Πάτρα-Πύργος: Στο 38 % η πρόοδος του έργου – Στόχος το 85% μέχρι το τέλος του 2024

Πάτρα-Πύργος: Στο 38 % η πρόοδος του έργου –  Στόχος το 85% μέχρι το τέλος του 2024

Συνεχίζει «να σκαρφαλώνει» η πρόοδος στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η συνολική έχει φτάσει πλέον το 38,4%. Μέχρι και το τέλος Μαρτίου οι πιστοποιήσεις έχουν ξεπεράσει τα 113 εκατ. ευρώ. Να θυμίσουμε πως στις αρχές του έτους η πρόοδος είχε φτάσει το 30%.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τον Απρίλιο η κατασκευαστική πρόοδος στο Πάτρα-Πύργος θα ξεπεράσει το 40%, ενώ στόχος είναι στο τέλος Ιουνίου το συνολικό εκτελεσμένο αντικείμενο να ξεπεράσει το 55%. Απώτερος στόχος, όπως έχει δηλωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να αποδοθεί από φέτος το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου και η συνολική πρόοδος να αγγίξει το 85%.

Σημαντικό στοιχείο της κατασκευής είναι πως έχουμε πλέον εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις σε δύο από τα τρία τμήματα, ενώ θα ξεκινήσουν και στο τρίτο το αμέσως επόμενο διάστημα.

Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του έργου στο ypodomes.com, η πρόοδος στα εργοτάξια ποικίλλει μέχρι σήμερα. Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ, που έφτασε στα τέλη Μαρτίου πάνω από το 57% από 45% στις αρχές του έτους. Στο τμήμα αυτό έχουν προχωρήσει ασφαλτοστρώσεις στο 50%, δηλαδή στα 10 από τα 20 χιλιόμετρα, και εδώ υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Στο τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, Καραίικα-Γαστούνη, η πρόοδος έφτασε το 26,5% από 20% που ήταν στις αρχές του έτους και αναμένεται το επόμενο διάστημα να φορτσάρει. Σε αυτό το τμήμα προχωρούν οι προετοιμασίες για να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις σε μήκος περίπου 3-4 χιλιομέτρων.

Στο τμήμα της ΑΒΑΞ, Μιντιλόγλι-Καραίικα, η πρόοδος σκαρφάλωσε στο 35% από το 27% στις αρχές του έτους. Εδώ τρέχουν τα έργα σε βαθμό που υπάρχει η αισιοδοξία πως θα πιαστεί το 50% στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Αναφορικά με τις ασφαλτοστρώσεις, αυτές πραγματοποιούνται σε μήκος 4-5 χιλιομέτρων και θα επεκταθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το καλοκαίρι.

Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ηλεία

Το Πάτρα-Πύργος μπορεί να είναι ένα μεγάλο έργο που θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, αλλά αποτελεί και μια πρώτη για την περιοχή. Θα είναι ο πρώτος κλειστός αυτοκινητόδρομος για το Νομό Ηλείας, ο οποίος από τις περιοχές ουραγούς στην οδική ασφάλεια θα ανέβει πολλά σκαλοπάτια.

Κι, αυτό καθώς θα αποκτήσει περίπου 50 χιλιόμετρα σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου, ενώ θα έχει και περίπου 65 χιλιόμετρα αναβαθμισμένης παλιάς εθνικής οδού. Με τα έργα οδικής ασφάλειας που έγιναν στην ΠΕΟ Πατρών-Πύργου πρακτικά ελαχιστοποιήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία και ίσως και ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα με τέτοια χαρακτηριστικά σε άξονα της παλιάς εθνικής οδού.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χλμ., που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, γνωστότερος ως Ολυμπία Οδός. Το νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου, στα πρώτα 13 χλμ., θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού, προβλέπεται με τετράιχνη διατομή πλάτους 21,30 μ. (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μ. (4Χ3,50 μ.), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60 μ. (2Χ2,30 μ.), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10 μ. (2×1,05 μ.), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μ. και ύψους 0,80 μ.

Τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ θα είναι έργο-γέφυρα με το ΕΣΠΑ 2021-2027.