Καθημερινά 50-70 κλήσεις για παράνομη στάθμευση στην Καλαμάτα, αλλά το πρόβλημα παραμένει…

Καθημερινά 50-70 κλήσεις για παράνομη στάθμευση στην Καλαμάτα, αλλά το πρόβλημα παραμένει…

Σε αναμονή του ΦΕΚ για προσλήψεις δημοτικών Αστυνόμων και αυξημένες αρμοδιότητες τροχαίας

Καθημερινά 50 με 70 παραβάσεις και πολλές καταγγελίες για παράνομη στάθμευση καταγράφει η Δημοτική Αστυνομία στο κέντρο κυρίως της Καλαμάτας κι αυτοί οι αριθμοί αποτυπώνουν με αδιάψευστο τρόπο το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει στην πόλη σε αυτό τον τομέα. Αρκεί βέβαια και μια αβίαστη βόλτα, για να διαπιστώσει κανείς την έκταση του προβλήματος.

Μια τέτοια «περιήγηση» έκανε το «Θ» το προηγούμενο διάστημα (εξαιρουμένου του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας οπότε ήταν λογικό η κίνηση να είναι αυξημένη) καταγράφοντας τις εικόνες της καθημερινότητας στους δρόμους και στα πεζοδρόμιά μας. Από τη μια κατανοεί κανείς τη θέση των οδηγών που ψάχνουν απεγνωσμένα ένα μικρό «άνοιγμα» για να σταθμεύσουν λίγα λεπτά ή για να παρκάρουν μονιμότερα το αυτοκίνητό τους κι από την άλλη αναρωτιέσαι γιατί υπάρχουν οι νόμοι; Παρκάρισμα σε σημεία με κίτρινες γραμμές και απαγορευτικές πινακίδες, στάσεις λεωφορείων, χωρίς αποστάσεις από φωτεινούς σηματοδότες, πάνω σε ράμπες ΑμεΑ και διαβάσεις, γωνίες που δυσκολεύουν το «στρίψιμο», διπλοπαρκαρίσματα, κατάληψη πεζοδρομίων, «αποκλεισμός» κάδων που δυσκολεύουν την προσέγγιση των απορριμματοφόρων, ακόμα και …επιμήκυνση των νησίδων, αποτελούν καθημερινό ελληνικό φαινόμενο.

Οι πιο σοβαρές περιπτώσεις είναι φυσικά όταν υπάρχει άμεση παρεμπόδιση της διέλευσης των οχημάτων, των πεζών και της δημόσιας συγκοινωνίας, καθώς πέρα από τις καθυστερήσεις και τον εκνευρισμό, δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις είτε με επείγοντα συμβάντα (πχ «μπλοκάρισμα» ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων) είτε με τον κόσμο που αναγκάζεται να κατέβει στο δρόμο (ιδιαίτερα όταν μιλάμε για γονείς με καρότσι, για παιδιά ή άτομα με κινητικά προβλήματα).

Γεγονός είναι πάντως, χωρίς να έχει εξαλειφθεί το πρόβλημα, ότι έχει αυξηθεί ο σεβασμός των οδηγών στις ράμπες για τη διέλευση των ΑμΕΑ. Η πρόοδος αυτή είναι αποτέλεσμα μιας πολύπλευρης προσπάθειας, όμως ο πολιτικός προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας Καλαμάτας, Κώστας Παπαδάκης, έχει τη δική του ξεχωριστή συμβολή σε αυτό το κομμάτι, καθώς μάλιστα εκμυστηρεύεται ότι κινδύνεψε και ο ίδιος να βρεθεί σε ένα αναπηρικό αμαξίδιο μετά από ατύχημα που είχε, οπότε έχει αυξημένη ευαισθησία για το θέμα. «Ξέρετε τι είναι να περιμένεις με το καροτσάκι να περάσεις το δρόμο και κάποιος ασυνείδητος οδηγός να έχει κλείσει τη ράμπα;» αναφέρει χαρακτηριστικά και φροντίζει προσωπικά για τη διευθέτηση προβλημάτων που παρουσιάζονται σε αυτά τα σημεία.

Μιλώντας για το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Καλαμάτας, ο Κώστας Παπαδάκης, εξηγεί ότι ο σκοπός της Δημοτικής Αστυνομίας δεν είναι τιμωρητικός, αλλά χρειάζεται να καταλάβει και ο κόσμος (που σε πολλές περιπτώσεις δεν δείχνει να συμμορφώνεται) ότι πρέπει να είναι ελεύθερα τα σημεία , όπως γωνίες και στάσεις, για τη διέλευση της συγκοινωνίας. Επιπλέον, τονίζει ότι είναι αναγκαίο να αλλάξει η νοοτροπία μας να θέλουν να παρκάρουμε ακριβώς έξω από το σπίτι μας ή από καταστήματα και υπηρεσίες που κάνουμε τις συναλλαγές μας, περπατώντας λίγο παραπάνω και αφήνοντας ελεύθερο χώρο σε ανθρώπους που πραγματικά έχουν δυσκολία να κινηθούν. Ο ίδιος μεταφέρει ακόμη ότι η Δημοτική Αστυνομία έχει εισηγηθεί στο Δήμο την αξιοποίηση συγκεκριμένων δημοτικών οικοπέδων που θα εκτονώσουν το πρόβλημα της στάθμευσης.

Τέλος, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Παπαδάκης μέσα στις επόμενες 10-15 ημέρες προβλέπεται να δημοσιευθεί το ΦΕΚ του νέου νομοσχεδίου, το οποίο παραχωρεί στη Δημοτική Αστυνομία αρμοδιότητες που μέχρι τώρα ήταν ευθύνη της Τροχαίας (έλεγχοι για κράνος, παραβίαση σηματοδότηση, ρύθμιση κυκλοφορίας κτλ.). Αναμένεται ακόμη να γίνουν προσλήψεις, αλλά και εκπαίδευση των παλιών διοικητικών υπαλλήλων, προκειμένου η Δημοτική Αστυνομία να μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες. Ίσως τότε οι συχνότεροι και πιο εκτεταμένοι έλεγχοι να βελτιώσουν την κυκλοφοριακή εικόνα της Καλαμάτας…

Της Χριστίνας Ελευθεράκη