Εγκρίθηκε η παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου – Τι λέει η απόφαση και τι απαντά το υπουργείο Πολιτισμού
Η διοίκηση του Ζαππείου Μεγάρου είναι αυτή που παραχώρησε την άδεια σε γνωστή εταιρεία αθλητικών ειδών για διεξαγωγή του drone show, χθες βράδυ, στον αττικό ουρανό, με φόντο την Ακρόπολη, το οποίο προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων.
Όπως προκύπτει από τη σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε προχθές στη Διαύγεια, η εταιρεία κατέθεσε το αίτημα στις 30 Απριλίου και το διοικητικό συμβούλιο της αρμόδιας Επιτροπής Ολυμπίων Κληροδοτημάτων, η οποία εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνική Οικονομίας και Οικονομικών, αποφάσισε ομόφωνα, να εγκριθεί η παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου, στις 15 Μαΐου 2025, για τη διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas, έναντι μισθώματος ύψους μόλις 380 ευρώ.

Η εικόνα ενός τεράστιου αθλητικού παπουτσιού να «πατάει» τον Παρθενώνα, η οποία εναλλασσόταν με το λογότυπo της adidas και το σύνθημα «feel fast», κυκλοφόρησε αργά χθες το βράδυ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεσηκώνοντας εύλογες αντιδράσεις σχετικά με το εάν και από πού δόθηκε άδεια για μια τέτοια διαφήμιση στην Ακρόπολη που αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και η οποιαδήποτε χρήση της εικόνας της για εμπορική εκμετάλλευση πρέπει να αποφασίζεται με συγκεκριμένα, αυστηρά κριτήρια.
Το γεγονός, μάλιστα, συνδέθηκε έντονα με την πρόσφατη άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να μην επιτρέψει στον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο να πραγματοποιήσει γυρίσματα λίγων ωρών στον Παρθενώνα για τη νέα του ταινία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr στην επιτροπή του Ζαππείου είχε προσκομιστεί, πριν τη λήψη της απόφασης, και η απαραίτητη άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που είναι αρμόδια για τις πτήσεις drone βάρους άνω του 1,5 κιλού.
Η άδεια δόθηκε επί συγκεκριμένου σχεδίου πτήσης το οποίο αφορούσε λήψεις αποκλειστικά παραπλεύρως του Ζαππείου Μεγάρου. Και αυτό τηρήθηκε μεν, υπό συγκεκριμένες οπτικές γωνίες, όμως, εξασφαλίζονταν κάποιες εικόνες με τον Παρθενώνα σε πρώτο πλάνο.
Πέρα όμως από την Ακρόπολη, θα έπρεπε, σύμφωνα με τον ισχύοντα αρχαιολογικό νόμο, να έχει προηγουμένως εξασφαλιστεί και άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και για το Ζάππειο το οποίο αποτελεί νεότερο μνημείο. Κάτι το οποίο δεν έγινε.
Πηγές του υπουργείου Πολιτισμού διαβεβαίωσαν το πρωί το protothema.gr πως δεν υπήρχε καμία σχετική ενημέρωση και πως το υπουργείο επρόκειτο να διερευνήσει το θέμα σκοπεύοντας μάλιστα να προχωρήσει άμεσα σε μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώθηκαν λίγη ώρα αργότερα με επίσημη ανακοίνωση.
Η επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει:
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι:
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».