Master Plan λιμένα Καλαμάτας: Σύμφωνος ο περιφερειάρχης με τις θέσεις του Δημοτικού Συμβουλίου

Master Plan λιμένα Καλαμάτας: Σύμφωνος ο περιφερειάρχης με τις θέσεις του Δημοτικού Συμβουλίου

Π. Νίκας: «Συμφωνώ με τη μεγάλη πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου και τις θέσεις του. Θεωρώ ότι οι πολίτες δεν πρέπει να ανησυχούν για ζητήματα τα οποία μπορούν να αντιμετωπιστούν»

Τη δική του θέση εξέφρασε το βράδυ της Τρίτης ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει το τελευταίο διάστημα για το στρατηγικό σχεδιασμό (master plan) στο λιμάνι Καλαμάτας.

Όπως σημείωσε, ο εν λόγω στρατηγικός σχεδιασμός έχει ξεκινήσει από την εποχή της δημαρχίας του, όταν κατά την περίοδο 2017-18 η τότε κυβέρνηση κίνησε τις διαδικασίες για το σχεδιασμό του έργου, στοιχίζοντας 600.000 ευρώ.

«Βασικός προορισμός του λιμανιού είναι να φέρει πλούτο, θέσεις εργασίας και ανάπτυξη»
Σχετικά με τις βλέψεις του συγκεκριμένου master plan, ανέφερε ότι αυτές αφορούν στο τι είδους λιμάνι θέλουμε και πώς αυτό μπορεί να αναπτυχθεί προς όφελος της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. «Όταν φτιάχτηκε αυτό το λιμάνι πριν από 130 χρόνια συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της Καλαμάτας και υλοποιήθηκε για να φέρει πλούτο στην πόλη, κάτι το οποίο και έγινε. Το μεγάλο αυτό τεχνικό λιμάνι, ασφαλώς, είναι για αναψυχή και βόλτα, όμως ο βασικός του προορισμός είναι να φέρει πλούτο, θέσεις εργασίας και ανάπτυξη στην Καλαμάτα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Θέλοντας να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις στο ποσοστό που του αναλογεί για το συγκεκριμένο master plan, σημείωσε ότι ο υπάρχων σχεδιασμός αφορά σε μια προσωρινή μελέτη, την οποία θα ακολουθήσουν και επόμενες, δίνοντας έτσι τη διάσταση ότι τίποτε δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη ως προς την υλοποίηση του τελικού έργου στο λιμάνι.

Ναυταθλητικά σωματεία
Συμπληρωματικά, επισήμανε: «Υπάρχει ένα ζήτημα με τα τρία ναυταθλητικά σωματεία της πόλης, μιας και δεν μπορούν να πάνε στις ‘Τούρλες’», υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα του να παραμείνουν στο συγκεκριμένο σημείο της παραλίας οι εγκαταστάσεις των ναυταθλητικών συλλόγων. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι οι τωρινές εγκαταστάσεις του «Αιόλου» δεν αποτελούν προϊόν υπερηφάνειας για κανέναν, λόγω της κατάστασης στην οποία βρίσκονται, με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητη η εξεύρεση νέας στέγης φιλοξενίας του συλλόγου, καθώς μια τέτοια «θα μπορούσε να χωροθετηθεί στον προλιμένα», όπως ανέφερε ο ίδιος.

«Πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με την ολοκλήρωση του master plan», τόνισε στη συνέχεια ο Π. Νίκας, για να συμπληρώσει με νόημα: «Όλα τα συλλογικά όργανα οφείλουμε να πούμε ότι θα συνεννοηθούμε, ώστε ζητήματα τα οποία θα θίξουν τη φυσιογνωμία της πόλης να τακτοποιηθούν».

Επίσης, επισήμανε ότι μεγάλο μέρος της συζήτησης για το master plan είναι μονοθεματικό, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Προσωπικά, από ό,τι έχω διαβάσει, μόνο για τα ναυταθλητικά σωματεία γίνεται ο λόγος», ενώ, όπως ανέφερε ακόμη, «ο ναυταθλητισμός είναι το μέλλον της περιοχής, αφού εδώ και χρόνια έχουμε πολύ σημαντικές επιτυχίες. Προφανώς, αν οι εγκαταστάσεις των νέων κτηρίων πρέπει να πάνε πιο πίσω από την ακτή ή να είναι μικρότερες, αυτό ασφαλώς μπορεί να συζητηθεί. Όμως, είναι απαραίτητο σε αυτό το σημείο να στεγαστούν όλα τα ναυταθλητικά σωματεία της πόλης». Όπως εξήγησε, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση.

Λίγο αργότερα, ο Π. Νίκας σχολίασε: «Ακούω ορισμένους να μιλούν σαν ο ΝΟΚ να είναι ιδιοκτησία κάποιου. Είναι όλων μας, γιατί ο χώρος είναι περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου και ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, ενώ τη διαχείρισή του έχει το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας».

Της Χριστίνας Μανδρώνη