Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης: Ζητείται επανεκκίνηση του τρένου, αλλά και επέκτασή του μέχρι το Πεταλίδι

Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης: Ζητείται επανεκκίνηση του τρένου,  αλλά και επέκτασή του μέχρι το Πεταλίδι

Μεγάλο το πρόβλημα με το δάκο

Με απαρτία οριακή πραγματοποιήθηκε προχθές το τελευταίο για το 2022 Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, αφού 18 ήταν οι σύμβουλοι που έδωσαν το «παρών».

Και μπορεί η συνεδρίαση να ξεκίνησε με ευχές και σε κλίμα εορταστικό, αλλά δεν ολοκληρώθηκε έτσι, αφού μεσολάβησαν οι καθιερωμένες στο συγκεκριμένο συμβούλιο φωνές και κόντρες, ειδικά από τον τέως δήμαρχο Γιώργο Τσώνη.

Το πρώτο ζήτημα που έθεσε ο κ. Τάσος Τσερπές ήταν αυτό του δάκου, λέγοντας πως τρέχει ο κόσμος να μαζέψει τις ελιές του, αφού όσο περνούν οι μέρες η κατάσταση χειροτερεύει. Πρόσθεσε, δε, ότι η δακοκτονία που γίνεται στις περιοχές του Δήμου δεν επαρκεί και θα πρέπει κάτι να αλλάξει.

Έπειτα ρώτησε το δήμαρχο για μια συνεργασία με το Πανεπιστήμιο που είχε εξαγγείλει, όπως και ένα Γραφείο Αγροτικής Υποστήριξης που θα ίδρυε στο Δήμο.

Επίσης, ζήτησε εξηγήσεις γιατί ο Δήμος δε συμμετείχε στη συνάντηση για την επαναλειτουργία του τρένου, ενώ συμπλήρωσε ότι πρέπει να το διεκδικήσει και ιδανικό θα ήταν να φτάσει στην Μπούκα.

Μάλιστα, πρότεινε συνεργασία και με τους άλλους Δήμους, ενώ έκανε γνωστό ότι η παράταξή του προτίθεται να συμμετάσχει σε μια επιτροπή με σκοπό την επαναλειτουργία του τρένου.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Μεσσήνης ξεκαθάρισε ότι η Δημοτική Αρχή είναι υπέρ της λειτουργίας του τρένου ξανά και αυτό φάνηκε, όπως είπε, όταν έγινε η χάραξη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, που ζήτησε να μην επηρεαστεί η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή.

Όσο για την επέκταση προς την Μπούκα, απάντησε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει και ζήτησε από τον κ. Τσερπέ να μην κοροϊδεύει τον κόσμο.

Για το ζήτημα του δάκου, απάντησε ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν έχουν επιφέρει ραγδαία αύξησή του, καθώς και μυκήτων που προσβάλλουν τον ελαιόκαρπο.

Πρόσθεσε δε ότι ο Δήμος παρακολουθεί το θέμα και αν υπάρξουν μεγάλες καταστροφές στους παραγωγούς, θα πιέσει για να αποζημιωθούν.

Για τη δακοκτονία γενικότερα, ο κ. Αθανασόπουλος είπε ότι δε γίνεται σωστά, αλλά τουλάχιστον τελευταία έχει βελτιωθεί, σχολιάζοντας όμως πως πρέπει να αναβαθμιστεί. Χαρακτήρισε, δε, στενάχωρο το να μπαίνει η οικονομία πάνω από το εθνικό μας προϊόν.

Για δε τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, είπε ότι έχουν γίνει συζητήσεις με αντικείμενο την έξυπνη καλλιέργεια πατάτας, οι οποίες πάγωσαν λόγω της πανδημίας, αλλά θα συνεχιστούν.

Όσο για το Γραφείο Αγροτικής Υποστήριξης, είπε ότι γεωπόνος του Δήμου συχνά ενημερώνει τους καλλιεργητές μέσα από επαφές που έχουν.

Σε εκείνο το σημείο ο Τάσος Τσερπές είπε ότι συμφωνεί με την άποψη του δημάρχου για τη δακοκτονία, ενώ θα πρέπει να γίνονται συχνότερα έλεγχοι από τους αρμοδίους.

Σχετικά με το τρένο, ζήτησε από το Δήμο να μην υποτιμά την άποψη για την Μπούκα, αφού η παραλία της Καλαμάτας έχει κορεστεί, υπάρχει δυναμική στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Μεσσήνης και έτσι το τρένο θα ήταν καλό να φτάσει μέχρι και στο Πεταλίδι.

Δηλώνοντας θιασώτης του τρένου, ο αντιδήμαρχος Γιάννης Μπρατσιάκος ζήτησε να υπάρχει ρεαλισμός για τη λειτουργία του. Όπως είπε, όταν λειτουργούσε υπήρξαν φορές που στο δρομολόγιο Καλαμάτα – Μεσσήνη υπήρχαν μόνο δύο επιβάτες, ενώ πρόσθεσε ότι είναι αδύνατον να γίνει ανταγωνιστικό με τις υπάρχουσες υποδομές.

Για το θέμα του δάκου μίλησε και ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, αναφέροντας ότι «και 166 ψεκασμοί να γίνουν με τον τρόπο που γίνονται τώρα δε θα αλλάξει κάτι». Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος και το σύστημα, σχολίασε.

Όσο για το τρένο, ανέφερε ότι αν κάποιοι δουν το τρένο στην Μπούκα θα δουν και τον ίδιο δήμαρχο Αθηναίων.

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Γιώργος Τσώνης, που είχε δηλώσει όταν ήταν δήμαρχος υπέρ της λειτουργίας του τρένου και, μάλιστα, υπέρ της επέκτασης της γραμμής μέχρι την Μπούκα.

Ξεκινώντας, λοιπόν, κάλεσε τη Δημοτική Αρχή να βρει τρόπους για να χρηματοδοτηθεί η λειτουργία του τρένου και στη χειρότερη περίπτωση, ο Δήμος να βάλει ένα μικρό μέρος του ποσού που θα χρειαστεί.

Μιλώντας για το τρένο γενικότερα, είπε ότι η Ελλάδα είναι υπανάπτυκτη, αφού δεν μπορεί καν να λειτουργήσει το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Κλείνοντας το θέμα του τρένου είπε ότι κανείς δεν μπορεί να κόψει ένα όραμα, «πρώτα οραματίζεσαι και μετά κατασκευάζεις» πρόσθεσε, ενώ υποστήριξε ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη για τη σύνδεση με την Μπούκα.

Και κάπου εκεί ξεκίνησε μια επίθεση προς το δήμαρχο Μεσσήνης, κατηγορώντας τον για την έκταση του ΟΣΕ που ο Δήμος θα έπαιρνε κοντά στο σταθμό, καθώς και χρηματοδότηση που αφορούσε στο Πεταλίδι.

Υποστήριξε, δε, ότι πήγε στα αρμόδια υπουργεία στην Αθήνα και έχει γραπτές απαντήσεις που αποδεικνύουν τα λάθη που έκανε ο δήμαρχος και αυτές θα προκαλέσουν αίσθηση.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Αθανασόπουλος απάντησε στον Γιώργο Τσώνη, όταν τολμήσει, να φέρει αυτά που υποστηρίζει ότι βρήκε.

Η απάντηση αυτή εξόργισε τον τέως δήμαρχο Μεσσήνης που έφυγε από την αίθουσα και έτρεξε προς το αυτοκίνητό του, για να φέρει κάποια έγγραφα.

Μέσα στην αίθουσα, πάντως, συνεχίστηκε η συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, όπου, αφού ψηφίστηκαν τα τέσσερα, έληξε η συνεδρίαση.

Επιστρέφοντας ο Γιώργος Τσώνης ζήτησε εξήγηση που δεν του δόθηκε ο λόγος, φωνάζοντας και δείχνοντας κάποια έγγραφα, με το δήμαρχο και το υπόλοιπο Σώμα να αποχωρούν.

Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η τελευταία συνεδρίαση για το 2022.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση