Στόχος η Μεσσηνία ως προορισμός 4 εποχών

Στόχος η Μεσσηνία ως προορισμός 4 εποχών

Παρέμβαση του Συλλόγου Καταστηματαρχών Τροφίμων και Σούπερ Μάρκετ Καλαμάτας και Μεσσηνίας

Προτάσεις που θα οδηγήσουν σε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο νομό μας καταθέτει ο  Σύλλογος Καταστηματαρχών Τροφίμων και Σούπερ Μάρκετ Καλαμάτας και Μεσσηνίας, τις οποίες μάλιστα κατέθεσε και στην ΟΕΒΕΣ Μεσσηνίας.

Ο σύλλογος, μέσω του προέδρου του Γιώργου Παναγόπουλου (και γ.γ. της ΟΕΒΕΣ) και της γενικής γραμματέως Ελένης Κοτταρίδη, κάνει λόγο για μια ολοκληρωμένη πρόταση στρατηγικών και δράσεων με στόχο τη βιώσιμη ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης. Καλεί, δε, όλους τους φορείς και συλλόγους σε συνεργασία για να επιτύχουν το στόχο αυτό.

Πρόταση
Όπως υπογραμμίζεται από το σύλλογο, η Μεσσηνία, διαθέτοντας πλούσιο φυσικό περιβάλλον, πολιτιστική κληρονομιά, γαστρονομία και εξαιρετικές υποδομές, είναι ανερχόμενος τουριστικός προορισμός, όμως η τουριστική περίοδος παραμένει χρονικά σχετικά περιορισμένη (κυρίως τους μήνες Μάιο – Σεπτέμβριο).

Γι’ αυτό επισημαίνεται ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Η πρόταση αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενός πλαισίου δράσεων και την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της Μεσσηνίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Στόχοι της πρότασης είναι η ανάδειξη της Μεσσηνίας σε προορισμό 4 εποχών, η δημιουργία θέσεων εργασίας όλο το χρόνο, η αύξηση της επισκεψιμότητας εκτός υψηλής περιόδου (Οκτώβριος – Απρίλιος), η μείωση της εποχικότητας της απασχόλησης, η ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, η διασπορά της τουριστικής κίνησης σε όλο το νομό και η προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Καταθέτουν δε την εξής πρόταση:

1.      Ανάπτυξη και προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού

•Θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός: Προβολή μοναστηριών και πολιτιστικών διαδρομών (Μοναστήρια Βουλκάνου, Δήμιοβας, Βελανιδιάς και Αρχαία Μεσσήνη, παλάτι Νέστορα, Κάστρο Καλαμάτας, Μεθώνης, Κυπαρισσίας)

•Αγροτουρισμός: Συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς και αγροκτήματα για τουριστικά πακέτα (ελαιοσυλλογή, τρύγος, μελισσοκομία κ.ά.)

•Πεζοπορικός και φυσιολατρικός τουρισμός (δημιουργία και σήμανση πεζοπορικών μονοπατιών Ταΰγετος, Πολυλίμνιο, Νέδα κ.ά.)

2.     Διοργάνωση εκδηλώσεων εκτός τουριστικής σεζόν

•Αθλητικές διοργανώσεις (π.χ. αγώνες ορεινής ποδηλασίας, ημιμαραθώνιος Καλαμάτας κ.ά.)

•Γαστρονομικά  φεστιβάλ με βάση το ελαιόλαδο, τα σύκα, το κρασί και τα τοπικά προϊόντα

•Πολιτιστικές εκδηλώσεις και θεματικά φεστιβάλ

3.     Συνεργασία με τουριστικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες

•Πακέτα χαμηλής περιόδου σε συνεργασία με ταξιδιωτικούς πράκτορες

•Προώθηση πτήσεων προς/από το αεροδρόμιο Καλαμάτας εκτός καλοκαιριού

4. Ψηφιακή προώθηση και Branding

•Στοχευόμενες καμπάνιες σε ψηφιακά μέσα για «365 μέρες Μεσσηνία»

•Δημιουργία περιεχομένου (video, blogs, φωτογραφίες για off season εμπειρίες)

5.     Ενίσχυση υποδομών και κατάρτιση επαγγελματιών

•Βελτίωση οδικών υποδομών προς λιγότερο γνωστούς προορισμούς

•Σεμινάρια/κατάρτιση για επιχειρηματίες και εργαζομένους στον τουρισμό για τη διαχείριση  της χαμηλής περιόδου.

Κάλεσμα συστράτευσης
Στην πρότασή τους σημειώνεται ότι τα αναμενόμενα οφέλη είναι η σταδιακή μετατροπή της Μεσσηνίας σε προορισμό 4 εποχών, η μείωση της εξάρτησης από τη θερινή σεζόν, η στήριξη της τοπικής παραγωγής και επιχειρηματικότητας και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής μέσω της διεύρυνσης ευκαιριών απασχόλησης.

Ο σύλλογος τονίζει ότι η υλοποίηση της πρότασης, προκειμένου να ενταχθεί και σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, απαιτεί συνεργασία Περιφέρειας Πελοποννήσου, Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Δημοτικών Αρχών, τουριστικών επιχειρήσεων και τοπικών συλλόγων και επαγγελματιών.

Καταλήγοντας ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Τροφίμων και Σούπερ Μάρκετ επισημαίνει: «Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν είναι μόνο εφικτή, αλλά και αναγκαία για μία πιο ισορροπημένη και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και επένδυση στην ποιότητα και την αυθεντικότητα του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Ζητούμε από τους αρμόδιους φορείς την εξέταση και στήριξη της παρούσας πρότασης, προκειμένου να συνδιοργανώσουμε ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο για τη Μεσσηνία, που θα ενισχύσει την τοπική οικονομία, θα διαφυλάξει το περιβάλλον και θα προσφέρει εμπειρίες υψηλής ποιότητας στους επισκέπτες όλο το χρόνο».

Της Βίκυς Βετουλάκη