Χειμερινές εκπτώσεις: Μπαίνουν στα καταστήματα, αλλά δεν αγοράζουν

Χειμερινές εκπτώσεις: Μπαίνουν στα καταστήματα, αλλά δεν αγοράζουν

Η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών έχει οδηγήσει σε περικοπές και αγορές μόνο των απολύτως αναγκαίων ή χαμηλότερης αξίας

Χωρίς ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών κύλησε το πρώτο 20ήμερο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων. Πολύς ο κόσμος στα καταστήματα, αλλά λίγες οι αγορές ή μικρότερης αξίας, καθώς, ως φαίνεται, η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών έχει οδηγήσει σε περικοπές και αγορές μόνο στα απολύτως αναγκαία ή σε χαμηλότερης αξίας.

Στο σύνολο της χώρας οι επιχειρήσεις που άνοιξαν τις δυο προηγούμενες Κυριακές δεν είχαν τις αναμενόμενες πωλήσεις, σύμφωνα με τον “Οικονομικό Ταχυδρόμο”, ενώ υπήρξαν και περιοχές στην περιφέρεια που οι έμποροι βλέποντας τα αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής, δεν άνοιξαν τη δεύτερη.

Πώς να αποφύγετε τις διαδικτυακές απάτες

Αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα για την πλειονότητα των εμπορευμάτων, άνω του 40%-50%, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το γεγονός, σύμφωνα με τους εμπόρους, ότι οι εκπτώσεις ξεκίνησαν πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά, στις 8 Ιανουαρίου 2024, αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, που οι περισσότεροι καταναλωτές είχαν ήδη πραγματοποιήσει αγορές, περιόρισε σημαντικά τη ζήτηση.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Νίκου Κογιουμτσή, αν και υπάρχουν πολύ καλές τιμές και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, καθώς είναι μονόδρομος για τον κάθε έμπορο προκειμένου να «διώξει» το παλιό εμπόρευμα, τις πρώτες εβδομάδες η κίνηση ήταν υποτονική, αφού οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα να διαθέσουν, ενώ παραδοσιακά οι δύο πρώτες εβδομάδες ήταν οι πιο δυνατές της εκπτωτικής περιόδου.

Περιόρισαν τις δαπάνες

Στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ δείχνουν ότι τη χρονιά που πέρασε σχεδόν το ένα στα δύο νοικοκυριά περιόρισε τις δαπάνες του για αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης, οικιακά είδη, έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές, με την τάση αυτή να αναμένεται και το 2024, αφού το εισόδημα των νοικοκυριών μόλις που επαρκεί για τα τέσσερα στα δέκα νοικοκυριά για να καλύψουν τις ανάγκες του μήνα, ενώ για επτά στα δέκα οι αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα τα επηρεάζουν σημαντικά τους προϋπολογισμούς τους και τα αναγκάζουν να μειώσουν δαπάνες για άλλες ανάγκες.

Αν και ο στόχος του εμπορικού κόσμου είναι ο τζίρος κατά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου να ξεπεράσει τα περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ του αντίστοιχου περυσινού, καθώς αναμένονται να πέσουν στην αγορά οι αυξήσεις μισθών και συντάξεων, η κίνηση του πρώτου 20ημέρου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Να σημειωθεί ότι οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν στις 29 Φεβρουαρίου 2024.