Πρόταση του Τοπικού Συμβουλίου Νεοχωρίου για τα έργα ανάπλασης στη Στούπα

Πρόταση του Τοπικού Συμβουλίου Νεοχωρίου για τα έργα ανάπλασης στη Στούπα

Στο δήμο Δυτικής Μάνης για να μη θιγεί η τουριστική περίοδος

Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής των έργων για την ανάπλαση του παραλιακού δρόμου στη Στούπα του Δήμου Δυτικής Μάνης απασχόλησε την προχθεσινή συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Νεοχωρίου, καθώς έχει δημιουργηθεί αναστάτωση σε κατοίκους και επαγγελματίες για την ολοκλήρωση των έργων εν όψει πασχαλινής και κυρίως θερινής περιόδου, αλλά και για το κόψιμο των δέντρων στον παραλιακό δρόμο.

Η συζήτηση του θέματος κρίθηκε επιβεβλημένη, μετά και τη γενική συνέλευση κατοίκων και επαγγελματιών τις προηγούμενες μέρες.

Πρόταση στο Δήμο

Στη συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου ο πρόεδρος του Νεοχωρίου, Γιώργος Θεοδωρακέας, τόνισε ότι ο παραλιακός δρόμος της Στούπας είναι ο πιο τουριστικός δρόμος του χωριού, καθώς σε όλο το μήκος του υπάρχουν όλων των ειδών τα καταστήματα.

Ενημερώνοντας για το έργο, είπε: «Αυτή τη στιγμή έχει εγκατασταθεί εργολάβος και εκτελεί έργα από το εστιατόριο Ακρογιάλι έως το εστιατόριο Μέλισσα.

Κατά τη γενική συνέλευση των επαγγελματιών και των κατοίκων που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα ενημερώσαμε αναλυτικά για την κατασκευή του έργου. Έγινε συζήτηση και τοποθέτηση αρκετών κατοίκων και επαγγελματιών, όλοι είναι υπέρ της κατασκευής του, αλλά εκφράστηκε έντονη ανησυχία για το αν θα πραγματοποιηθούν εργασίες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Καταθέσαμε πρόταση ως Τοπικό Συμβούλιο να προχωρήσουν οι εργασίες εκσκαφής από εστιατόριο Μέλισσα έως κατάστημα Ραπτέα Άννας, με την προϋπόθεση να ολοκληρωθούν και στα δύο σημεία έως 30 Απριλίου. Τους μήνες δε Μάιο – Ιούνιο – Ιούλιο – Αύγουστο και Σεπτέμβριο να μη γίνουν καθόλου εργασίες για να μη διαταραχτεί η τουριστική περίοδος και να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες από τον Οκτώβριο.

Επίσης, προτείνουμε ο επιβλέπων μηχανικός να έρθει σε συνεννόηση με τη Διαχειριστική Αρχή για μερική παράταση του έργου λόγω του ότι κλείνει το πρόγραμμα 31/12/23».

Ο κ. Θεοδωρακέας εξήγησε ότι η πλειοψηφία της συνέλευσης των κατοίκων και των επαγγελματιών συμφώνησε με την πρόταση που καταθέσαν, με την προϋπόθεση οι εργασίες και στα δύο σημεία να ολοκληρωθούν έως 30/4/23 και να δοθεί μερική παράταση του έργου στο τέλος του χρόνου.

«Πρέπει να τονίσουμε ότι όλοι θέλουμε το έργο, όπως επίσης να πούμε ότι όλοι στη συνέλευση τόνισαν να μην καταστραφεί η τουριστική περίοδος», πρόσθεσε ο κ. Θεοδωρακέας.

Το Τοπικό Συμβούλιο Νεοχωρίου, έπειτα από συζήτηση, αποδέχτηκε ομόφωνα την πρόταση της πλειοψηφίας της γενικής συνέλευσης και ήδη ως πρόταση κατατέθηκε στο Δήμο Δυτικής Μάνης.

Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η ημερομηνία της 30ής/4/23 το Τοπικό Συμβούλιο προτείνει να γίνει σύσκεψη ή έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο Δυτικής Μάνης πριν από την έναρξη των εργασιών του δεύτερου σημείου, με συμμετοχή του επιβλέποντος μηχανικού και του εργολάβου, ώστε να υπάρξει δέσμευση για την ανωτέρω ημερομηνία.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με 700.000 ευρώ. Προβλέπεται η βελτίωση και η ανάπλαση του παραλιακού δρόμου της Στούπας, με αποξήλωση όλων των υλικών, των πεζοδρομίων, των υφιστάμενων κρασπέδων και ρείθρων.

Το πεζοδρόμιο σε ορισμένα σημεία θα αυξηθεί σε πλάτος έως 0,50 μ. Το κράσπεδο που θα κατασκευασθεί κατά μήκος του πεζοδρομίου θα είναι πρόχυτο.

Οι κυβόλιθοι του πεζοδρομίου θα είναι από σκυρόδεμα. Σε συγκεκριμένα σημεία, κάθετα στο πεζοδρόμιο, θα τοποθετηθεί ταινία επίστρωσης εξωτερικού δαπέδου από λευκό, σκληρό και «χτυπητό» μάρμαρο.

Στο πεζοδρόμιο, για την ασφαλή καθοδήγηση των ατόμων με προβλήματα όρασης επιβάλλεται η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών. Η καθοδήγηση των ατόμων με προβλήματα όρασης θα γίνει με την τοποθέτηση αντιολισθητικών πλακών όδευσης τυφλών, τύπου Α (κατεύθυνσης).

Συνολικά θα κατασκευασθούν τέσσερις ράμπες ΑμεΑ. Η είσοδος και η έξοδος προς το πεζοδρόμιο θα γίνεται με κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) μήκους τριών μέτρων και με κλίση 5%. Οι ράμπες αυτές, κατά τους χειμερινούς μήνες, θα εξυπηρετούν την απορροή των όμβριων υδάτων των κάθετων δρόμων που συμβάλλουν στον παραλιακό δρόμο.

Φωτιστικά και νέα δέντρα

Η ανάπλαση της παραλιακής οδού περιλαμβάνει 30 νέα φωτιστικά σώματα κορυφής, μαύρου χρώματος και τεχνολογίας smart led. Οι αποστάσεις μεταξύ τους δε θα ξεπερνούν τα 16 μέτρα.

Σε κάθε ιστό ηλεκτροφωτισμού θα τοποθετηθούν δύο δοχεία. Το ένα θα είναι για τα απορρίμματα και το έτερο για την ανακύκλωση.

Κατά μήκος της παραλιακής οδού και σε επιλεγμένες θέσεις ώστε να μην εμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών και των οχημάτων, θα τοποθετηθούν επτά μπάρες, μαύρου χρώματος, για τη στάθμευση των ποδηλάτων. Η κάθε μπάρα θα διαθέτει πέντε θέσεις.

Στο πεζοδρόμιο θα αντικατασταθούν τα παλαιά, φθαρμένα παγκάκια με νέα και σε διαφορετικές θέσεις.

Στο Ηρώον θα τοποθετηθούν έξι νέα παγκάκια σχήματος οβάλ, ενώ κατά μήκος της παραλιακής οδού θα τοποθετηθούν 27 παγκάκια μήκους 2 μέτρων.

Στο πεζοδρόμιο θα τοποθετηθούν 37 νέες ζαρντινιέρες για τη φύτευση δέντρων. Θα τοποθετηθούν χαμηλά παρτέρια φύτευσης θαμνοειδών φυτών ή δένδρων που ευδοκιμούν στην περιοχή και είναι ανθεκτικά σε εγγύτητα με τη θάλασσα.

Κατά μήκος της παραλιακής οδού θα λειτουργούν τρεις πυροσβεστικοί κρουνοί που θα ισαπέχουν. Η πρόσβαση στην παραλία θα γίνεται με 13 μεταλλικές κλίμακες, χρώματος μαύρου. Όλες οι παλαιές θα καταργηθούν και οι νέες θα έχουν πλατύσκαλο και κουπαστή. Η τοποθέτηση θα γίνει ώστε η φορά της κίνησης να είναι παράλληλα με το υφιστάμενο τοιχίο και όχι κάθετα.

Για την εξυπηρέτηση των λουομένων θα αντικατασταθούν οι υφιστάμενες ντουζιέρες με 13 νέες ανοξείδωτες.

Όλα τα υφιστάμενα κιγκλιδώματα θα αντικατασταθούν με νέα, που θα παρέχουν αντιδιαβρωτική προστασία.

Της Βίκυς Βετουλάκη