Θερινές εκπτώσεις: «Επιλέγω τα τοπικά καταστήματα της Καλαμάτας» το μήνυμα του Εμπορικού Συλλόγου

Θερινές εκπτώσεις: «Επιλέγω τα τοπικά καταστήματα της Καλαμάτας» το μήνυμα του Εμπορικού Συλλόγου

Έλεγχοι και ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς στις καλοκαιρινές εκπτώσεις

Ξεκίνησαν χθες οι καλοκαιρινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου, ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 20 Ιουλίου.

Με την προτροπή «επιλέγω τα τοπικά καταστήματα της Καλαμάτας» ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας καλεί τους καταναλωτές να στηρίξουν την τοπική αγορά κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

Να τονίσουμε ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 30 Αυγούστου.

Σανίδα βιωσιμότητας
Με την κίνηση στην αγορά να είναι σε πολλές περιπτώσεις υποτονική, με αναφορές για πτώση σε ετήσια βάση, τον τρέχοντα μήνα ακόμη και στο 20% σε κάποιους κλάδους, ο κόσμος του λιανεμπορίου “βλέπει” τις εκπτώσεις ως αφετηρία ανάκαμψης των τζίρων και ως “σανίδα” βιωσιμότητας των μικρών επιχειρήσεων γράφει το news247.gr .

Όπως έχει αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, τον Απρίλιο, οπότε και το Πάσχα, ο τζίρος κινήθηκε καθοδικά σε ένδυση και υπόδηση (-3,5%), αν και με βάση τα στοιχεία της καταγράφεται μια συνολική αύξηση 7,5% στον όγκο των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας.

Ωστόσο, τα μηνύματα από την αγορά το τελευταίο διάστημα, ακόμη κι από τουριστικές περιοχές, είναι ανησυχητικά. Με βάση και την ΕΛΣΤΑΤ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 1% τον Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2025.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, οι «οιωνοί» δεν είναι ιδιαίτερα καλοί φέτος ένεκα της πίεσης στην αγοραστική δύναμη των πολιτών. Η ΕΛΣΤΑΤ δίνει το συνολικό ετήσιο τζίρο του λιανικού εμπορίου να κυμαίνεται στα 72 δισ. ευρώ και χωρίς τα οχήματα, καύσιμα και τρόφιμα στα 26 δισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 1,8%, δηλαδή χαμηλότερα του ετήσιου πληθωρισμού.

Οι αβέβαιες και ευμετάβλητες συνθήκες φαίνεται πως θα επηρεάσουν την απόκλιση του πληθωρισμού στη χώρα μας και το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ένας, λοιπόν, ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων είναι να καταφέρει να λειτουργήσει ως «αντίδοτο» και να περιορίσει τον «πολυδιάστατο» πληθωρισμό, τουλάχιστον κατά μισή μονάδα.

Ευκαιρία για τόνωση
Την ίδια ώρα συμπληρώνει ότι “η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, παρά τις όποιες οικονομικές δυσκολίες για 6 στα 10 νοικοκυριά, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, όχι μόνο συγκράτησης, αλλά και μείωσης του οικογενειακού προϋπολογισμού σε ετήσια και μηνιαία βάση. Το λιανικό εμπόριο, για μια ακόμη φορά, «βάζει πλάτη» να ξεπεραστεί η ακρίβεια, συγκριτικά με το διαθέσιμο εισόδημα”.

Να σημειωθεί ότι με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, πριν ένα παραδοσιακά καλό μήνα του λιανεμπορίου, τον Ιούλιο, καταγράφηκε νέα επιτάχυνση στο ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού για τον Ιούνιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2,8% από 2,5% τον Μάιο και έναντι αύξησης 2,3% τον Ιούνιο 2024.

Έλεγχοι
Στο μεταξύ, με βάση πληροφορίες, οι έλεγχοι που προγραμματίζονται θα εστιασθούν και στις πλασματικές εκπτώσεις, με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προηγούμενες μέρες οι ελεγκτικές Αρχές προχώρησαν στην καταγραφή τιμών, οι οποίες θα συγκριθούν με τις τιμές που θα ισχύσουν από σήμερα και μετά, οπότε και θα ξεκινήσουν οι εκπτώσεις.

Κι αυτό, γιατί έχει διαπιστωθεί σε προηγούμενες εκπτωτικές περιόδους κάποιες επιχειρήσεις να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους πριν από τις εκπτώσεις και να τις επαναφέρουν εντός της εκπτωτικής περιόδου, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην έχουν κανένα ουσιαστικό κέρδος.

Οι ελεγκτικές Αρχές δίνουν επίσης μεγάλη προσοχή στους ελέγχους που κάνουν στα ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και στις προωθητικές ενέργειες που γίνονται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα κοινωνικά δίκτυα, οι έλεγχοι εστιάζονται και στη γνησιότητα των προϊόντων, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις διακίνησης παραποιημένων προϊόντων.