Χαμηλότερη των προσδοκιών η κίνηση φέτος και στην εστίαση

Χαμηλότερη των προσδοκιών  η κίνηση φέτος και στην εστίαση

Τι λένε οι σύλλογοι Εστίασης Μεσσηνίας και Καλαμάτας

Πολύ κάτω των προσδοκιών είναι η κίνηση που καταγράφεται φέτος στο σύνολο της Μεσσηνίας σε καταστήματα εστίασης και αναψυχής. Με το ζόρι, όπως λένε οι δύο Σύλλογοι Εστίασης, Καλαμάτας και Μεσσηνίας, η φετινή σεζόν ξεκίνησε τον Ιούλιο, ενώ εκεί που κάποιοι μιλούσαν για επέκταση της τουριστικής περιόδου στην περιοχή μας στους 6 και 12 μήνες, τώρα οι επιχειρηματίες «κάνουν το σταυρό τους» για να έχουν «60 ημέρες γεμάτες δουλειά»!

Ο κόσμος είναι αρκετά συγκρατημένος λόγω των οικονομικών δυσκολιών, ενώ σύμφωνα με το Σύλλογο Εστίασης Μεσσηνίας, πρέπει να σταματήσουμε να προβάλουμε μόνο το μότο «ξαπλώστρα και ήλιο» για την περιοχή μας και να αναδείξουμε κι άλλες μορφές τουρισμού.

«Άλλα περιμέναμε…»

Ο ειδικός γραμματέας του Συλλόγου Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας, Ανδρέας Ζαγάκος, σημείωσε ότι η κίνηση φέτος δεν είναι αυτή που προσδοκούσαν και ανάλογη των εκτιμήσεων από την Πολιτεία ότι θα έχουμε ένα δυνατό καλοκαίρι.

«Είναι σε όλους γνωστό ότι έχουμε, έστω και ελαφρώς, μειωμένες πτήσεις στο αεροδρόμιο. Επίσης, η καθημερινότητα Ελλήνων και Ευρωπαίων έχει ακριβύνει πολύ και έτσι οι διακοπές και οι έξοδοι έχουν μειωθεί και σε επίπεδο κατανάλωσης, αλλά και σε ημέρες. Το βάρος των προμηθειών έχει γίνει δυσβάστακτο για τα νοικοκυριά και δεν περισσεύουν χρήματα για διασκέδαση και εστίαση. Με το ζόρι ξεκίνησε η κίνηση τον Ιούλιο και ελπίζουμε να συνεχιστεί κι όλο τον Αύγουστο. Εκεί που διεκδικούσαμε 6 και 12 μήνες τουριστική περίοδο, κάνουμε το σταυρό μας να έχουμε δουλειά για 60 ημέρες. Παράπονα ακούμε και από άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Κέρκυρα, δεν έχουμε μόνο εμείς πρόβλημα. Στη συντριπτική πλειοψηφία των καταλυμάτων υπάρχουν διαθέσιμα δωμάτια για κάποιον που θέλει ακόμα και τώρα να κάνει κράτηση», σημείωσε ο κ. Ζαγάκος.

Σε ό,τι αφορά την αύξηση τιμών και την ακρίβεια, ο κ. Ζαγάκος παρατήρησε ότι υπάρχει η δυναμική επιλογή του πελάτη να ελέγχει τις τιμές και μετά να διαλέγει, καθώς υπάρχουν επιλογές για όλες τις δυνατότητες. «Δεν υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα τιμές Μυκόνου, είναι άδικη η κριτική πολλές φορές για την περιοχή μας. Ας κοιτάμε πρώτα τον κατάλογο και μετά να επιλέγουμε. Το βαλάντιο του καθενός καθορίζει τα θέλω του στην ελεύθερη αγορά», πρόσθεσε.

Εκτός, δε, του ότι ο κόσμος έχει μειώσεις τις εξόδους του, είναι συγκρατημένος και στις παραγγελίες που κάνει. Βοηθά λίγο η ραστώνη του καλοκαιριού, αλλά πάντα υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού η ανάγκη για σχετική οικονομία.

Τέλος, όπως τόνισε ο κ. Ζαγάκος, τα καταστήματα πλέον κλείνουν πολύ νωρίτερα σε σχέση με παλαιότερα, γιατί και ο κόσμος φεύγει νωρίτερα, αλλά και η μουσική στις 2.00 τα ξημερώματα κλείνει, καθώς δεν έχει δοθεί καμία παράταση λόγω θερινής σεζόν στο ωράριο.

«Μόνο ξαπλώστρα και ήλιος»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Μεσσηνίας, Γιάννης Κολοβός, σημείωσε ότι φέτος δεν έχει αλλάξει τίποτα σε σύγκριση με τις άλλες χρονιές και παραδοσιακά η περιοχή μας δουλεύει τουριστικά από τις 15 Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου. «Δυστυχώς, έχουμε επενδύσει στη μονοκαλλιέργεια της ξαπλώστρας και του ήλιου. Δεν έχουμε αναδείξει άλλα είδη τουρισμού. Δεν είχε ανέβει η θερμοκρασία, δεν είχε ξεκινήσει ο τουρισμός στη Μεσσηνία. Πρέπει, επιτέλους, να στραφούμε και σε άλλες μορφές τουρισμού. Από το Φεβρουάριο ξέραμε ότι οι Γερμανοί τουρίστες δε θα έρθουν φέτος λόγω των μειωμένων πτήσεων από την αεροπορική εταιρεία, ενώ εκτός για άλλους λόγους είναι και οι Ρώσοι τουρίστες. Από το Φεβρουάριο, λοιπόν, ξέραμε ότι δεν είναι καλά τα νέα. Αντίπαλοί μας δεν είναι οι όμοροι νομοί, αλλά οι χώρες γύρω από την Ελλάδα που έχουν πολύ πιο φθηνό τουρισμό. Και σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, για εμάς αυτός είναι η Αθήνα. Είμαστε ένας φθηνός προορισμός, που μπορεί να προσφέρει τα πάντα, αλλά έχουμε μόνο τον τουρισμό της ξαπλώστρας. Δεν έχουμε αναδείξει τίποτε άλλο. Είμαστε σαν τα χιονοδρομικά κέντρα: Δε χιόνισε, δεν έχει δουλειά. Δεν έχει ζέστη, δεν έχουμε δουλειά», τόνισε ο κ. Κολοβός.

Επίσης, είπε ότι πρέπει να ξεκινήσει μια μεγάλη κουβέντα για το τι τουρισμό θέλουμε. «Λόγω της κρίσης, η Μεσσηνία έχει το αβαντάζ της εύκολης πρόσβασης από την Αθήνα, όπου βρίσκεται η μισή Ελλάδα. Η Μύκονος και η Σαντορίνη έφτιαξαν ένα μύθο. Πρέπει να φτιάξουμε και εμείς το δικό μας μύθο. Κι αυτός δεν είναι η ξαπλώστρα», κατέληξε.

Της Βίκυς Βετουλάκη