Ξεκίνησε η τοποθέτηση στάσεων, αλλά εκκρεμεί η τελική έγκριση από την Αποκεντρωμένη
Η τοποθέτηση των στάσεων που θα εξυπηρετήσουν τη νέα γραμμή του Αστικού ΚΤΕΛ με αριθμό «10», που θα συνδέει την περιοχή του «Φιλοξένια» με την Κάτω Βέργα και θα φτάνει μέχρι τον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας, ξεκίνησε αυτές τις μέρες.
Ωστόσο, η έναρξη λειτουργίας της γραμμής έχει καθυστερήσει σημαντικά και κοντεύει να περάσει το καλοκαίρι, που θα εξυπηρετούσε σε πολύ μεγάλο βαθμό μόνιμους κατοίκους, επισκέπτες που διαμένουν στα δεκάδες τουριστικά καταλύματα της περιοχής, αλλά και θαμώνες καταστημάτων εστίασης και αναψυχής, καθώς το Αστικό ΚΤΕΛ έχει εκφράσει την επιθυμία να εκτελεί δρομολόγια και βραδινές ώρες.
Έχει καθυστερήσει
Αν και οι ενέργειες για την έναρξη λειτουργίας της γραμμής είχαν ξεκινήσει από την άνοιξη, μόλις πριν από λίγες μέρες ολοκληρώθηκε η διαδικασία με τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, η οποία έχει σταλεί για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου. Μετά την έγκρισή της, κι αφού έχουν ολοκληρωθεί οι υποδομές που χρειάζονται, θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Πόσο καιρό, όμως, θα χρειασθούν οι υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης για να εγκρίνουν την απόφαση κανείς δεν το γνωρίζει, ενώ προφανώς έχει χαθεί και ο «Δεκαπενταύγουστος», με το σύνολο τελικά της θερινής περιόδου να μένει ανεκμετάλλευτη!
Καθώς ήδη διανύουμε το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου, ο αρχικός στόχος για εξυπηρέτηση του θερινού κύματος επισκεπτών μοιάζει να έχει χαθεί. Η νέα γραμμή θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή, αλλά και να εξυπηρετήσει τη νυχτερινή κίνηση.
Στάσεις
Στόχος της νέας αστικής γραμμής είναι να καλυφθεί με αστική συγκοινωνία και τακτικά δρομολόγια ο οικισμός «Κάτω Βέργα», καθώς και οι κατοικίες – επιχειρήσεις που βρίσκονται παραπλεύρως της οδού Ευαγγελιστρίας. Μέχρι σήμερα η περιοχή εξυπηρετείται από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ με δύο δρομολόγια κάθε Τετάρτη και Σάββατο.
Η νέα γραμμή θα έχει αφετηρία και τέρμα στο ξενοδοχείο «Filoxenia» και θα ακολουθεί την εξής διαδρομή: αφετηρία / τέρμα – επαρχιακή οδός Καλαμάτας / Αρεόπολης (οδός Μάνης) – οδός Ευαγγελιστρίας – Ι.Ν. Ευαγγελίστριας – οδός Ευαγγελιστρίας – επαρχιακή οδός Καλαμάτας / Αρεόπολης (οδός Μάνης) – αφετηρία / τέρμα.
Έως την οδό Ευαγγελιστρίας τα λεωφορεία θα πραγματοποιούν στάσεις στις υφιστάμενες στάσεις της γραμμής Νο 7 «Filoxenia – Μικρά Μαντίνεια».
Μετά τη διασταύρωση της οδού Ευαγγελιστρίας με την οδό Μάνης θα χρησιμοποιηθούν οι υπάρχουσες στάσεις του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, ενώ θα καθοριστούν νέες στάσεις.
Οι θέσεις των στάσεων θα είναι:
Ανόδου: Πλησίον ΚΕΠ Βέργας, πλησίον διασταύρωσης οδών Ευαγγελιστρίας και Κουμουνδούρου, πλησίον διασταύρωσης οδών Ευαγγελιστρίας και Κολοκοτρώνη, πλησίον διασταύρωσης οδών Ευαγγελιστρίας και Ηρώων, πλησίον του «Messinian Sun», νότια του «Aroza» (πάρκινγκ), πλησίον εισόδου «Καστράκι», πλησίον πρώην καταστήματος «Etoile», πλησίον «Olive Stonehouses», Ι. Ν. Ευαγγελίστριας.
Καθόδου: πλησίον «Messinian Sunset», πλησίον «Diotima Homes», πλησίον πρώην καταστήματος «Etoile», πλησίον εξόδου «Καστράκι», πλησίον «Aroza», πλησίον «Messinian Sun», πλησίον «Agrilia», πλησίον διασταύρωσης οδών Ευαγγελιστρίας και Κούσκουρη και πλησίον ΚΕΠ Βέργας.
Πάντως, ούτε όλες οι στάσεις έχουν κατασκευαστεί ακόμα…
Απομένει, λοιπόν, να δούμε αν, τελικά, η νέα αυτή γραμμή θα καταφέρει να κάνει έστω και ένα καλοκαιρινό δρομολόγιο ή θα… πιάσει χειμώνας!
Της Βίκυς Βετουλάκη