Υπογράφεται σήμερα το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Υπογράφεται σήμερα  το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Τέλος στην αναμονή για το πρώτο οδικό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας

Η σημερινή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καλαμάτα, ο οποίος θα συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από τον υπουργό Επικρατείας και υπεύθυνο σε θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, σηματοδοτεί και το τέλος της αναμονής για την έναρξη των εργασιών του πολύπαθου οδικού άξονα Καλαμάτα – Πύλος- Μεθώνη.

Το έργο έχει περάσει από όλες τις διαδικασίες ελέγχου και το μόνο που απομένει είναι η υπογραφή της σύμβασης, κάτι που θα γίνει σήμερα.Το έργο αναλαμβάνει το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που κατάφερε να επικρατήσει στο σχετικό διαγωνισμό. Είναι, θα έλεγε κανείς, το πρώτο crash-test της συνεργασίας του Ομίλου Ελλάκτωρ και της ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Τα κατασκευαστικά έργα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, θα αναλάβει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Υπενθυμίζεται πως η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Την 1η Φεβρουαρίου έγινε γνωστό πως μειοδότησε το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, το οποίο φέτος στις αρχές Μαρτίου αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος. Στη συνέχεια έτρεξαν οι προσυμβατικές διαδικασίες, ολοκληρώθηκε επιτυχώς ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και φτάνουμε πλέον μιαν ανάσα πριν από την υπογραφή.

Διάρκεια 30 χρόνια
Η διάρκεια της σύμβασης-ΣΔΙΤ ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν στην περίοδο κατασκευής. Το κόστος του έργου με τον αναλογούντα ΦΠΑ στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατομμύρια ευρώ. Η αποπληρωμή του θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές κατά την περίοδο λειτουργίας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στη νότια Πελοπόννησο και το δεύτερο μεγαλύτερο για την ευρύτερη περιοχή, πίσω από το Πάτρα-Πύργος.

Τι θα κατασκευαστεί
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.

Συγκεκριμένα, το τμήμα Πύλος-Μεθώνη υπάγεται στην εθνική οδό Νο 9, Καλό Νερό-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα Πύλος-Καλαμάτα στην εθνική οδό 82, Σπάρτη-Καλαμάτα-Μεσσήνη-Βελίκα-Χατζή-Πύλος.

Τα έργα που θα γίνουν θα αναβαθμίσουν τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας, ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους, ενώ θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.

Ανά τμήμα θα γίνουν οι εξής αναβαθμίσεις:
Τμήμα 1: Καλαμάτα-Ριζόμυλος, μήκους 16,4 χλμ. (Καλαμάτα – Ασπρόχωμα-Είσοδος Μεσσήνης, Παράκαμψη Μεσσήνης, Έξοδος Μεσσήνης – Βελίκα σύνδεση με την εγκεκριμένη μελέτη για το οδικό τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος).

Τμήμα 2: Ριζόμυλος – Πύλος, μήκους 24,4 χλμ. (Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Σουληνάρι – Πύλος). Το τμήμα αυτό αποτελεί μέρος της εθνικής οδού 82 “Σπάρτη – Καλαμάτα- Μεσσήνη – Βελίκα – Χατζή – Πύλος” με αρχή την υφιστάμενη οδό προς Πύλο, ευρισκόμενη σε απόσταση 600 μέτρων περίπου νοτιοδυτικά της διασταύρωσης προς Γιάλοβα. Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος (τμήμα 1).

Τμήμα 3: Πύλος-Μεθώνη, μήκους 7,9 χλμ. (Πύλος – Κόμβος Φοινικούντας – Μεθώνη). Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται επί της υφιστάμενης εθνικής οδού Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος του έργου “ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου”. Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.

Συνολικός στόχος του έργου είναι η βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου, καθώς και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας.

Η οδική παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης και των υπολοίπων οικισμών μέχρι την Πύλο θα γίνει με χάραξη συμβατή με τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους.

Με την αναβάθμισή του ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά τον υφιστάμενο κόμβο της παλαιάς εθνικής οδού Καλαμάτας-Μεσσήνης, ο οποίος κατά τις ώρες αιχμής λειτουργεί σε μη ανεκτό επίπεδο εξυπηρέτησης, έχοντας μεγάλες καθυστερήσεις και ανάσχεση της κυκλοφορίας.

Επίσης, θα εξασφαλίσει καλύτερη σύνδεση με τη Μεσσήνη και τους δυτικούς από αυτή οικισμούς μέχρι τη Μεθώνη.

Τέλος, βελτιώνει την οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το Νοσοκομείο Καλαμάτας, αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.