Jack Welch: Change before you have to/ Άλλαξε πριν χρειαστεί να αλλάξεις

Jack Welch: Change before you have to/ Άλλαξε πριν χρειαστεί να αλλάξεις

Γράφει η Μαριέλα Τόμας, σύμβουλος επιχειρήσεων με ειδίκευση στην Αλλαγή

Η αλλαγή έρχεται σε όλες τις μορφές: επαγγελματική, προσωπική, ή γενική. Μπορεί να είναι ένα διαζύγιο, μία προαγωγή, μια ανακαίνιση, ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο, ή μπορεί να είναι και γενική ύφεση στην οικονομία ή μια πανδημία που μας επηρεάζει ραγδαία και μας αλλάζει τα σχέδια.

Εδώ θα σταθούμε στις αλλαγές που αφορούν στην επιχείρησή σας, γιατί συμβουλές σε προσωπικά θέματα θα πρέπει να δίνονται μόνο από ειδικούς.

Είτε καλή είτε κακή, η αλλαγή είναι περίπλοκη και δύσκολη, γιατί μας επηρεάζει και σωματικά και ψυχολογικά.

Όταν αναγκαζόμαστε να κάνουμε μια αλλαγή, θα την κάνουμε βιαστικά, υπό πίεση και συνήθως με περιορισμένες επιλογές. Η αλλαγή που επιβάλλεται συνήθως δεν είναι υπέρ μας και δεν είναι στον έλεγχό μας.

Οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να προετοιμαστεί σωστά – και πιστέψτε με, να γραφτεί. Η αλλαγή είναι η μετάβαση από μια ισορροπία σε μια άλλη. Καλό είναι να γράψετε το τι θέλετε να αλλάξετε, γιατί θέλετε να το αλλάξετε, και ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα που θέλουμε.

Έχοντας σπουδάσει την αλλαγή και δουλεύοντας ως ειδικός σε αυτόν τον τομέα, έχω μια συμβουλή. Μείνετε ενημερωμένοι, μείνετε επίκαιροι – να διαβάζετε άρθρα που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Είτε έχετε ένα εστιατόριο, ένα μικρό κατάστημα, ένα κατάλυμα ή μια μεγαλύτερη επιχείρηση. Μη σταματάτε να διαβάζετε… Δείτε τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε άλλες πόλεις, ακόμη και σε άλλες χώρες. 

Κατανοήστε και αγκαλιάστε την αλλαγή. Δείτε τι θα σας ζητήσουν οι μελλοντικοί πελάτες σας και προσπαθήστε να βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να το παρέχετε.

Μη φοβάστε να είστε ο πρώτος που θα αλλάξει. Να είστε ο πρώτος που θα προσφέρει μια υπηρεσία που δεν προσφέρουν οι άλλοι και μην απογοητευτείτε αν στην αρχή οι πελάτες σας δεν τη χρησιμοποιήσουν. Όταν θα υπάρξει η ζήτηση, θα είστε οι πρώτοι που θα την προσφέρετε.

Τώρα με το διαδίκτυο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην είμαστε επίκαιροι… στο κινητό μας τα βρίσκουμε όλα και άμεσα.

Στο χέρι μας είναι να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις και η επιχείρησή μας να κερδίζει έδαφος, ακόμα και σε περίοδο ύφεσης. 

Τα τελευταία χρόνια οι αλλαγές είναι συνεχείς και όλο και πιο αναγκαίες. Η επικοινωνία με τον πελάτη έχει αλλάξει, τα social media αλλάζουν, το ύφος και ο τρόπος επικοινωνίας θέλει προσοχή. Η ποικιλία, η ενσυναίσθηση, η εξατομίκευση στην παροχή υπηρεσιών είναι πλέον υποχρέωση και όχι επιλογή. 

Σε αυτή τη στήλη θα προσπαθήσω όσο μπορώ να σας δίνω κάποιες συμβουλές για την επιχείρησή σας. Θα μοιράζομαι μαζί σας ένα απόφθευγμα γνωστών – αρχαίων και σύγχρονων, και θα βγάζουμε κάποιο συμπέρασμα για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στην επιχείρησή σας ή στην αλλαγή που διαχειρίζεστε… 

*Ο John Francis Welch Jr. είναι Αμερικανός επιχειρηματίας, χημικός μηχανικός και συγγραφέας, ενώ διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της General Electric (GE) μεταξύ 1981 και 2001.

-Την άλλη φορά: «Δημιουργήστε μια κουλτούρα ανάπτυξης στην επιχείρησή σας σήμερα»