Ηλεκτρικά λεωφορεία για τις “περιαστικές” γραμμές της Καλαμάτας

Ηλεκτρικά λεωφορεία για τις “περιαστικές” γραμμές της Καλαμάτας

Με ένα… μπαούλο υποσχέσεις επέστρεψε ο περιφερειάρχης Παν. Νίκας στην Τρίπολη, έπειτα από την τελευταία επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μετά τα ενθαρρυντικά μηνύματα για την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου, υπήρξαν κι άλλες ειδήσεις που προκαλούν ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας, «ηλεκτρικά λεωφορεία για τα δρομολόγια από Καλαμάτα προς ΤΕΙ, Νοσοκομείο, Μεσσήνη και Θουρία, καθώς και προς τη Βέργα και τη Μικρή Μαντίνεια, σχεδιάζει να προμηθευτεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Υποδομών.

Ο σχεδιασμός είναι τα ηλεκτρικά αυτά λεωφορεία να τα διαχειρίζονται το Υπεραστικό και το Αστικό ΚΤΕΛ στο πλαίσιο μεταξύ τους συνεργασίας.

Για το θέμα αυτό συζήτησε ο περιφερειάρχης σε σύσκεψη που είχε στην Αθήνα με εκπροσώπους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ανακοίνωσε ότι “στη σύσκεψη, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συζητήθηκε επίσης η δυνατότητα προμήθειας ηλεκτροκίνητων λεωφορείων σε τρεις περιοχές της Περιφέρειας οι οποίες προσφέρονται για τη λειτουργία γραμμών που θα εξυπηρετούνται από τα εν λόγω οχήματα.

Όπως είπε ο περιφερειάρχης, η σχετική συζήτηση αφορούσε: α) στην Αργολίδα για την ενιαία εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής Ναυπλίου, Άργους, Νέας Κίου, β) στην Κορινθία για την περιοχή Κορίνθου, Λουτρακίου, Ισθμού, Αγίου Θεοδώρων και γ) στη Μεσσηνία, για την ευρύτερη περιοχή Καλαμάτας (ΤΕΙ, Νοσοκομείο, Θουρία κ.α.), Μεσσήνης και των παραθαλάσσιων κοινοτήτων ανατολικά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.

Η πρόταση της Περιφέρειας -που έγινε αποδεκτή, όπως είπε ο Π. Νίκας- είναι το φορέα υλοποίησης να αποτελέσουν τα κατά τόπους ΚΤΕΛ, ενώ όπου υπάρχουν Αστικό και Υπεραστικό, όπως στη Μεσσηνία, η υλοποίηση να γίνει από κοινού με συνεννόηση μεταξύ τους.

Κύριος του έργου θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενδεχομένως δε και η Περιφέρεια μέσω των Διευθύνσεων Μεταφορών.

Όπως διευκρίνισε ο περιφερειάρχης, η κατεύθυνση είναι να ενισχυθούν τα ΚΤΕΛ και όχι να υποκατασταθούν, οι λεπτομέρειες ωστόσο θα ρυθμιστούν έπειτα από συζητήσεις που θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον.

Επίσης, θετικές εξελίξεις διαφαίνονται στο θέμα των υδατοδρομίων -“δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να έχουμε υδροπλάνα μέσα στους επόμενους τρεις μήνες” εκτίμησε ο περιφερειάρχης Π. Νίκας με βάση την ενημέρωση που είχε στη σύσκεψη.

Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε, καταλήγοντας, ότι “από πλευράς Περιφέρειας Πελοποννήσου καταβάλλεται προσπάθεια για τη συγκρότηση των σχετικών φακέλων, ιδιαίτερα όσον αφορά σε περιοχές της Ανατολικής Πελοποννήσου”.

Όπως επισήμαναν όλοι οι συμμετέχοντες στη συνάντηση, καθοριστικό ζήτημα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί η ανάπτυξη ενός καλά σχεδιασμένου και επαρκούς δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ιδίως στα αστικά κέντρα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία των κεντρικών και των τοπικών αρχών, καθώς και των φορέων παροχής υπηρεσιών δημόσιων μεταφορών, συμβάλλει στη σωστή αναγνώριση και αξιολόγηση των αναγκών, προκειμένου να γίνει η σωστή χωροθέτηση και εγκατάσταση των μονάδων φόρτισης.

Επίσης, αναδείχθηκαν ως παράγοντες-κλειδιά για την αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης η παροχή οικονομικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, τα συστήματα των δημόσιων συμβάσεων και οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα».
Α.Π.