Ένα ακόμα κακό παράδειγμα κακής διαχείρισης κατασκευής δημοσίου έργου αποτελεί αναμφίβολα το νέο Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας. Το συγκεκριμένο έργο, αρχικού προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ περίπου, ολοκληρώθηκε με διπλάσιο κόστος σχεδόν 2.000.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί, όπως η παράταξή μας έχει επισημαίνει επανειλημμένα στο Δημοτικό Συμβούλιο και στη Δημοτική Επιτροπή, ότι οι στατικές μελέτες για τις κερκίδες έχουν πληρωθεί δύο φορές στο ίδιο μελετητικό γραφείο (!). Είναι αυτονόητο επίσης ότι όλες αυτές οι συμπληρωματικές μελέτες και συμβάσεις οδήγησαν για μια ακόμα φορά σε τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Μετά όλες αυτές τις… περιπέτειες και τις προχειρότητες που παρακολουθήσαμε την περσινή περίοδο κατά την τελετή των εγκαινίων του, το έργο παραδόθηκε προς χρήση το Σεπτέμβριο του 2024.
Ο κ. δήμαρχος παραχώρησε τη λειτουργία του θεάτρου στην “Φάρις” δήθεν προσωρινά, εμπαίζοντας για ακόμη μία φορά τους πολίτες, αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού τελικά στη Δημοτική Αρχή του κ. Βασιλόπουλου ισχύει η ρήση “τίποτα μονιμότερο του προσωρινού”. Πριν από λίγους μήνες, λοιπόν, το νέο Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας, με απόφαση της τελευταίας στιγμής, παραχωρήθηκε στη “Φάρις” για τρία ολόκληρα χρόνια, χωρίς να δοθεί καμία απολύτως τεκμηριωμένη εξήγηση στις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε πριν από λίγες μέρες ότι η “Φάρις” αποφάσισε να διαθέσει 22.000 ευρώ περίπου για… πρόσθετες εργασίες του ολοκαίνουργιου πολυδιαφημιζόμενου Ανοιχτού Θεάτρου.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι αυτονόητα:
1) Στα 2.000.000 ευρώ που στοίχισε τελικά η κατασκευή του δεν είχε προβλεφθεί εγκατάσταση φωτισμού στα σκαλοπάτια των κερκίδων (κόστους 10.000 ευρώ);
2) Δεν είχε προβλεφθεί εγκατάσταση σήμανσης για αρίθμηση θέσεων (κόστους 4.700 ευρώ);
3) Δεν είχαν προβλεφθεί κλιματιστικά για τους βοηθητικούς χώρους;
Είναι άκρως προκλητικό και προσβλητικό να θεωρεί ο κ. Βασιλόπουλος ότι απευθύνεται σε ιθαγενείς. Με λογικές “ωχαδερφισμού” και προχειρότητας δεν μπορούμε να λειτουργούμε τις υποδομές πολιτισμού, ιδιαίτερα στην Καλαμάτα, που είναι μια πόλη με βαριά πολιτιστική κληρονομιά. Είναι προσβολή, επίσης, για προηγούμενους δημάρχους που έθεσαν τα θεμέλια για τον πολιτισμό στην Καλαμάτα.
Επαναλαμβάνω, για μία ακόμη φορά, την πρόταση που έχω καταθέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο επανειλημμένα. Απαιτείται άμεσα ολοκληρωμένος σχεδιασμός με σαφές χρονοδιάγραμμα, υπό την εποπτεία Διοικητικού Συμβουλίου, που θα αποτελείται από καταξιωμένους ανθρώπους του πολιτισμού, προκειμένου να αναλάβει την ευθύνη του συνόλου των υποδομών του πολιτισμού στην πόλη μας για την αναβάθμιση της ποιότητας και τον περιορισμό του άσκοπου κόστους.
Του Σπύρου Χανδρινού
Δημοτικού συμβούλου παράταξης «Καλαμάτα_Μετά»