Μαύρα μαντάτα για την κρουαζιέρα στην Καλαμάτα

Μαύρα μαντάτα  για την κρουαζιέρα στην Καλαμάτα

Μόλις 13 κρουαζιερόπλοια το 2022, με λιγότερους επιβάτες ακόμα και από πέρυσι

Πιο δυσοίωνα δε θα μπορούσαν να είναι τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ένωση Λιμένων Ελλάδος για το λιμάνι Καλαμάτας σχετικά με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών για το 2022 (μέχρι και το Σεπτέμβριο). Βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις και ενώ όλα τα άλλα λιμάνια είδαν την ελληνική κρουαζιέρα να κερδίζει έδαφος, η Καλαμάτα είχε μόλις δύο κρουαζιερόπλοια περισσότερα από το 2019, ενώ πλέον την πέρασε και η Πύλος.

Για την Ένωση Λιμένων Ελλάδος το 2022 χαρακτηρίζεται ως έτος σταθμός και ορόσημο για τον κλάδο της κρουαζιέρας, με τις συνολικές αφίξεις να κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας σημαντικά τον αντίστοιχο αριθμό του 2019, τελευταίο προ πανδημίας χρόνο αναφοράς.

Στοιχεία για το 2022
Ειδικότερα, το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθαν στις 4.614 και ο αριθμός επιβατών σε 4.381.876.

Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη, στο 209%.

Ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο συνιστά το γεγονός ότι με έτος αναφοράς το 2019 ο αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε κατά 16% ενώ με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (όπου τα σημερινά στοιχεία αφορούν στο εννιάμηνο έως 30 Σεπτεμβρίου), η αύξηση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να αγγίξει το 20%.

Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο.

Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά-Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο.

Είναι αξιοσημείωτο ότι σε σχέση με το 2021 παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις σε όλους τους προορισμούς και ιδιαίτερα στο Λαύριο κατά 291%, στη Θεσσαλονίκη και στη Σαντορίνη κατά 259%, στη Μύκονο κατά 141%, στο Βόλο κατά 114%, στην Κέρκυρα 96%, στη Ρόδο 95% και στο Ηράκλειο κατά 92%.

Στο τέλος η Καλαμάτα
Παράλληλα, οι προοπτικές για το 2023 με βάση τα σημερινά στοιχεία είναι ευοίωνες με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις στο σύνολο σχεδόν των προορισμών.

Όλα αυτά, βέβαια, αφορούν στα υπόλοιπα λιμάνια και όχι την Καλαμάτα, όπου τα στοιχεία είναι άκρως απογοητευτικά.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά για το λιμάνι της Καλαμάτας, το 2019 είχαμε 11 κρουαζιερόπλοια με 9.288 επιβάτες, το 2020 δεν είχαμε κανένα, το 2021 είχαμε 10 κρουαζιερόπλοια με 3.058 επιβάτες και το 2022 είχαμε 13 κρουαζιερόπλοια με 1.115 επιβάτες.

Το δε λιμάνι της Πύλου το 2019 είχε 9 κρουαζιερόπλοια με 1.619 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 3 κρουαζιερόπλοια με 80 επιβάτες και το 2022 είχε 23 κρουαζιερόπλοια με 3.092 επιβάτες.

Η σύγκριση δε με άλλα λιμάνια της Πελοποννήσου, είναι ιδιαίτερα σκληρή:

-Το Κατάκολο το 2019 είχε 199 κρουαζιερόπλοια με 413.716 επιβάτες, το 2020 είχε 10 κρουαζιερόπλοια με 7.589 επιβάτες, το 2021 είχε 126 κρουαζιερόπλοια με 123.509 επιβάτες και το 2022 είχε 198 κρουαζιερόπλοια με 250.793 επιβάτες.

-Το Ναύπλιο το 2019 είχε 88 κρουαζιερόπλοια με 34.704 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 76 κρουαζιερόπλοια με 13.676 επιβάτες και το 2022 είχε 112 κρουαζιερόπλοια με 28.651 επιβάτες

-Η Μονεμβασιά το 2019 είχε 55 κρουαζιερόπλοια με 10.107 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 36 κρουαζιερόπλοια με 3.715 επιβάτες και το 2022 είχε 66 κρουαζιερόπλοια με 7.432 επιβάτες

-Τέλος, το Γύθειο το 2019 είχε 19 κρουαζιερόπλοια με 9.674 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 13 κρουαζιερόπλοια με 1.741 επιβάτες και το 2022 είχε 35 κρουαζιερόπλοια με 7.378 επιβάτες.

Της Βίκυς Βετουλάκη