Η «συνταγή Καλαμάτας» οδηγός για τις νέες ιδιωτικοποιήσεις στα αεροδρόμια

Η «συνταγή Καλαμάτας» οδηγός για  τις νέες ιδιωτικοποιήσεις στα αεροδρόμια

Στο καλό «deal» υπέρ του Δημοσίου, σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τη παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, αναφέρεται σε χθεσινό του δημοσίευμα το ενημερωτικό site insider.gr, επισημαίνοντας ότι παρόμοιο επιζητά και για τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια που αναζητούν «μνηστήρες».

Παράλληλα, αναφέρει ότι η υπογραφή της σύμβασης για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αναμένεται τον Οκτώβριο ή εντός του τελευταίου 3μήνου του 2025.

Με «μπούσουλα» την Καλαμάτα
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το μοντέλο αξιοποίησης των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων βρίσκεται στην τελική ευθεία  στο Υπερταμείο, με τις εξελίξεις να «πυκνώνουν» από Σεπτέμβριο.

Κάνοντας ειδική αναφορά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας  επισημαίνει: «Στο Υπερταμείο και στην κυβέρνηση θα ήθελαν να κινηθούν στο “δρόμο που χάραξε” το εγχείρημα του αεροδρομίου Καλαμάτας “Καπετάν. Βασ. Κωνσταντακόπουλος”, όπου επικράτησε, δίνοντας τη μοναδική προσφορά σε σχετικό διαγωνισμό, η κοινοπραξία των Fraport – ΔΕΛΤΑ (Κοπελούζος) – Πηλέας (όμιλος Κωνσταντακοπούλου). Προφανώς όχι ως προς τον αριθμό των προσφορών, αλλά ως προς την επιτυχία του διαγωνισμού με όρους συμφέροντες για το Δημόσιο, όπως είχε ανακοινώσει πέρυσι το Δεκέμβριο το ΥΠΕΘΟ. Μια και ο λόγος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας, σχετικές πληροφορίες κάνουν λόγο για υπογραφή της σύμβασης τον Οκτώβριο ή εντός του τελευταίου 3μήνου του 2025.

Εκμετάλλευση
Σε άλλους διαγωνισμούς που έχουν γίνει τελευταία για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση αεροδρομίων (π.χ. τα πρώτα 14, της Καλαμάτας, στο Καστέλι Ηρακλείου, τον ΔΑΑ), είχαν δώσει το παρών ή επικρατήσει σχήματα και ονόματα όπως οι Fraport, TEMES (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου, Hilton, Costa Navarino κ.α.), Κοπελούζος, PSP, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GMR, Metlen, AKTOR – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς και άλλα ξένα σημαντικά ονόματα. Μένει να φανεί αν ενδιαφερθούν και για αυτές τις υποδομές, κάποιες, ωστόσο, εκ των οποίων βρίσκονται σε τουριστικούς προορισμούς.

Επίσης, είναι ένα ερωτηματικό αν θα μπορούσε να δώσει το παρών ο ίδιος ο ΔΑΑ, μέτοχοι του οποίου, όπως έχουμε αναφέρει, συμμετείχαν σε άλλες σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για αξιοποίηση αεροδρομίων».