Κατατέθηκε μελέτη συμμόρφωσης για παράπλευρο οδικό δίκτυο στο τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι

Κατατέθηκε μελέτη συμμόρφωσης για παράπλευρο  οδικό δίκτυο στο τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι

Προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αποκοπτόμενες ιδιοκτησίες, τις οποίες είχαν ξεχάσει

Φάκελος συμμόρφωσης τελικού σχεδιασμού του έργου εθνική οδός Πάτρα – Μεθώνη, τμήμα Κυπαρισσία – Ρωμανός, κατατέθηκε προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και ειδικότερα για το τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι, καθώς, όπως ήταν το φυσιολογικό, κρίθηκε αναγκαία η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αποκοπτόμενες ιδιοκτησίες.

Ο αρχικός σχεδιασμός δεν είχε προβλέψει, δυστυχώς, αυτή τη… «λεπτομέρεια», με αποτέλεσμα να υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες ιδιοκτητών και κατοίκων των οικισμών.

Τα είχαν ξεχάσει…

Όπως αναφέρεται στον εν λόγω φάκελο, σύμφωνα με την οριστική μελέτη εφαρμογής βελτίωσης της εθνικής οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος – Μεθώνη (τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι) παρουσιάστηκε η ανάγκη βελτίωσης της υφιστάμενης αδειοδοτημένης οδού στο τμήμα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και κατασκευής παράπλευρου δικτύου.

Αναφέρεται, δε, ότι σε μεταγενέστερο χρόνο από την εκπόνηση της οριστικής μελέτης οδοποιίας και της οριστικής μελέτης αποχέτευσης αποστράγγισης εκπονήθηκε μελέτη παράπλευρων οδών εξυπηρέτησης των αποκοπτόμενων ιδιοκτησιών. Με δεδομένα τα στενά όρια της απαλλοτρίωσης, αλλά και τις διαφορετικές απαιτήσεις αντιμετώπισης της αποχέτευσης – αποστράγγισης, τροποποιήθηκαν σε αρκετά σημεία τόσο οι παράπλευρες οδοί όσο και οι συνδέσεις τους επί της αρτηρίας.

Νέες συνδέσεις

Με τη μελέτη αυτή δημιουργήθηκαν νέες συνδέσεις επί της αρτηρίας και επί των κάθετων οδών, μέσω των οποίων δίνεται πρόσβαση στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Στο φάκελο που κατατέθηκε παρουσιάζονται αναλυτικά οι 17 θέσεις που θα διαμορφωθούν.

Σε όλες τις θέσεις αυτές διαμορφώνονται είσοδοι-έξοδοι άμεσα επί της αρτηρίας, με ανάλογες διαμορφώσεις και διαπλατύνσεις στην περιοχή της σύνδεσης, ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα κίνησης και ελιγμών των οχημάτων.

Έγιναν προσθήκες οδικών τμημάτων, ώστε να εξυπηρετηθούν αποκοπτόμενες ιδιοκτησίες που δεν εξυπηρετούνταν από την αρχική μελέτη του παράπλευρου δικτύου.

Επίσης, διεκόπη η συνέχεια ορισμένων τμημάτων παράπλευρων οδών, ώστε να μην κατεδαφιστούν πρόσφατα κατασκευασμένες εγκαταστάσεις, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μέσω υφιστάμενων οδών που συμμετέχουν στην εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

Παρόλα αυτά και λόγω των εξαιρετικά στενών ορίων απαλλοτρίωσης, όπως αναφέρεται στην τεχνική έκθεση, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες θέσεις που εξυπηρετούνται μόνο μέσω όμορων ιδιοκτησιών και αρκετά μεγάλων περιπορειών με τη χρήση αγροτικών οδών.

Η προσθήκη όλων αυτών των επιπλέον συνδέσεων θα βελτιώσει σημαντικά το παρεχόμενο επίπεδο οδικής ασφάλειας επί της αρτηρίας.

Σημειώνεται ότι συνολικά, κατά μήκος της χάραξης του τμήματος διαμορφώνονται τρεις ισόπεδοι κόμβοι και δύο τεχνικά διέλευσης ρεμάτων: Ισόπεδος κόμβος Αγίας Κυριακής, ισόπεδος κόμβος Βάλτας και ισόπεδος κόμβος προς Παραλία, γέφυρα ρέματος Ευαγγελιστρίας και γέφυρα ρέματος Λαγκούβαρδου.

Τέλος, στην τεχνική έκθεση αναφέρεται ότι έχει εκπονηθεί και εγκριθεί μελέτη προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Λόγω της συνεχούς εμπλοκής των νέων έργων με την υφιστάμενη κατάσταση αποφασίστηκε σε συνδυασμό με την αρμόδια υπηρεσία η πλήρης αποκοπή του προς κατασκευή τμήματος και η διοχέτευση της κυκλοφορίας δια μέσω της 14ης επαρχιακής οδού Γαργαλιάνων-Μαραθόπολης και της 15ης επαρχιακής οδού Φιλιατρών-Κορυφασίου. Επίσης, εξασφαλίζεται η τοπική κυκλοφορία μέχρι τη νέα γέφυρα στο ρέμα Λαγκούβαρδου, όπου θα διακοπεί η 9η εθνική οδός, με αντίστοιχη εργοταξιακή σήμανση ενημέρωσης των τοπικών χρηστών.

Της Βίκυς Βετουλάκη