Ελίνα Χατζηδημητρίου, η απόλυτη αριστούχος εξηγεί πόσο δύσκολο ήταν το 10 και γιατί τη μάγεψαν τα Μαθηματικά

Ελίνα Χατζηδημητρίου, η απόλυτη αριστούχος εξηγεί πόσο δύσκολο ήταν το 10 και γιατί τη μάγεψαν τα Μαθηματικά

H Ελίνα Χατζηδημητρίου έγραψε… μαθηματική ιστορία, καθώς είναι η πρώτη φοιτήτρια που αποφοιτά από το Μαθηματικό του ΑΠΘ, επιτυγχάνοντας το απόλυτο, με βαθμό «στρογγυλό» 10.

Για να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό αυτό το ακαδημαϊκό επίτευγμα, αρκεί να αναφέρουμε ότι πρόκειται για μια από τις δυσκολότερες σχολές των ΑΕΙ της χώρας μας, με τον μέσο όρο της αποφοίτησης να φτάνει τα… 7 χρόνια.

Η Ελίνα, από τα σχολικά της χρόνια, έψαχνε μόνη της, δικές της ασκήσεις, πολύ πιο δύσκολες από αυτές που διδάσκονταν, προκειμένου να ακονίσει το μυαλό της και να νιώσει την «πρόκληση». «Τα μαθηματικά με γοήτευαν ήδη από το Λύκειο, καθώς είναι η βάση όλων των επιστημών κι αυτός είναι ο λόγος που ήθελα να ασχοληθώ με αυτά», μας εκμυστηρεύεται.

«Μου άρεσε να ανακαλύπτω μόνη μου τον τρόπο για να λύνω τα προβλήματα, χωρίς να μου τον έχει δείξει κάποιος. Συνήθως τα κατάφερνα, αλλά και όταν χρειάστηκα κάτι, οι καθηγητές μου ήταν εκεί πάντα για να μου δείξουν», επισημαίνει.

Ωστόσο, το ταλέντο και η μαθηματική σκέψη δεν ήταν οι μόνες συνθήκες για να γίνει η μόνη φοιτήτρια της σχολής που έχει πάρει το πτυχίο με το… απόλυτο. «Χρειαζόταν και πολλή δουλειά και προσωπική προσπάθεια», μας αναφέρει, ωστόσο… όχι και τόση πολύ όσο μπορεί κάποιος να υποθέσει: Η Ελίνα Χατζηδημητρίου, εκτός από τις παρακολουθήσεις των μαθημάτων που πήγαινε σε όλες, ασχολούταν το πολύ δύο ώρες την ημέρα με το διάβασμα και τις ασκήσεις.

«Για αυτό, δεν θα έλεγα ότι μου έλειψε κάτι. Και τις παρέες μου είχα, και τη ζωή μου έκανα όπως όλοι οι φοιτητές», μας περιγράφει.

Το επίπεδο σπουδών και η Σχολή της τη βοήθησαν πάντως να γίνεται όλο και καλύτερη, ενώ δηλώνει πολύ ικανοποιημένη. «Οι σπουδές αυτές μου έδωσαν πολύ δυνατές βάσεις, ενώ η σχολή είναι από τις καλύτερες, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτές του εξωτερικού», θεωρεί.

Πώς τα Μαθηματικά «κέρδισαν» -προς το παρόν- την Πληροφορική
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα… μαθηματικά μυαλά, η επιστήμη αυτή έχει μια σύγχρονη εφαρμογή, όσον αφορά τουλάχιστον στη δομή της, κι αυτή δεν είναι άλλη από την Πληροφορική και τον κόσμο των υπολογιστών.

«Η Πληροφορική ήταν η αμέσως επόμενη μου επιλογή, καθώς από το σχολείο ήμουν καλή και στα δύο, αφού όποιος είναι καλός στο ένα, είναι και στο άλλο», αναφέρει, ωστόσο επέλεξε τα -όχι και τόσο δημοφιλή, με όρους επαγγελματικής αποκατάστασης- Μαθηματικά, για έναν συγκεκριμένο λόγο:

«Προτιμούσα να κατέχω τα Μαθηματικά, που είναι η βάση και της Πληροφορικής, ώστε εάν στο μέλλον ασχοληθώ με αυτή, να έχω όλη τη θεωρητική γνώση που χρειάζεται».

Η γοητεία των Αριθμών
Τι είναι αυτό όμως που την προσέλκυε περισσότερο σε αυτή την επιστήμη; Μάλλον το… άγνωστο, καθώς από το πρώτο έτος της Σχολής, ασχολήθηκε κυρίως με τους μιγαδικούς αριθμούς, που δεν διδάσκονται στο Λύκειο, αλλά και με τα θεωρητικά μαθηματικά και την ανάλυση. «Οι μιγαδικοί μου άρεσαν διότι ήταν κάτι εντελώς καινούριο, ένας νέος τομέας να ανακαλύψω», εξηγεί.

Η πρόκληση, για την ίδια, είναι και το γεγονός ότι τα μαθηματικά σε ορισμένες περιπτώσεις απασχολούν διαρκώς το μυαλό της, ενώ μπορεί να γίνουν και… τρόπος ζωής. «Μου έχει συμβεί να καταπιάνομαι με ένα δύσκολο πρόβλημα, το οποίο να μην μπορώ να λύσω και να χρειάζομαι χρόνο… Δεν τα παρατάω ποτέ, και μπορεί να περάσει η μέρα μου, κάνοντας κάτι άλλο, όπως γυμναστική, και να το σκέφτομαι μέχρι να μου έρθει η ιδέα», περιγράφει…

Κάτι άλλο, πολύ ενδιαφέρον με τα μαθηματικά, είναι και το γεγονός ότι… ποτέ δεν ξέρεις: «Πολλές φορές, μπορεί να καταπιάνεσαι με ένα πρόβλημα, και ενώ σκέφτεσαι πώς να λύσεις το συγκεκριμένο, να σου έρθει η ιδέα για ένα άλλο πρόβλημα, που είχες άλυτο μέχρι τώρα, και να τα καταφέρεις. Με την προσπάθεια αυτή δηλαδή, να σου γεννηθεί μια ιδέα, που δεν είχες σκεφτεί μέχρι τώρα».

Το μέλλον που οραματίζεται η αριστούχος φοιτήτρια
Τι μέλλει γενέσθαι για την Ελίνα Χατζηδημητρίου; Θα περιμένει να γίνει δεκτή η αίτησή της για μεταπτυχιακό, στην ίδια σχολή και στη συνέχεια θα κάνει αιτήσεις για διδακτορικό, σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Σκοπός της, να εντρυφήσει ακόμα περισσότερο στα θεωρητικά μαθηματικά και τη μιγαδική ανάλυση, ώστε, ως επάγγελμα αργότερα, να ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα.

«Θα ήθελα να ασχοληθώ παράλληλα με την έρευνα αλλά και με τη διδασκαλία, ώστε να έχω την ευκαιρία να περάσω τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου στους νέους φοιτητές», εξηγεί.

«Τα Μαθηματικά με έκαναν πιο ορθολογική»
Στη μαθηματική έρευνα, εξάλλου, αν και αποτελεί επιστήμη… χιλιετιών, δεν υπάρχει «ταβάνι». «Παλιές εικασίες ή θεωρήματα, που έμειναν αναπόδεικτα και μπορούν να αποδειχτούν τώρα, αλλά και άλλα, εντελώς νέα, που μπορεί να προκύψουν τώρα και που δεν τα έχουμε καν φανταστεί», είναι τομείς με τους οποίους θα ασχοληθεί η αριστούχος φοιτήτρια.

Τελικά, όμως, τι αποκομίζει ένας άνθρωπος με τόσο βαθιά μαθηματική σκέψη, πέραν των σπουδών του; Μπορούν οι αριθμοί και οι υπολογισμοί να μας κάνουν… καλύτερους;

Η Ελίνα Χατζηδημητρίου παρατηρεί βελτιώσεις στον εαυτό της: «Χάρη στα Μαθηματικά, κάποιος μπορεί να δρα και να σκέπτεται πιο ορθολογικά. Να αντιμετωπίζει πιο ψύχραιμα τις καταστάσεις, να τις αναλύει περισσότερο, να σκέπτεται. Και, να βγάζει εκτός το συναίσθημά του, γιατί σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι και ο καλύτερος σύμβουλος»…

iefimerida.gr