Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας: Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων Νηπιαγωγείου Καλαμάτας και Στούπας

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας: Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων Νηπιαγωγείου Καλαμάτας και Στούπας

«Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων στο 4ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας και στο Νηπιαγωγείο Στούπας» λέει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας σε ανακοίνωσή του.     

«Με σταθερό προσανατολισμό στις περικοπές των κοινωνικών δαπανών και την εξοικονόμηση προσωπικού», αναλύεται σε αυτή, «το υπουργείο πραγματοποιεί προσλήψεις των αναπληρωτών με το σταγονόμετρο, με αποτέλεσμα η Διεύθυνση ΠΕ Μεσσηνίας να προχωρά ή να θέλει να προχωρήσει σε συμπτύξεις τμημάτων σε Νηπιαγωγεία, πρακτικές που είναι εντελώς μακριά από τα αιτήματα της ζωντανής εκπαίδευσης για υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά των μαθητών.

Είναι απαράδεκτα τα όσα διαδραματίζονται στα σχολεία αυτές τις μέρες. Είμαστε σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αλλάζει με το έτσι θέλω η καθημερινότητα των μαθητών.

Καταγγέλλουμε την ενέργεια της διευθύντριας Εκπαίδευσης να προχωρήσει σε σύμπτυξη των τμημάτων του 4ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας διότι εμπεριέχει λογική λογιστικής αντιμετώπισης μαθητών και εκπαιδευτικών. Συνενώθηκαν τα δύο πρωινά τμήματα σε ένα με 21 παιδιά σε μία τάξη container (!!!) που με βάση τη νομοθεσία δεν τηρεί το 1,5 τ.μ. ανά μαθητή. Ένα Νηπιαγωγείο που λειτουργεί με την ολιγωρία των υπευθύνων εδώ και χρόνια σε λυόμενη κατασκευή. Η ταυτόχρονη απομάκρυνση της μίας νηπιαγωγού και η σύμπτυξη τμημάτων υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα οδηγήσουν σε μαρασμό το σχολείο.

Επειδή δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, όπως ζητάμε κάθε χρόνο, για να καλύπτει μακροχρόνιες αναρρωτικές άδειες, παρατηρούνται τα φαινόμενα της υποχρεωτικής μετακίνησης εκπαιδευτικών ή της υποχρέωσής τους να κρατούν στο τμήμα περισσότερα παιδιά, με αποτέλεσμα να επικρατεί αναστάτωση, να διαταράσσεται η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών και νηπίων ή να εγκυμονούν κίνδυνοι για αυτά.

Και πριν στεγνώσει το μελάνι αυτής της απόφασης ενημερωθήκαμε για τις προθέσεις της Διεύθυνσης να προχωρήσει σε υποχρεωτική μετακίνηση νηπιαγωγού από το Νηπιαγωγείο της Στούπας, θέλοντας να συμπτυχθούν τα δύο πρωινά τμήματα σε ένα με 26 παιδιά. Σημειωτέον έχει ήδη μετακινηθεί μία εκπαιδευτικός κλείνοντας το τμήμα του διευρυμένου ολοημέρου.

Καταγγέλλουμε τη μεθόδευση και τις πιέσεις προς το σχολείο και τους γονείς για την απομάκρυνση ενός παιδιού από τη σχολική μονάδα, έτσι ώστε να επιτευχθεί ο έτσι κι αλλιώς μεγάλος προβλεπόμενος αριθμός παιδιών στο τμήμα.

Η Διεύθυνση υποχρεούται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Δεν έχει κανένα δικαίωμα να αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές όπως ο μπακάλης το ζύγι. Οι εκπαιδευτικοί είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σχολείου, γνωρίζονται με τα παιδιά και τους γονείς, αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και σχεδιάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε βάθος χρόνου. Από την άλλη, ιδιαίτερα τα νήπια δένονται συναισθηματικά με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τώρα μόλις έχουν τελειώσει το διάστημα προσαρμογής στο Νηπιαγωγείο από τον Παιδικό Σταθμό ή την οικογένεια. Το υπουργείο και οι Διευθύνσεις είναι υποχρεωμένοι να στελεχώνουν τα σχολεία από την πρώτη μέρα και να μην περιμένουμε τις επόμενες φάσεις αναπληρωτών για να καλυφθούν οι ανάγκες.

•Καμία σύμπτυξη – συγχώνευση τμημάτων. 15 παιδιά ανά τμήμα στο Νηπιαγωγείο, 20 παιδιά ανά τμήμα στο Δημοτικό

•Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών

•Μαζικούς μόνιμους διορισμούς – πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση».