Η ατομική αξιολόγηση οδήγησε σε απεργία 870 εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας

Η ατομική αξιολόγηση οδήγησε σε απεργία  870 εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας

Τα πανό τους στήθηκαν χθες το πρωί στον πεζόδρομο της Αριστομένους ως απάντηση στις πρακτικές του υπουργείου Παιδείας

Την έντονη αντίθεσή τους με το νομικό πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης εξέφρασαν χθες δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί της Μεσσηνίας, συμμετέχοντας στην πανεκπαιδευτική απεργία που κήρυξαν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, με τη συμμετοχή της ΑΔΕΔΥ.

Σύμφωνα με τους τοπικούς εκπροσώπους των δύο Εκπαιδευτικών Διευθύνσεων, σε επίπεδο νομού συμμετείχαν 630 από τους 1.206 εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Μεσσηνίας (ποσοστό 52,24%), ενώ αντίστοιχα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 240 από τους 1.100 εκπαιδευτικούς (ποσοστό περί το 22%).

Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στο μέτρο της αξιολόγησης, καθώς, σύμφωνα με τους ίδιους, αφορά σε έναν «ωμό εκβιασμό» προς τους νεοδιόριστους, αλλά και παλαιότερους συναδέλφους τους, την ίδια ώρα που τα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης είναι πολλά και ουσιώδη, σύμφωνα με τους ίδιους, όπως τα κενά καθηγητών και δασκάλων, οι μικρές απολαβές, οι ελλιπείς υποδομές κ.ά.

Σχολιάζοντας τη χθεσινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στη Μεσσηνία, ο γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ, Θεόφιλος Παπαδόπουλος, σημείωσε: «Κινητοποιούμαστε για τρίτη φορά μέσα στο τρέχον σχολικό έτος, αυτή τη φορά με αφορμή τη λεγόμενη “ατομική αξιολόγηση”. Παρ’ όλα αυτά, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν είναι μόνο αυτά, καθώς είναι και άλλα, μισθολογικά, εργασιακά και γενικότερα προβλήματα, όπως είναι οι υποδομές, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών κ.λπ.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που θέλει να περάσει το υπουργείο Παιδείας, είναι εντελώς αναχρονιστικό. Ουσιαστικά γυρίζει πολλά χρόνια πίσω την εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς να προσφέρει απολύτως τίποτα. Αντίθετα, κάνει ένα ακόμα βήμα προς την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με στόχο την υποχρηματοδότηση σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, αφού όσοι δε θα αξιολογούνται ικανοποιητικά με βάση τους δείκτες του υπουργείου Παιδείας, θα καταλήγουν σε πάγωμα μισθών, άρση της μονιμότητάς τους, ενώ προβλέπεται να ξεκινήσει κι ένα κυνήγι χορηγιών στα σχολεία, προκειμένου να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους».

Σε ερώτησή μας προς τον κ. Παπαδόπουλο για το λόγο που επιλέχθηκε από τους εκπαιδευτικούς να προβούν σε κινητοποίηση αυτή τη χρονική στιγμή, παρότι η ατομική αξιολόγηση είναι το τρίτο μέρος μιας ευρύτερης αξιολόγησης της ελληνικής εκπαίδευσης, που ξεκίνησε προ μηνών, ανέφερε: «Λίγο καιρό νωρίτερα υπήρχε μια διαδικασία, όπου το υπουργείο Παιδείας επιμόρφωνε τους ειδικούς συμβούλους που θα προχωρούσαν τη συγκεκριμένη αξιολόγηση. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, το υπουργείο έψαχνε να βρει τους κατάλληλους ανθρώπους για να συναινέσουν στη διαδικασία αυτή. Το ξέρει και το υπουργείο ότι είναι μια διαδικασία που δεν μπορεί να προχωρήσει στα σχολεία».

Απαντώντας στο κατά πόσο το υπουργείο Παιδείας είναι διατεθειμένο να ικανοποιήσει τα συγκεκριμένα αιτήματα των εκπαιδευτικών, ανέφερε: «Για να είμαι ειλικρινής, αυτή τη στιγμή δε φαίνεται κάτι τέτοιο. Ωστόσο, εμείς θέλουμε να βάλουμε ένα “φρένο” σε όλη αυτή την κατάσταση».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ, Δημήτρης Σουρίλας, σημείωσε ότι θα έπρεπε οι συνάδελφοί του εκπαιδευτικοί να έχουν ήδη μονιμοποιηθεί, για να προσθέσει ότι ο χθεσινός αγώνας θα συνεχιστεί και με νεότερες κινητοποιήσεις.

Παίρνοντας το λόγο η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Χριστίνα Λαδά, σχολίασε: «Η παρούσα αξιολόγηση ξεκίνησε προκειμένου να δημιουργήσει τετελεσμένα σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς να την αποδεχθούν, ώστε να πάρουν το χαρτί της μονιμοποίησης». Πρόσθεσε δε, ότι «ο τρόπος που διενεργείται η ατομική αξιολόγηση είναι απαράδεκτη, γιατί δεν πρόκειται να λύσει κανένα από τα προβλήματα που έχει το ελληνικό δημόσιο σχολείο, καθώς θέλει απλά να περάσει τις ευθύνες στις πλάτες των εκπαιδευτικών». 

Εκπροσωπώντας το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Μεσσηνίας, ο Δημήτρης Φαββατάς εξέφρασε τη στήριξη της ΑΔΕΔΥ στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, ενώ συντάχθηκε με τα αιτήματά τους.

Τέλος, ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Διονύσης Ψαλίδας, εξήγησε ότι η αντίθεση των εκπαιδευτικών στον τρόπο αξιολόγησης δεν αφορά μόνο στη συγκεκριμένη φάση της, αλλά στο σύνολό της, ενώ σημείωσε ότι «ο αγώνας θα συνεχιστεί με απεργία/αποχή και στάσεις εργασίας μέχρι να καταφέρουμε να σταματήσουμε αυτό που πάει να γίνει».

Της Χριστίνας Μανδρώνη