Καλό Νερό – Τσακώνα: Τοποθετήθηκαν αλλά δε «φώτισαν» βουλευτές και Νίκας

Καλό Νερό – Τσακώνα: Τοποθετήθηκαν αλλά δε «φώτισαν» βουλευτές και Νίκας

-Πρώτο θέμα δηλώσεων χθες στα Φιλιατρά μετά τις αντιδράσεις στην Τριφυλία

Μάλλον μπερδεμένοι παρά σοφότεροι είναι όσοι χθες στα Φιλιατρά έτυχε να άκουσαν “live” όσα είπαν για το δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα σε δηλώσεις τους στα ΜΜΕ οι τρεις βουλευτές Μεσσηνίας της Ν.Δ. και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου.

Το αίτημα της κοινωνίας της Τριφυλίας, όπως έχει κατ’ επανάληψη τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο από παρατάξεις της αντιπολίτευσης, και εκφράστηκε δημόσια προχθές με κοινό δελτίο Τύπου του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας και της Ένωσης Ξενοδόχων & Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων Τριφυλίας, ήταν πρώτο θέμα στις δηλώσεις των βουλευτών Μεσσηνίας της Ν.Δ. έξω από τον πανηγυρίζοντα ιερό ναό, μετά τις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει για τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Ο τελευταίος στο περιθώριο της έκθεσης φωτογραφίας, που χθες ξεκίνησε να λειτουργεί στα Φιλιατρά, ενώ μίλησε σχεδόν για τα πάντα, απέφυγε να αναφερθεί στο δρόμο και το έπραξε μόνο έπειτα από ερώτηση δημοσιογράφου, αναφερόμενος σε ολόκληρο τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα.

Δηλώσεις
Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος, αφού αναφέρθηκε στα Φιλιατρά «που οφείλουμε και πρέπει να είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι, να στηρίξουμε την περιοχή, να την ανεβάσουμε ακόμα», σημείωσε με έμφαση: «Και κυρίως ένα που έχουμε να κάνουμε, όλοι μαζί το τονίζω, να υποστηρίξουμε και να προχωρήσουμε το θέμα του δρόμου από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό, τον Πύργο και την Πάτρα. Είναι ένα έργο ζωής, πνοής, ανάπτυξης, για όλη την Πελοπόννησο, για τη Μεσσηνία και, φυσικά, για την Τριφυλία. Δίνω αγώνα μεγάλο και θα συνεχίσω να τον δίνω όπως έχω υποχρέωση».

Ο Μίλτος Χρυσομάλλης, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Πρέπει να “τρέξουμε” τα έργα υποδομής με βασικότερο τον οδικό άξονα Τσακώνα – Καλό Νερό. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή δε γνωρίζουμε πολλά για την τύχη του έργου, παρόλο που πιέζει όλη η Μεσσηνία. Οι μελέτες που θα ’φερνε ο ΜΟΡΕΑΣ δεν ήρθαν ποτέ. Πρέπει να τελειώσουν αυτές οι μελέτες για να προχωρήσουμε προς την κατασκευή. Και σ’ αυτό πρέπει να συμβάλλουμε όλοι, οι βουλευτές του νομού με την πίεσή μας προς το υπουργείο, η Περιφέρεια που θα μπορούσε να συμβάλλει να τελειώσουν αυτές οι μελέτες. Έτσι κι αλλιώς οι μελέτες Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία είχαν απορριφθεί κάποτε ως μεγάλου κόστους κατασκευαστικό έργο. Και ταυτόχρονα, τώρα που τελείωσε το Πύργος – Πάτρα και μπήκε σε τροχιά υλοποίησης, πρέπει σε συνεργασία και με τους συναδέλφους της Ηλείας και εάν θέλετε να συνεργαστούν κι οι δύο Περιφέρειες, να δούμε την απόφαση του ΣτΕ, να δούμε τις δυνατότητες που δίνει αυτή τεχνικά και ν’ αρχίσουμε να συζητάμε και για το Καλό Νερό – Πύργος.

Αν ολοκληρωθούν αυτοί οι δύο άξονες, η Τριφυλία και η Δυτική Ελλάδα θα μπει στην τροχιά που της αρμόζει».

Ο Περικλής Μαντάς σημείωσε: «Κάθε τόπος, κάθε περιοχή στην πατρίδα μας, στην Περιφέρειά μας, ψάχνει τη δική του διέξοδο για την ανάπτυξη της περιοχής του, τη δική του διέξοδο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη δική του διέξοδο για το μέλλον. Μια τέτοια διέξοδο για την Τριφυλία αποτελεί και ο οδικός άξονας Καλό Νερό – Τσακώνα. Ένα έργο τεράστιο για την περιοχή, για ολόκληρη την Τριφυλία αλλά και τη Δυτική Μεσσηνία. Ένα έργο το οποίο οι πολίτες ζητούν και το ’χει ανάγκη ο τόπος εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ένα έργο το οποίο είναι ώριμο μελετητικά κατά περίπου 95% κι εκκρεμούν κάποιες ελάχιστες μελέτες που έχουν να κάνουν κυρίως με μελέτες που αφορούν στην κατασκευή μεγάλου έργου.

Ένα έργο το οποίο έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους εδώ και χρόνια και βέβαια είναι ένα έργο το οποίο ακόμα βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης προκειμένου να υλοποιηθεί και να κατασκευαστεί στο μέλλον.

Σας θυμίζω δε ότι πρόσφατα, πριν από τη λήξη του 2021, η κυβέρνηση και το υπουργείο υποδομών ενέταξε το συγκεκριμένο έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού μόνο και μόνο για να μπορέσει να διασφαλίσει ότι μετά την ολοκλήρωση των μελετών που απαιτούνται θα μπορέσει να προχωρήσει ανεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων».

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, ερωτηθείς για το δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα, απάντησε: «Ακούστε. Η κυβέρνηση κατόρθωσε και έλυσε το γρίφο του δρόμου Πατρών – Πύργου. Από εκεί και πέρα, μπαίνει στα σκαριά ο δρόμος Πύργος – Καϊάφας – Καλό Νερό – Κυπαρισσία – Καλό Νερό – Τσακώνα. Είναι ο μεγάλος οριζόντιος άξονας ο οποίος θα βοηθήσει γενικότερα την περιοχή. Φανταστείτε ένα δρόμο να ξεκινάει από τη Μεθώνη ή απ’ την Καλαμάτα, να φτάνει με τη Νέα Οδό στα Γιάννενα κι από κει στην Κακαβιά. Τι μπορεί να βοηθήσει; Θα έχομε καθημερινή γραμμή με την Κρήτη, διότι όλα τα καράβια από την Κρήτη, τα φορτηγά, θα τους συμφέρει να έρχονται στην Κυπαρισσία ή στην Καλαμάτα για να παίρνουν τον Δυτικό Άξονα και ν’ ανεβαίνουν στην Πάτρα ή στην Ηγουμενίτσα. Καταλαβαίνετε και από οικονομική άποψη. Είναι, υπάρχει δυνατότητα, είναι αποτέλεσμα μελέτης να έχομε καθημερινά πλοίο. Φανταστείτε τι σημαίνει για την κρουαζιέρα η συντόμευση του δρόμου για την Αρχαία Ολυμπία. Όλα αυτά, όμως, να ξέρετε, δε γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Εγώ θέλω να σας παρακαλέσω να μιλάμε για τον άξονα Πύργο – Κυπαρισσία – Τσακώνα, Πύργο – Κυπαρισσία – Τσακώνα, ολόκληρον. Όχι ένα κομμάτι. Εμείς ως Περιφέρεια αναλαμβάνουμε την ευθύνη, αυτόν το δρόμο που υπάρχει, που δεν είναι κι ο καλύτερος και δεν εξυπηρετεί άριστα, να τον βελτιώσομε με κάποια εκατομμύρια, να ’ναι σε άριστη κατάσταση. Αλλά να ολοκληρώσομε τις μελέτες. Και να μπει στον εθνικό προγραμματισμό Πύργος – Κυπαρισσία – Καλό Νερό – Τσακώνα. Έχομε υποχρέωση και θα το κάνομε. Έχει τεθεί αυτό το ζήτημα στο υπουργείο Υποδομών. Πρώτα οι μελέτες. Αλλά σας μίλησα, για τον άξονα το συγκεκριμένο και το τι οφέλη θα έχει».