Υδατοδρόμιο Καλαμάτας: Η μία αναβολή διαδέχεται την άλλη

Υδατοδρόμιο Καλαμάτας: Η μία αναβολή διαδέχεται την άλλη

Συνεχίζεται το σήριαλ με τα υδροπλάνα…

«Μαύρα σύννεφα» έχουν αρχίσει να απλώνονται πάνω από το φιλόδοξο σχέδιο των υδροπλάνων, καθώς οι αναβολές στα σχέδια της εταιρείας διαδέχονται η μία την άλλη και οι ανακοινώσεις για έναρξη πτήσεων μέχρι τώρα έχουν πέσει στο κενό!

Η τελευταία επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας για γνωστοποίηση των πρώτων δρομολογίων και έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας κλεισίματος εισιτηρίων στις 17 Ιουλίου έμεινε μετέωρη, με τη σχετική σελίδα να εξακολουθεί να αναφέρει: «Είμαστε πλήρεις αυτή τη στιγμή. Έρχονται σύντομα νέες πτήσεις και διαδρομές σε όλη την Ελλάδα!»… και χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ποτέ!

Δυσοίωνα
Ανακοινώσεις με χρονοδιαγράμματα για έναρξη πτήσεων από το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας έχουν γίνει και πέρυσι και φέτος, αλλά κανένα δεν επιβεβαιώθηκε, με αποτέλεσμα τοπικοί φορείς και Αρχές να κρατούν πλέον «μικρό καλάθι» και το στόμα τους… συγκρατημένο!

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι, τουλάχιστον για τη Μεσσηνία, χάθηκε και η φετινή περίοδος, ενώ πολλά λέγονται και για τα όσα προβλέπονται σε νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, που κάνουν ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα.

Η πραγματικότητα είναι ότι η εμπλεκόμενη εταιρεία εξακολουθεί να παραμένει με ένα υδροπλάνο κι αν θυμηθούμε τα όσα είχε πει το Σεπτέμβριο του 2024 η επικεφαλής Ανάπτυξης της Grecian Air Seaplanes – Ελληνικά Υδατοδρόμια, Μαρία Τόκτωρ, σε συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, καταλαβαίνουμε ότι ένα χρόνο μετά ο «υδάτινος δρόμος» είναι ακόμα πολύς μακρύς… Συγκεκριμένα, είχε πει: «Για να έρθουν τα υδροπλάνα, θα πρέπει πρώτα να έχουν αδειοδοτηθεί αρκετά υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία, ώστε να υπάρχουν επαρκείς προορισμοί για τη βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων. Το ξεκίνημα θα γίνει με τρία υδροπλάνα και προοδευτικά ο στόλος θα αυξηθεί για να καλυφθούν οι ανάγκες της ζήτησης στην Ελλάδα και σε δεύτερη φάση σε γειτονικές χώρες».

Εάν (ξανα)πετάξουν
Χαρακτηριστική είναι η και η χθεσινή παρέμβαση που έκανε για το θέμα το metaforesspress.gr με τίτλο: «Υδροπλάνα: Διαφορετικές προσεγγίσεις εντός κυβέρνησης εάν θα ξαναπετάξουν; – Συνεχίζεται το… σήριαλ με τα υδροπλάνα στην Ελλάδα» και το κείμενο ανέφερε: «Επί του παρόντος, η Hellenic Seaplanes, η οποία διαθέτει ένα υδροπλάνο, αρκείται σε πτήσεις πιλοτικού χαρακτήρα. Τα πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι τρία, ενώ νέες διατάξεις για αυτά περιέχονται στο ερανιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών. Σε αυτό ξεχωρίζουν οι διατάξεις για το “ακανθώδες” θέμα, με το ύψος του επιτρεπόμενου κυματισμού για τη διεξαγωγή ή μη πτήσεων.

Άξιο αναφοράς είναι ότι τόσο ο νέος υπουργός Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, όσο και ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας (τουλάχιστον δημοσίως) δεν έχουν κάνει κάποια αναφορά στα υδροπλάνα.

Αλλά και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει να αναφερθεί στα υδροπλάνα από το 2024, οπότε και έκανε μια ανάρτηση, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, για την πραγματοποίηση πτήσεων πιλοτικού χαρακτήρα.

Μάλιστα, φαίνεται ότι εντός κυβέρνησης υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις σχετικά με τα υδροπλάνα.

Εάν (ξανα)πετάξουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, χρειάζεται να γίνει υπό συνθήκες απόλυτης προτεραιότητας στις συνθήκες ασφαλείας και με την προϋπόθεση παροχής – όσο το δυνατόν – ποιοτικής μετακίνησης προς όφελος των κατοίκων και επισκεπτών της χώρας και, κυρίως, των νησιωτικών περιοχών.

Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Στην Ευρώπη υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα, όπως της Nordic Seaplanes στη Δανία, αλλά και ανεπιτυχή, όπως το πρόσφατο με την Loch Lomond Seaplanes στη Σκωτία».

Της Βίκυς Βετουλάκη