Τουαλέτες και κλιματισμός υπολειτουργούν και θερινή σεζόν χωρίς κανένα κυλικείο
«Τιμωρητικό» προς τους επιβάτες που το επιλέγουν θα μπορούσε να είναι πλέον ο επιθετικός προσδιορισμός για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Οι τουαλέτες δε λειτουργούν όλες, καθώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την αποχέτευση, το κλιματιστικό δε λειτουργεί όπως πρέπει, και τώρα πλέον δε θα υπάρχουν ούτε κυλικεία! Δηλαδή, ένας επιβάτης δε θα μπορεί να προμηθευτεί ούτε ένα μπουκαλάκι νερού, σε μια περιοχή που τριγύρω δεν υπάρχει τίποτα!
Η κατάσταση πλέον μπορεί να χαρακτηρισθεί εντελώς άθλια και η δυσφήμηση τεράστια σε μια τουριστική σεζόν που μόλις ξεκινά και αναμένονται χιλιάδες αφίξεις και αναχωρήσεις τουριστών από πολλές χώρες!
Από το κακό στο χειρότερο
Την ίδια στιγμή η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε αύξηση 14% των επιβατών στα 24 αεροδρόμια που διαχειρίζεται για το α΄ τετράμηνο του 2025. Ανάμεσα στα αεροδρόμια περιλαμβάνεται και της Καλαμάτας, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η παραχώρησή του στο επενδυτικό σχήμα που το ανέλαβε με ΣΔΙΤ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ: το σύνολο των επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) Ιανουαρίου-Απριλίου 2025 ανήλθε σε 1.415.331, έναντι 1.241.640 το 2024.
Ξεχωριστή περίπτωση είναι το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στην Κρήτη, το οποίο κατέγραψε αύξηση 22% σε σχέση με πέρυσι.
Περαιτέρω αύξηση στις αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών αναμένεται φέτος και στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, με τις εγκαταστάσεις του να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Κι αν αυτή τη στιγμή η βαθμολογία του στην google είναι από μέτρια έως κακή, με την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν προβλέπεται να κερδίζει το … «χρυσό βατόμουρο»!
Χωρίς κυλικείο φέτος
Ας ξεκινήσουμε από τις τουαλέτες. Λόγω σοβαρού προβλήματος τα τελευταία χρόνια με την αποχέτευση του κτηρίου, οι μισές είναι κλειστές και δε λειτουργούν.
Ο δε κλιματισμός του κτηρίου είναι τόσο απαρχαιωμένος, που κάθε χρόνο γίνεται μεγάλη μάχη με τους τεχνικούς για να καταφέρουν να τον κρατήσουν… «ζωντανό»!
Και το «κερασάκι στην τούρτα» ήρθε με το κλείσιμο των δύο κυλικείων (το κεντρικό στην αίθουσα αναμονής και το μικρό στα duty free).
Ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό τα προηγούμενα χρόνια, το κυλικείο είχε ανατεθεί σε συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία είχε προσφέρει τιμή ενοικίου περίπου 16.600 ευρώ το μήνα για τη λειτουργία και των δύο κυλικείων. Ωστόσο, όφειλε πολλά ενοίκια (πληροφορίες κάνουν λόγο για ποσό που υπερβαίνει κατά πολύ τα 250.000 ευρώ) και καθώς δεν επετεύχθη κάποιος διακανονισμός με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που είναι υπεύθυνη, από το τέλος του 2024 ξεκίνησαν διαδικασίες για την αποβολή της. Τελικώς, οι διαδικασίες τελεσφόρησαν το διάστημα αυτό και μόλις προχθές μπήκε λουκέτο και στα δύο κυλικεία.
Η επαναλειτουργία τους, ωστόσο, όχι μόνο δεν είναι εύκολη ιστορία, αλλά προφανώς αδύνατη. Κι αυτό, πρώτον, γιατί η όποια μίσθωση θα γίνει μόνο για το διάστημα μέχρι να αναλάβει το αεροδρόμιο ο παραχωρησιούχος, το οποίο προβλέπεται να γίνει στο τέλος του 2025, αρχές του 2026. Δεύτερον, η εκκίνηση των διαδικασιών και η προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μίσθωση του κυλικείου θα χρειασθούν αρκετό χρόνο. Τρίτον, ο διαγωνισμός βάσει του νόμου θα εκκινήσει με την τιμή που ήταν το προηγούμενο μισθωτήριο, δηλαδή 16.600 ευρώ το μήνα, τιμή που θεωρείται πολύ υψηλή για τα δεδομένα του αεροδρομίου. Πρέπει να βγει άγονος για να ξεκινήσει ποσοστιαία να πέφτει η τιμή, μέχρι να υπάρξει ενδιαφέρον.
Όλα αυτά συνεπάγονται αρκετό χρόνο και αβίαστα βγαίνει το συμπέρασμα ότι κατά τη φετινή τουριστική περίοδο στο αεροδρόμιο δε θα λειτουργεί κανένα κυλικείο. Θα γίνουμε η χλεύη των τουριστών. Και να «πνίγεται με το σάλιο του» κανείς, θα πρέπει να παρακαλάει να του δώσουν λίγο νερό…
Το μόνο που μπορεί να σώσει λίγο την κατάσταση, είναι η προσπάθεια που μαθαίνουμε ότι κάνει η διοίκηση του αεροδρομίου να εγκαταστήσει, έστω, κάποιους αυτόματους πωλητές.
Της Βίκυς Βετουλάκη