Δήμος Παντελούς: «Πρέπει να επενδύσουμε στο προσωπικό για να προσφέρουμε ένα καλό προϊόν στον πελάτη»

Δήμος Παντελούς: «Πρέπει να επενδύσουμε στο προσωπικό για  να προσφέρουμε ένα καλό προϊόν στον πελάτη»

Ο Γενικός Διευθυντής των ξενοδοχείων Messini και Buca Beachclub, μιλά στο «Θ» για τις δύο ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις της Μεσσηνίας που θέτουν την εκπαίδευση του προσωπικού σε κυρίαρχο παράγοντα για τη σωστή παροχή υπηρεσιών στους πελάτες τους.

Προσεγγίζοντας την πρώτη δεκαετία της κοινής τους διαδρομής, από όταν οι δύο ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις στην Ανάληψη του Δήμου Μεσσήνης, Messini Beachclub και Buca Beachclub, εντάχθηκαν κάτω από τη «στέγη» της αγγλικής εταιρείας διακοπών “Neilson Active Holidays”, εξακολουθούν σταθερά να εξελίσσονται.

Πλέον, προσανατολίζονται στην περαιτέρω βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες τους, μέσω της εκπαίδευσης του προσωπικού σε όλους τους τομείς, με ιδιαίτερη έμφαση στα θαλάσσια σπορ, χαρακτηριστικό στο οποίο ξεχωρίζουν οι δύο ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις από άλλες αντίστοιχες της ευρύτερης περιοχής.

Ταυτόχρονα, η διάθεση ενίσχυσης της τοπικής κοινωνίας μέσω του προσωπικού που συμπληρώνει το υπάρχον ελληνικό και αγγλικό προσωπικό στα διάφορα πόστα των δύο ξενοδοχείων είναι άμεση προτεραιότητά τους, όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής των δύο ξενοδοχείων της Neilson στη Μεσσηνία, Δήμος Παντελούς.

Η εκπαίδευση

«Η εκπαίδευση που προσφέρουμε σε Έλληνες οι οποίοι θέλουν να ακολουθήσουν την ειδικότητα του εκπαιδευτή στην παραλία ξεκίνησε πέρυσι πιλοτικά. Τρία παιδιά από τη Μεσσήνη θέλησαν να ακολουθήσουν το πρόγραμμα το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία, με όλα τα έξοδά τους πληρωμένα, ενώ σκοπός μας είναι να το συνεχίσουμε και τον επόμενο χρόνο, καλύπτοντας περισσότερα άτομα που μπορεί να ενδιαφέρονται. Το ξεκινήσαμε για πρώτη φορά, προσφέραμε αυτή την ιδέα σε άτομα που ήδη εργάζονταν εδώ, ενώ οι ίδιοι ήταν πολύ θετικοί. Ο λόγος που το κάναμε, ήταν επειδή θέλουμε να στελεχώσουμε αρχικά την παραλία με ντόπια παιδιά τα οποία ενδιαφέρονται και θέλουν να ασχοληθούν με κάτι καινούργιο.

Και θέλουμε να το συνεχίσουμε, γιατί υπάρχει τεράστια προοπτική, ειδικά στα θαλάσσια σπορ.

Στα δε θαλάσσια σπορ, υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην εξεύρεση προσωπικού στο θαλάσσιο σκι. Έτσι για εμάς είναι πιο εύκολο να εκπαιδεύσουμε νέα άτομα πάνω σε αυτό το κομμάτι», σημειώνει σχετικά.

Όσο για το εάν η εκπαίδευση που λαμβάνει το προσωπικό αφορά αποκλειστικά στα θαλάσσια σπορ ή και άλλους τομείς, ο κ. Παντελούς αναφέρει: «Και στα άλλα τμήματα εκπαιδεύεται το προσωπικό, αφού ξοδεύουμε πολύ χρόνο και χρήμα για την εκπαίδευσή του. Φανταστείτε ότι ένα μήνα πριν ανοίξουμε το ξενοδοχείο, τον Απρίλιο, κάθε τμήμα δέχεται διαφορετικές εκπαιδεύσεις στον τομέα του. Γενικά η εκπαίδευση είναι το Α και το Ω. Εάν δεν εκπαιδευτεί το προσωπικό σωστά, δε θα μάθει ποτέ τι απαιτήσεις έχει η εταιρεία. Οπότε πρέπει να επενδύσουμε στο προσωπικό, ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε ένα καλό προϊόν στον πελάτη».

Στην ερώτηση αν είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται γενικά σε αντίστοιχα ξενοδοχεία της περιοχής ή ευρύτερα, ο κ. Παντελούς υπογραμμίζει: «Από όσο γνωρίζω, όχι. Σίγουρα υπάρχουν ξενοδοχεία που προσφέρουν δραστηριότητες, αλλά όχι στο βαθμό και στην οργάνωση που προσφέρουμε εμείς. Και οι πελάτες μας έρχονται, κατά κύριο λόγο από το Ηνωμένο Βασίλειο, για αυτές τις δραστηριότητες αποκλειστικά και μόνο. Αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που κλείνουν πακέτα διακοπών με εμάς. Ναι μεν τους ενδιαφέρει η διαμονή και η σίτιση, αλλά ο βασικός λόγος που έρχονται εδώ είναι οι αθλητικές δραστηριότητες, κι επενδύουμε πολλά σε αυτό, ούτως ώστε να έχουμε κατάλληλο προσωπικό, οργανωμένες δραστηριότητες και ο εξοπλισμός μας να είναι αυτός που απαιτείται».

Η εξεύρεση προσωπικού

Με αφορμή το γεγονός ότι ο κλάδος του τουρισμού πλήττεται αρκετά λόγω της δυσκολίας εξεύρεσης προσωπικού, ο κ. Παντελούς επισημαίνει ότι στη Neilson επικρατεί μιαν άλλη εικόνα: «Εμείς δεν είχαμε πρόβλημα να βρούμε προσωπικό, και ο βασικότερος λόγος είναι ότι επικρατεί ένα πολύ ευνοϊκό κλίμα γενικά στην εταιρεία, αφού έχουμε ένα πολύ χαμηλό turn-over στο προσωπικό, τόσο στο ελληνικό όσο και στο αγγλικό (το προσωπικό μεταξύ των δύο ξενοδοχείων είναι γύρω στους 140-150 Έλληνες και γύρω στους 80-90 Άγγλους για τις δραστηριότητες). Λίγες θέσεις είναι αυτές που χρειάζεται να αναπληρώσουμε κάθε χρόνο, και γι’ αυτό το λόγο επενδύουμε στο προσωπικό μας, στον τομέα της εκπαίδευσης αλλά και στον τομέα των παροχών προς αυτό. Είμαστε της αντίληψης ότι αν το προσωπικό δεν είναι ικανοποιημένο, τότε δε θα μπορέσει να προσφέρει ικανοποίηση και στον πελάτη, γιατί αυτά είναι αλληλένδετα».

Οι εντυπώσεις των πελατών

Όσο για τις εντυπώσεις των πελατών, ο κ. Παντελούς παρατηρεί: «Τα πρώτα δείγματα των εκπαιδευτών θαλάσσιων σπορ είναι θετικά, μιας και οι πελάτες μας πριν φύγουν συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο. Μέχρι στιγμής υπάρχουν πάρα πολύ θετικά σχόλια για τα νέα παιδιά που ξεκίνησαν. Οπότε αυτό μας δίνει δύναμη να επενδύσουμε και σε περισσότερα άτομα, γιατί το καλό είναι ότι τα παιδιά που εκπαιδεύτηκαν παρουσιάζουν πολλή όρεξη και τους αρέσει αυτό που κάνουν. Έτσι, προσπαθούμε κι εμείς ως εταιρεία να τους κάνουμε να νιώσουν άνετα στο χώρο εργασίας τους, να κάνουν αυτό που τους αρέσει, έτσι ώστε να προσφέρουν αυτό που πρέπει στον πελάτη».

Άνοιγμα σε εγχώριους πελάτες

Μέχρι σήμερα οι δύο ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις της Neilson στη Μεσσήνη φιλοξενούν κατά κύριο λόγο Άγγλους πελάτες. Το ενδεχόμενο για στροφή και στην ελληνική αγορά, ωστόσο, είναι κάτι που εξετάζει η εταιρεία σύμφωνα με τον κ. Παντελούς: «Θέλουμε να δούμε τι απήχηση θα υπάρχει προς το παρόν από αυτά τα λίγα δωμάτια που ανοίγουμε στην τοπική αγορά. Από εκεί κι έπειτα, εξαρτάται από την εταιρεία το πώς θα το προχωρήσει αυτό ή όχι. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι τα πακέτα που προσφέρει η Neilson είναι σαν ένα “club”. Οι Άγγλοι πελάτες μας είναι επαναλαμβανόμενοι και δε θέλουμε να “αλλοιώσουμε» αυτό το πρόγραμμα».

Η τουριστική εικόνα της Μεσσηνίας

Για την τουριστική εικόνα της Μεσσηνίας, ο κ. Παντελούς επισημαίνει: «Στο κομμάτι που αφορά εμάς εδώ, έχουμε σταθερή πελατεία, αφού το 70% είναι επαναλαμβανόμενο. Αρκετοί από αυτούς έρχονται και στην αρχή και στο τέλος της σεζόν. Οπότε πρόβλημα ουσιαστικό για κρατήσεις δεν έχουμε. Σίγουρα φέτος είναι πιο πεσμένη η κίνηση, γιατί θεωρούμε ότι η περσινή χρονιά ήταν μετά τον κορωνοϊό και όλοι ήθελαν να ταξιδέψουν. Οπότε είχαμε πάρα πολύ καλή χρονιά. Φέτος είναι ένα 10% λίγο πιο πεσμένα από πέρσι. Θεωρώ ότι αυτό οφείλεται επειδή επανερχόμαστε στην πραγματικότητα, αλλά ουσιαστικό πρόβλημα δεν υπάρχει».

Όσον αφορά συνολικά τη Μεσσηνία, όμως, «θεωρώ ότι επειδή έχει εύκολη πρόσβαση και επειδή, όπως έχει γίνει γνωστό, θα γίνουν και άλλες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή γενικά, μελλοντικά θα γίνει από τους νούμερο 1 προορισμούς. Είναι και κοντά στην Αθήνα και το αεροδρόμιό της, που κι εκείνο έχει άμεση πρόσβαση με τη Μεσσηνία, οπότε όλα αυτά συντελούν στη μεγαλύτερη βελτίωση της υπάρχουσας εικόνας. Ειδικά εάν βελτιωθούν κάποια βασικά πράγματα στην περιοχή όπως είναι οι υποδομές».

Η διαφοροποίηση των ξενοδοχείων της Neilson – Το μακροπρόθεσμο όραμά τους

Μιλώντας για τα όσα διαφοροποιούν τις δύο ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις από άλλες αντίστοιχες, ο κ. Παντελούς τονίζει «Αυτό έχει να κάνει με τις δραστηριότητες που συνδυάζονται με τις ιδανικές κλιματικές συνθήκες της περιοχής, και με το αεροδρόμιο να είναι δίπλα στο ξενοδοχείο.

Παράλληλα, το θετικό με τη Neilson είναι ότι στο δίκτυό της υπάρχουν και χειμερινά ξενοδοχεία, οπότε πολλοί από το ελληνικό προσωπικό που έχουμε εργάζονται και στα χειμωνιάτικα. Οπότε ουσιαστικά έχουν 12 μήνες δουλειά. Δηλαδή, μόλις κλείσουμε εδώ, ξεκινούν τα χειμωνιάτικα, όπου κάνουν αίτηση εδώ το καλοκαίρι και θα μπορούν να πάνε στη Γαλλία ή στην Ιταλία και να συνεχίσουν την εργασία τους».

Άπό την άλλη πλευρά, όσον αφορά το μακροπρόθεσμο όραμα της Neilson, εξηγεί: «Εγώ ιδανικά θα ήθελα πάρα πολύ ένα αντίστοιχο concept με αθλητικές δραστηριότητες να είναι μόνο για την ελληνική αγορά, γιατί νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο αυτή τη στιγμή. Για τους Άγγλους πελάτες υπάρχει, αλλά για τους Έλληνες δεν υπάρχει ένα ξενοδοχείο που θα τους παρέχει ποδήλατα, θαλάσσιες ή μη δραστηριότητες, γήπεδα με τη μορφή που τα παρέχουμε εμείς και σε τέτοιο βαθμό».

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Μια θετική εμπειρία

Εκ μέρους του προσωπικού που την περσινή χρονιά παρακολούθησε τρίμηνη εκπαίδευση πάνω στα θαλάσσια σπορ και πλέον αποτελεί εκπαιδευτικό προσωπικό των αντίστοιχων δραστηριοτήτων που παρέχουν τα δύο ξενοδοχεία, κάνουν λόγο για μια θετική εμπειρία στο σύνολό της.

Ο λόγος σε αυτούς:

Στάθης Ρούτσης

«Είχα ξεκινήσει από πέρσι στα μέσα της σεζόν να εργάζομαι για τη Neilson. Επειδή τα υπόλοιπα παιδιά από την Αγγλία που εργάζονταν ήδη στα δύο ξενοδοχεία της Neilson στην Ανάληψη με βοήθησαν πολύ να μάθω πράγματα και ήταν πολύ φιλικοί μαζί μου, το ξενοδοχείο είχε την ιδέα να με στείλουν μαζί με άλλα άτομα στην Αγγλία, προκειμένου να εκπαιδευτούμε και να φτάσουμε στο επίπεδο των υπόλοιπων εκπαιδευτών στην παραλία.

Φτάνοντας εκεί, ξεκινήσαμε κανονικά την εκπαίδευση θεωρίας και πρακτικού μέρους, ενώ τελειώνοντας λάβαμε πιστοποίηση ως εκπαιδευτές στο wind-surfing και στην ιστιοπλοΐα.

Οι εκπαιδευτές που είχαμε εκεί ήταν πολύ βοηθητικοί κι αυτό μας έκανε να μην αγχωθούμε καθόλου, αφού όλα πήγαιναν βάσει προγραμματισμού. Ακόμα και μετά τη λήξη του μαθήματος, όλοι ήταν φιλικοί στο να μας εξηγήσουν οτιδήποτε πάνω στα σπορ.

Πέρα από τα δύο βασικά σπορ που ασχοληθήκαμε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, στα αρχικά μαθήματα ήταν να μάθουμε το χειρισμό των ταχύπλοων, ασυρμάτων και άλλων τεχνικών αντικειμένων που χρειάζονται στην καθημερινότητα της δουλειάς μας.

Συνολικά θεωρώ ότι ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να μάθω πράγματα και να τα εξελίξω αργότερα, κάτι το οποίο δε συνειδητοποίησα από την αρχή, αφού δυσκολεύτηκα λίγο στην προσαρμογή.

Όμως, όταν είδα πόσο φιλικοί ήταν όλοι μεταξύ τους στην Ακαδημία που παρακολουθήσαμε τα μαθήματα, μιας και ήμασταν όλοι προσωπικό της Neilson, αυτό αποτέλεσε κίνητρο να συνεχίσω. Η εικόνα που κρατάω από όλα όσα ζήσαμε στην Αγγλία είναι θετική! Υπήρξαν και δύσκολες μέρες, όμως η μεγάλη εικόνα είναι πολύ καλή».

Δημήτρης Κοκκίνης

«Εγώ ήμουν τελείως εκτός του αθλήματος, αφού για καιρό δούλευα στο πόστο του μπουφέ. Απλά επειδή ήταν και ο Στάθης κι έψαχναν από το ξενοδοχείο άτομα τα οποία ενδιαφέρονταν να εκπαιδευτούν στα θαλάσσια σπορ, ώστε να στελεχώσουν τις δραστηριότητες του ξενοδοχείου, πήρα την απόφαση να συμμετέχω κι εγώ.

Φτάνοντας στην Αγγλία εγκλιματίστηκα εύκολα, το μόνο που με δυσκόλεψε λίγο ήταν το wind surf, γιατί δεν είχα καμία επαφή με αυτό νωρίτερα. Η ιστιοπλοΐα δε με δυσκόλεψε τόσο, αφού ήταν πολύ πιο εύκολη για μένα. Γενικότερα, όμως, όλο το κλίμα και η εκπαίδευση που λάβαμε στην Ακαδημία ήταν μια χαρά, και δεν είχα αντιμετώπισα κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Γι’ αυτό κιόλας θεωρώ ότι εάν κάποιος λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση και δείξει θέληση, μπορεί με ευκολία να ενταχθεί σε αυτό το κομμάτι».

Της Χριστίνας Μανδρώνη