Αξιολόγηση: Μεγάλη η συγκέντρωση διαμαρτυρίας των Μεσσήνιων εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση: Μεγάλη η συγκέντρωση διαμαρτυρίας των Μεσσήνιων εκπαιδευτικών

Δυναμική ήταν η συμμετοχή εκπαιδευτικών της Μεσσηνίας χθες το πρωί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε έξω από το Διοικητήριο Καλαμάτας.

Αφορμή για τη συγκέντρωση και μετέπειτα πορεία των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την Α’ ΕΛΜΕ στάθηκε η απεργία της ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, ως απάντηση στην «απαράδεκτη πολιτική απόφαση του ΥΠΑΙΘ να σύρει στο εδώλιο τους εκπαιδευτικούς και την ΑΔΕΔΥ επειδή πράττουν συλλογικά!», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στο «Θ», ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Μεσσηνίας, Διονύσης Ψαλίδας, «σήμερα απεργούμε ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων. Απεργούμε ενάντια στον αυταρχισμό και τις απειλές τις οποίες δεχόμαστε οι εκπαιδευτικοί –και ιδιαίτερα οι νεοδιόριστοι, να μη συμμετέχουν σ’ αυτές τις διαδικασίες. Διεκδικούμε τα συνδικαλιστικά και εργασιακά μας δικαιώματα. Η συμμετοχή είναι αρκετά υψηλή, κάτι το οποίο είναι πρωτόγνωρο τα τελευταία χρόνια, αφού συγκριμένα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση περίπου το 60% του προσωπικού συμμετέχει στην εν λόγω απεργία. Ταυτόχρονα, υπάρχει ένα ακόμα υψηλότερο ποσοστό, περί του 90%, που ήταν σε απεργία-αποχή σχετικά με την αξιολόγηση. Αυτό σημαίνει ότι ο κλάδος προχωρά ενωμένος για να αντιμετωπίσει αυτό το οποίο προσπαθεί το υπουργείο Παιδείας να μας επιβάλλει».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, Σωτήρης Ξανθάκης, τόνισε επίσης την ανάγκη μη οπισθοχώρησης των εκπαιδευτικών σε όσα ανακοινώνει το κυβερνητικό επιτελείο γύρω από τον κλάδο της εκπαίδευσης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ως αρχή του το διάλογο, τις δημοκρατικές διαδικασίες, δεν εκφοβίζεται και δεν υποτάσσεται. Απεργούμε σήμερα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και απαιτούμε κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη “αξιολόγηση των σχολείων”, που θα οδηγήσει στην υποβάθμισή τους αργότερα και στην παραπέρα κατηγοριοποίησή τους. Απαιτούμε πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν καθολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένων με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ακόμα, δεν επιθυμούμε καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και μη κυβερνητικών οργανώσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων. Απαιτούμε αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για όλες τις ανάγκες των σχολείων. Τέλος, τονίζουμε την ανάγκη να καταργηθεί εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων, όπως επίσης κρίνεται απαραίτητη η κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη 4808/21 όσον αφορά στα εργασιακά».

Της Χριστίνας Μανδρώνη