Παρέμβαση Αχ. Κωνσταντακόπουλου για την κλιματική αλλαγή στη Μεσσηνία

Παρέμβαση Αχ.  Κωνσταντακόπουλου για την κλιματική αλλαγή στη Μεσσηνία

Την τιμητική της είχε η Μεσσηνία, με αναφορές και παρουσίες στο “1st Καθημερινή Athens ESG Summit” κατά την πρώτη ημέρα διεξαγωγής των εργασιών του, με μια σειρά από πάνελ που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και εστιάζουν στο θέμα της κλιματικής αλλαγής

Στόχος για την Ελλάδα είναι να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμου τουρισμού, δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας στο πλαίσιο του “1ου Καθημερινή Summits – ESG”, συζητώντας με τον επιχειρηματικό συντάκτη της «Καθημερινής» και του Money Review, Ηλία Μπέλλο. Κεντρικός άξονας της φιλοδοξίας αυτής είναι η μείωση 50% των πλαστικών στις θάλασσες και η απαγόρευση της αλιείας στο 10% των θαλασσών της Ελλάδας.

Οι επενδύσεις στην Πύλο
Σύμφωνα με το money –touirsm, ερωτώμενος σχετικά με τις τουριστικές οντότητες που επενδύουν στην Ελλάδα και το εάν ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, δήλωσε πως οι επενδύσεις που έχουν γίνει στην Πύλο βασίζονται σε ένα ολιστικό σχέδιο μίας βιώσιμης επιχείρησης. Υπάρχουν δείκτες εξέλιξης του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το τουριστικό προϊόν, επισήμανε ο ίδιος.

«Αυτό που θα εισάγουμε ως κυβέρνηση θα είναι καθιέρωση μέτρων επιτυχίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός, εξηγώντας ότι θα λαμβάνονται υπ’ όψιν όλοι οι ευρύτεροι παράγοντες, όπως η αξία που δημιουργείται στις τοπικές κοινωνίες, η βιώσιμη ανάπτυξη, η δίκαιη κατανομή των οφελών, η ποιότητα ζωής και ευημερία.

Η αερομεταφορά θα γίνει ακριβότερη
Ο κλάδος των αερομεταφορών ευθύνεται για το 2% με 3% των αέριων ρύπων επισήμανε ο Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε., τ. πρόεδρος Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων – Airports Council International / ACI Europe. Δεν υπάρχουν, όμως, εύκολες λύσεις για το ζήτημα αυτό, τόνισε ακόμη, εξηγώντας επίσης ότι μία μεγάλη μερίδα των τουριστών κινούνται αεροπορικώς. Κατά συνέπεια, ο ίδιος διαπίστωσε ότι η αερομεταφορά θα γίνει «μάλλον ακριβότερη παρά φθηνότερη στο μέλλον».

Στο κομμάτι της αυτορρύθμισης αναφέρθηκε ο ίδιος όσον αφορά στα αεροδρόμια. Το πρόγραμμα «Μέτρηση, Μείωση, Μηδενισμός» αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό το ζήτημα, πριν παρέμβει δηλαδή η πολιτική και η κοινωνία, η βιομηχανία πρόλαβε τις εξελίξεις. Ο ίδιος, μάλιστα, ανέφερε ότι το αποτύπωμα του κλάδου των αερομεταφορών μειώθηκε από 67.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε περίπου 42.000 τόνους το 2019 μέσω μέτρων βιωσιμότητας.

Το «Route 2025» δρομολογεί την πορεία για τον κλάδο της αερομεταφοράς εφεξής, με στόχο το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος να καταστεί το πρώτο αεροδρόμιο με μηδενικό αποτύπωμα, μέχρι το 2025. Βασικός σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή θα είναι η ηλεκτρική ενέργεια.

Αχ. Κωνσταντακόπουλος
Στόχο για μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2030 δήλωσε και από τη δική του πλευρά ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ. Αν εστιάσει κανείς στη λύση και όχι στο πρόβλημα, μπορεί να κάνει βήματα μπροστά όσον αφορά στα θέματα της βιωσιμότητας, τόνισε επίσης, κάνοντας αναφορά στην ανάγκη συνεργασίας με οργανώσεις που ασχολούνται έμπρακτα με τα ζητήματα του περιβάλλοντος. Ο ίδιος επισήμανε ακόμη ότι γίνεται σημαντική στροφή προς τις ΑΠΕ.

«Η βιώσιμη ανάπτυξη για την ΤΕΜΕΣ είναι μέρος του dna μας», είπε και σημείωσε: «Βάλαμε στόχο το 2030 να είμαστε net zero. Πρέπει να κατευθυνθούμε προς έναν ποιοτικό προορισμό».

Όσον αφορά στο Ελληνικό, ο κ. Κωνσταντακόπουλος δήλωσε πως είναι ευκολότερο να έχει μειωμένο αποτύπωμα, διότι πρόκειται για τουριστική επένδυση μέσα σε αστικό ιστό. Το Ελληνικό θα γίνει ενδεχομένως μία «έξυπνη πόλη», αφού θα αξιοποιεί καινούργιες υποδομές και τεχνολογίες.