Επιστροφή του τρένου ζητά ο Δήμος Οιχαλίας

Επιστροφή του τρένου ζητά ο Δήμος Οιχαλίας

Την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών Καλαμάτας – Μελιγαλά – Διαβολιτσίου και Ασπροχώματος – Μεσσήνης ζητά ο Δήμος Οιχαλίας, την ώρα όμως που το ΤΕΕ έχει ήδη προκηρύξει, όπως γράφαμε χθες, με τις ευλογίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, τη σύνταξη μελετών για τη μετατροπή της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Καλαμάτας σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο.

Με επιστολή του προς τους αρμόδιους φορείς, ο Δήμος Οιχαλίας επισημαίνει την ανάγκη επαναλειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών Καλαμάτας – Μελιγαλά – Διαβολιτσίου και Ασπροχώματος – Μεσσήνης, τεκμηριώνοντας την πρότασή του με αναλυτικά στοιχεία και τονίζοντας ότι η Μεσσηνία δεν μπορεί να παραμένει αποκλεισμένη από τους κεντρικούς σχεδιασμούς των σύγχρονων μεταφορών.

Επαναλειτουργία
Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι η περιοχή διέθετε για περισσότερο από έναν αιώνα τακτική σιδηροδρομική συγκοινωνία, η οποία διεκόπη αιφνιδίως το 2011, παρότι είχαν προηγηθεί εκτεταμένα έργα ανακαίνισης με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και λειτουργούσε ένα αποτελεσματικό προαστιακό δίκτυο που εξυπηρετούσε εκατοντάδες επιβάτες καθημερινά.

Η επαναλειτουργία της γραμμής, όπως επισημαίνει ο Δήμος, μπορεί να καλύψει κρίσιμες ανάγκες μετακίνησης χιλιάδων πολιτών, εργαζομένων, φοιτητών και επισκεπτών, να δώσει ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη, να ενισχύσει τις Βιομηχανικές Περιοχές Καλαμάτας και Μελιγαλά και να συνδεθεί με καίριες υποδομές, όπως το αεροδρόμιο, το λιμάνι, το πανεπιστήμιο και το νοσοκομείο. Παράλληλα, θα προσφέρει λύσεις στο στεγαστικό πρόβλημα της Καλαμάτας, καθώς πολλές περιοχές του διευρυμένου Δήμου και ειδικά ο Μελιγαλάς, διαθέτουν ακίνητα σε πολύ προσιτές τιμές ενοικίασης και τις απαραίτητες δομές και υποδομές, που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οικογενειών.

Αίτημα
«Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η σιδηροδρομική γραμμή βρίσκεται σήμερα σε καλή κατάσταση, με το διάδρομο ακέραιο και χαρακτηρισμένο ως “ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας”. Οι γραμμές έχουν ήδη ανακαινιστεί με σύγχρονα υλικά, υπάρχει διαθέσιμο τροχαίο υλικό και λειτουργεί μηχανοστάσιο στην Καλαμάτα. Αυτό καθιστά το έργο ρεαλιστικό, οικονομικά αποδοτικό και άμεσα υλοποιήσιμο. Η επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας δεν αποτελεί απλώς ένα έργο μεταφορών, είναι μια επένδυση στρατηγικής σημασίας για την κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής μας», τονίζει ο Δήμος, καλώντας την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα σε μελέτες σκοπιμότητας, καθορισμό συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και εξασφάλιση χρηματοδότησης.

Το ίδιο αίτημα για επαναλειτουργία της γραμμής έστειλαν στο υπουργείο Υποδομών, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον ΟΣΕ οι πρόεδροι Τοπικών Συμβουλίων και εκπρόσωποι Δημοτικών Κοινοτήτων της Οιχαλίας.
Β.Β.