Επέκταση της αστικής ζώνης μέχρι τη Θουρία γνωμοδότησε το ΔΣ Καλαμάτας

Επέκταση της αστικής  ζώνης μέχρι τη Θουρία γνωμοδότησε το ΔΣ Καλαμάτας

Την επέκταση της αστικής περιοχής μέχρι και τη Θουρία, μόλις 1.500 μέτρα από το νοσοκομείο όπου φτάνει σήμερα, προκειμένου να εξυπηρετείται και από το Αστικό ΚΤΕΛ, ζητά η αντιπολίτευση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, η οποία με τις υπογραφές που συγκέντρωσε ανάγκασε το Σώμα να εξετάσει τη συγκεκριμένη πρόταση στη χθεσινή του συνεδρίαση.

Σημειώνεται ότι για την επέκταση της αστικής περιοχής μέχρι τη Θουρία υπάρχει απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου Θουρίας από το 2019, ενώ και το Αστικό ΚΤΕΛ, σε ομόφωνη απόφασή του, σημειώνει ότι μπορεί να επεκτείνει τα δρομολόγιά του μέχρι και τη Θουρία, με τη συχνότητα των δρομολογίων της γραμμής 2 «Φιλοξένια – Νοσοκομείο».

Εισηγητής του θέματος ήταν ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, «Καλαμάτα Μπροστά», Δημήτρης Φαββατάς. Στην εισήγησή του σημειώνονταν, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Επανέρχομαι στο ζήτημα της επέκτασης του Αστικού ΚΤΕΛ στη Θουρία. Γνωρίζουμε όλοι ότι πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη περιοχή του Δήμου μας στις παρυφές του αστικού ιστού, η οποία όμως εδώ και πολλά χρόνια ουσιαστικά είναι αποκομμένη από το κέντρο της πόλης της Καλαμάτας.

Ύστερα από 15 χρόνια το Αστικό ΚΤΕΛ έφτασε μέχρι το Νοσοκομείο Καλαμάτας. Η Δημοτική Κοινότητα της Θουρίας απέχει μόλις 1.500 μέτρα από το νοσοκομείο. Ως εκ τούτου, η επέκταση της εν λόγω γραμμής μέχρι τη Θουρία μόνο θετικές επιπτώσεις θα έχει σε όλη την περιοχή.

Σας τονίζω ότι κατά την τελευταία απογραφή η Δημοτική Ενότητα Θουρίας κατέγραψε σημαντική αύξηση πληθυσμού σε σύγκριση με τον υπόλοιπο Δήμο. Επιπλέον, εκατέρωθεν του κεντρικού δρόμου υπάρχουν πολλές οικίες και επιχειρήσεις με αρκετούς εργαζομένους, ενώ και περιμετρικά της Θουρίας υπάρχουν αρκετά χωριά και οικισμοί.

Επιπρόσθετα, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Θουρίας αριθμούν πάνω από 400 μαθητές, οι οποίοι χρειάζεται καθημερινά να μετακινούνται προς την Καλαμάτα για τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Μέχρι σήμερα η περιοχή αυτή εξυπηρετείται από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, το οποίο όμως έχει πολύ αραιά δρομολόγια τις εργάσιμες μέρες, μόλις δύο το Σάββατο και κανένα τις αργίες.

Η επέκταση του Αστικού ΚΤΕΛ θα είναι ευεργετική για τους κατοίκους, οι οποίοι θα μπορούν με ένα πολύ μικρό αντίτιμο να μετακινούνται στον αστικό ιστό μέχρι και τη Μ. Μαντίνεια, ενώ θα αποσυμφορηθεί σημαντικά η κίνηση στην περιοχή, καθώς πολλοί κάτοικοι θα έχουν τη δυνατότητα να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους και να χρησιμοποιούν το Αστικό ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις τους.

Για όλους τους παραπάνω λόγους το 2019 η Τοπική Κοινότητα Θουρίας αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει να χαρακτηριστεί η περιοχή αστική, προκειμένου να επεκταθεί μέχρι εκεί η γραμμή του Αστικού ΚΤΕΛ. Πρόκειται για πάγιο αίτημα των κατοίκων, το οποίο όμως ακόμα δεν έχει ικανοποιηθεί, αν και το έχω φέρει επανειλημμένως στο Δημοτικό Συμβούλιο. Γι’ αυτό το λόγο συγκεντρώθηκαν υπογραφές από όλες τις παρατάξεις της μειοψηφίας, ώστε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 261 του Ν. 3852/2010, το συγκεκριμένο θέμα να έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ζητάω, λοιπόν, από όλους τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν την πρόταση της Τοπικής Κοινότητας Θουρίας και με γρήγορες διαδικασίες να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα».

Η συνεδρίαση
Τυπικά, το παραπάνω θέμα ήταν το ουσιαστικότερο της χθεσινής συνεδρίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι. Η επιλογή της ημέρας, όπως και της ώρας, όμως, προκάλεσε την μήνι της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ειδικότερα, ο επικεφαλής της Βασίλης Κοσμόπουλος σχολίασε: «Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση – διαβούλευση με την αντιπολίτευση, αλλαγή της ημέρας και της ώρας της συνεδρίασης του Δημοτικού μας Συμβουλίου.

Θεωρούμε αλαζονικά ανάλγητη αυτή τη συμπεριφορά σας, καθώς αρνούμενοι να κάνετε δεκτό το αίτημά μας για αλλαγή τουλάχιστον της ώρας της συνεδρίασης, ώστε να μπορέσουν να την παρακολουθήσουν πολλοί ενδιαφερόμενοι συνδημότες μας, μας θυμίσατε το αλήστου μνήμης “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”. Λυπόμαστε πολύ. Για τους λόγους αυτούς, αλλά και επειδή επιπρόσθετα εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η συνεδρίαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου προηγείται οποιασδήποτε παραταξιακής εκδήλωσης, δε θα κάνουμε ερωτήσεις προ ημερησίας διατάξεως, θα απέχουμε από τη συζήτηση του προ ημερησίας διατάξεως θέματος και θα συμμετάσχουμε μόνο στη συζήτηση του πρώτου θέματος”.

Και μετά ήρθαν οι μέλισσες…
Επί του σχολίου του κ. Κοσμόπουλου υπήρξε απάντηση από τη Δημοτική Αρχή, που υποστήριξε ότι πριν από λίγες ημέρες κατατέθηκε η θετική γνωμάτευση από το Αστικό ΚΤΕΛ για τη δυνατότητα να εκτελεί το συγκεκριμένο συγκοινωνιακό έργο. Μάλιστα, όπως σχολίασε ο αντιδήμαρχος Σαράντος Μαρινάκης, επί του αιτήματος της επέκτασης της αστικής περιοχής η γνωμάτευση της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου ήταν αρνητική.

Γι’ αυτό, συνεπικουρούμενος και από το δήμαρχο, ζήτησαν την ολιγοήμερη αναβολή του θέματος, προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία διαβούλευση με όλους τους φορείς και η απόφαση που θα κατατεθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο προς απόφαση να είναι τεκμηριωμένη από κάθε άποψη.

Αυτό “μεταφράστηκε” από τις παρατάξεις των μειοψηφιών ως συνέχεια της λαϊκής ρήσης “όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα και περισσότερες ημέρες κοσκινίζει”, αλλά και επί της ουσίας ως άρνηση να υιοθετήσει την απόφαση, προκειμένου να μη θιγούν “κάποια συμφέροντα”.

Στη συζήτηση παρενέβησαν τόσο ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας όσο και ο γραμματέας του Μορφωτικού Συλλόγου, αλλά και πολλοί κάτοικοι που υποστήριξαν το δίκαιο του αιτήματος.

Και πράγματι το θέμα είναι κρίσιμο και άπτεται της πολιτικής του Δήμου απέναντι στην αναγκαιότητα επέκτασης της συγκοινωνίας σε όλες τις περιοχές του, μια και από την απόφαση αυτή δημιουργούνται πολλά οφέλη. Οικονομικά, κοινωνικά, αλλά, κυρίως, περιβαλλοντικά, καθώς με το εν λόγω μέτρο μειώνεται η χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου κατά ένα ποσοστό.

Στη συνέχεια κανείς δεν ήθελε να ακούσει κανέναν. Γιατί θα μπορούσε κάποιος να αντιπαραθέσει προς τις παρατάξεις της μειοψηφίας ότι, αφού η Δημοτική Αρχή “κώφευε” επί τρία και πλέον χρόνια, γιατί αυτές δε μάζευαν νωρίτερα υπογραφές, ώστε σήμερα να έχουμε αποτέλεσμα; Γιατί είναι κατανοητός ο έλεγχος της Δημοτικής Αρχής, αλλά τις ίδιες ευθύνες έχουν και οι απέναντι, που πρέπει να ασκούν πολιτικές εποικοδομητικές και όχι μίζερες.

Επιπρόσθετα, με τις υπόλοιπες Τοπικές Κοινότητες τι θα γίνει;

Τελικά, η απόφαση ήταν ομόφωνη για επέκταση της αστικής περιοχής, με τον αστερίσκο από τη Δημοτική Αρχή ότι θα έπρεπε να συνοδεύεται από περισσότερο ισχυρά επιχειρήματα.
Α.Π.