Ιδιώτης “παρκάρει” στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης του Νέδοντα

Ιδιώτης “παρκάρει” στους  δημοτικούς χώρους στάθμευσης του Νέδοντα

Σε ιδιώτη περνούν για τα επόμενα πέντε χρόνια τα δύο δημοτικά πάρκινγκ στην καλυμμένη κοίτη του Νέδοντα (βόρειο και κεντρικό), μετά την ολοκλήρωση της χθεσινής δημοπρασίας που διεξήγαγε ο Δήμος Καλαμάτας.

Η Επιτροπή Διενέργειας Δημοπρασιών, υπό την προεδρία του αντιδημάρχου Γιώργου Φάβα, κατακύρωσε τη μίσθωση έναντι 285.000 ευρώ ετησίως, μόλις 5.000 ευρώ πάνω από την τιμή εκκίνησης.

Η συμφωνία συνοδεύεται από ρήτρα επένδυσης τουλάχιστον 300.000 ευρώ, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των χώρων στάθμευσης, που διαθέτουν συνολικά 431 θέσεις. Ο μισθωτής οφείλει να εγκαταστήσει εξοπλισμό αυτοματοποιημένης λειτουργίας, εφαρμογή smart parking για κινητά και, προαιρετικά, φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. Όλος ο εξοπλισμός, με τη λήξη της μίσθωσης, παραμένει στην κυριότητα του Δήμου.

Ειδικότερα, η μίσθωση θα έχει διάρκεια 5 χρόνια με αναπροσαρμογή του μισθώματος σύμφωνα με την αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή, πλην του πρώτου έτους που θα παραμείνει σταθερό.

Ο μισθωτής υποχρεούται να υλοποιήσει επενδυτικό σχέδιο ποσού κατ’ ελάχιστον 300.000 ευρώ, με αποκλειστική φροντίδα, ευθύνη και δαπάνες του, χωρίς δικαίωμα συμψηφισμού του με μισθώματα, έτσι ώστε το μίσθιο να εκσυγχρονιστεί και να αξιοποιηθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ήτοι με τη δημιουργία και λειτουργία σύγχρονης επιχείρησης σταθμού αυτοκινήτων, εντός προθεσμίας έξι μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Οι εργασίες που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του μισθίου και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου περιλαμβάνουν: Αναβάθμιση του υφιστάμενου εξοπλισμού που να εξυπηρετεί τη διαχείριση smart parking και εφαρμογή για τη συσκευή κινητών τηλεφώνων των πολιτών. Επίσης, με δικές του δαπάνες είναι δυνατό να προμηθευτεί και να εγκαταστήσει μονάδες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με τη λήξη της μίσθωσης και αυτές θα παραμείνουν στο χώρο άνευ ανταλλάγματος.

Ο μισθωτής υποχρεούται, επιπρόσθετα, να αναβαθμίσει το μίσθιο με σύγχρονο εξοπλισμό αυτοματοποιημένης λειτουργίας, καθώς και να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει λογισμικό ευφυούς διαχείρισης χώρων στάθμευσης (smart cities).

Ρητά συμφωνείται, τέλος, ότι ο εξοπλισμός που θα εγκαταστήσει ο μισθωτής θα παραμείνει στο μίσθιο και μετά τη λήξη/λύση της μίσθωσης.

Αντιδράσεις από τις μειοψηφίες
Η πλειοδότηση δεν ήρθε χωρίς πολιτικό κόστος. Η μείζων μειοψηφία, με επικεφαλής τον Βασίλη Τζαμουράνη, έχει εκφράσει σοβαρές ενστάσεις για την ιδιωτικοποίηση, υποστηρίζοντας πως ο Δήμος θα μπορούσε να διαχειριστεί μόνος του τα πάρκινγκ, αξιοποιώντας προγράμματα όπως το “Smart Cities”, κάτι που ήδη σχεδιάζεται για την ελεγχόμενη στάθμευση. Παράλληλα, αμφισβήτησε το ύψος του μισθώματος, κάνοντας λόγο για απώλεια εσόδων για τον Δήμο.

Ο ίδιος έθεσε και θέμα κοινωνικών επιπτώσεων από τη 24ωρη λειτουργία, προειδοποιώντας για επιβάρυνση των πολιτών και των επαγγελματιών της περιοχής.

Κόντρα και από τη Λαϊκή Συσπείρωση
Στο ίδιο μήκος κύματος και η «Λαϊκή Συσπείρωση Καλαμάτας», που καταγγέλλει την ιδιωτικοποίηση ως επιλογή που έρχεται σε αντίθεση με τις ανάγκες των πολιτών. Η παράταξη έχει προτείνει τη δημιουργία περιφερειακών χώρων στάθμευσης, σε συνδυασμό με δημοτική συγκοινωνία, ώστε να περιοριστούν η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η περιβαλλοντική επιβάρυνση. Τάσσεται, επίσης, κατά της 24ωρης λειτουργίας, προειδοποιώντας για πιέσεις στους εργαζομένους και τους κατοίκους.

Η απόφαση στη Δημοτική Επιτροπή
Η απόφαση της Επιτροπής Δημοπρασιών θα τεθεί προς έγκριση στη Δημοτική Επιτροπή, όπου αναμένεται να συνεχιστεί η έντονη αντιπαράθεση για τον τρόπο διαχείρισης της δημοτικής περιουσίας.

Προς όφελος των πολιτών ή παραχώρηση της ασφάλτου;
Η κριτική για “παράδοση” δημοτικών υποδομών σε ιδιώτη συνοδεύεται από φόβους για αύξηση των τιμολογίων στάθμευσης και επιπλέον επιβάρυνση των εργαζομένων. Οι δε υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης απαντούν ότι οι νέες τεχνολογίες θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ τα έσοδα θα μπαίνουν απευθείας στο Δήμο μέσω της ρήτρας παραμονής του εξοπλισμού στο τέλος της μίσθωσης.
Α.Π.