμα που σημαίνει ότι κυριολεκτικά θα συνεχίσουν να βρίσκονται υπό καθεστώς ελλιπούς και ζημιογόνου λειτουργίας; Όταν ακόμη δεν έχουν δοθεί τα περιβόητα ποσά επανεκκίνησης του 7% του τζίρου σε καμία επιχείρηση έως σήμερα, 2 μήνες μετά το άνοιγμά της και από τις 82.000 επιχειρήσεις της χώρας ζήτημα να χρηματοδοτηθούν 20.000, πράγμα που αναδεικνύει και το επερχόμενο πρόβλημα των οικονομικών θεμάτων του κλάδου;

Ελπίζουμε, τουλάχιστον, η κυβέρνηση να συνεχίσει να στηρίζει με μεσοπρόθεσμα μέτρα, όπως η μείωση των ενοικίων, η επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών, η επιλεκτική αναστολή, εκτός από το να μας χρεώνει απλά το βάρος των πολιτικών και ελεγκτικών αποφάσεων που όφειλε να αναλάβει η ίδια!», καταλήγει.

Της Βίκυς Βετουλάκη