Καλαμάτα: Διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των πάρκινγκ του Νέδοντα

Καλαμάτα: Διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των πάρκινγκ του Νέδοντα

Πρόσθετες υποχρεώσεις για τον ανάδοχο

Τους όρους του διαγωνισμού (φανερή πλειοδοτική διαδικασία) για την ιδιωτικοποίηση του κεντρικού και του βόρειου χώρου στάθμευσης του Νέδοντα, με 103 και 328 θέσεις αντίστοιχα, έχουν ήδη ψηφίσει (κατά πλειοψηφία) τα αρμόδια όργανα του δήμου Καλαμάτας. Σύμφωνα με την εισήγηση, το ελάχιστο όριο πρώτης προσφοράς θα είναι οι 280.000 ευρώ.

Είναι η δεύτερη φορά που ο Δήμος Καλαμάτας προσπαθεί να ιδιωτικοποιήσει τους χώρους στάθμευσης. Την πρώτη φορά, πέρσι, στον διαγωνισμό προσήλθε μόνο ένας οικονομικός φορέας, ο ίδιος που διαχειρίζεται τους ανοικτούς χώρους στάθμευσης όλα αυτά τα χρόνια, όμως η σύμβαση δεν εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σημειώνεται ότι η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, με επικεφαλής τον Βασίλη Τζαμουράνη, ζητάει από τη δημοτική αρχή να παρουσιάσει τεχνοοικονομικά στοιχεία που να δείχνουν ότι πράγματι είναι προς το συμφέρον του Δήμου να ιδιωτικοποιήσει τους χώρους στάθμευσης αντί να τα λειτουργεί ο ίδιος.

 Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα αναλάβει την υποχρέωση να εκσυγχρονίσει τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό των χώρων και να υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα με κόστος που έχει υπολογιστεί ότι ανέρχεται στα 300.000 ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι πέντε χρόνια.

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής αποφασίστηκε, επιπλέον, ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει και τις παρακάτω υποχρεώσεις, με την αλλαγή που έγινε στους χρήσης ων χώρων. Συγκεκριμένα οι εργασίες συνοψίζονται ως εξής:

α) Η αναβάθμιση του υφιστάμενου εξοπλισμού (διαχείριση smart parking), με εγκατάσταση εξοπλισμού και λογισμικού ευφυούς συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης (smart cities).

β) Η ανάληψη της υποχρέωσης από τον ανάδοχο της συντήρησης, επισκευής, διαρρύθμισης και τυχόν αναβάθμισης των λυόμενων εγκαταστάσεων, την διαγράμμιση των θέσεων και τον λοιπών σημείων κάθε χρόνο.

γ) Η ανάληψη της υποχρέωσης από τον ανάδοχο του καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης, του κλαδέματος των δέντρων και το πότισμα αυτών.

δ) Η δυνατότητα εγκατάστασης από τον ανάδοχο μονάδων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ε) Η καθ΄όλο το 24ωρο υποχρεωτική φύλαξη του χώρου.

στ) Η ανάληψη της καθαριότητας των χώρων στάθμευσης και η τοποθέτηση του σχετικού εξοπλισμού.

Για μία ακόμη φορά τα μέλη και δημοτικοί σύμβουλοι της μείζονος μειοψηφίας (Βα. Τζαμουράνης, Σπ. Χανδρινός και Ευγ. Κούβελα), αλλά και η δημοτική σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Χρ. Καντζιλιέρη διαφώνησαν με την ιδιωτικοποίηση των χώρων στάθμευσης, ενώ πρόσθεσαν ότι όλες αυτές οι προσθήκες με τους νέους όρους δείχνουν την “προχειρότητα” με την οποία βλέπει το έργο η δημοτική αρχή.
Α.Π.