«Φουλάρουν» τα έργα στο δρόμο Καλαμάτα- Ριζόμυλος – Πύλος-Μεθώνη

«Φουλάρουν» τα έργα στο δρόμο Καλαμάτα- Ριζόμυλος – Πύλος-Μεθώνη

Οι απαλλοτριώσεις «στέλνουν» την ολοκλήρωσή του το 2028

Για το 2028 τοποθετείται η ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, εξαιτίας των απαλλοτριώσεων, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσίευσε χθες το ypodomes.com.

Μεταξύ άλλων αναφέρεται, ότι τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει η κατασκευή της νέας γέφυρας στον Πάμισο, ενώ αυξάνεται σταδιακά ο ρυθμός στα εργοτάξια.

Σήμερα λειτουργούν δύο βασικά εργοτάξια του αναδόχου στις περιοχές μεταξύ Ανάληψης – Βελίκας και προς Καλλιθέα – Κυνηγού. Τα βασικά ζητήματα απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ανασκαφών και οριστικών μελετών έχουν διευθετηθεί και το έργο φαίνεται πως αρχίζει και «γκαζώνει».

Πρόοδος εργασιών

Στο πρώτο εργοτάξιο τρέχουν τα έργα στο τμήμα από το Ασπρόχωμα μέχρι τη Μεσσήνη όπου δουλεύεται και η παράκαμψή της, αλλά και η παράκαμψη της Βελίκας. Τους επόμενους μήνες εκτιμάται πως θα ξεκινήσει και η νέα γέφυρα στον Πάμισο, μήκους 150 μέτρων.

Έργα έχουν ξεκινήσει στους ισόπεδους κόμβους: ΙΚ3 – κόμβος Κυνηγού, ΙΚ4 – κόμβος Στενωσιάς και ΙΚ6 – Σουληνάρι. Παράλληλα, έχουμε έργα σε γέφυρες στις στροφές πριν την Πύλο, μετά τη διασταύρωση προς Πύλα και Μπαλοδημέικα.

Σε ότι αφορά τις γέφυρες, η μεγαλύτερη όλων είναι η λεγόμενη Γ2, μήκους 230 μέτρων. Εκεί έχουν ολοκληρωθεί τα ακρόβαθρα και οι τοίχοι αντιστήριξης προς Καλαμάτα κι έχει ξεκινήσει το μεσόβαθρο και η αναρρίχηση.

Ακολουθεί η γέφυρα “Γ3” μήκους 202 μέτρων, στην οποία έχει ξεκινήσει η θεμελίωση των φρεατοπασσάλων.

Τέλος στη γέφυρα “Γ1” μήκους 190 μέτρων, πραγματοποιείται εκσκαφή φρέατος σε βάθος 16 μέτρων, ενώ ξεκινά και η σκυροδέτηση.

Απαλλοτριώσεις

Αυτή την εποχή εκτελούνται χωματουργικές εργασίες στην περιοχή της Καζάρμας, στον δρόμο Καζάρμα-Χαραυγή που αποτελεί νέα χάραξη.

Σε εξέλιξη είναι επίσης, έργα για κάτω διαβάσεις και οχετούς που αποτελούν έργα κυρίως κάτω από την κατασκευή του δρόμου.

Σε δεύτερο χρόνο θα εκκινήσουν εργασίες στο τμήμα Πύλος-Μεθώνη.

Εδώ και αρκετούς μήνες, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Όμιλος AKTOR έχει στήσει εργοτάξια σε διάφορες θέσεις, έχοντας ξεκινήσει γενικές εκσκαφές και την κατασκευή των πρώτων τεχνικών έργων, όπως κάτω διαβάσεις, οχετούς, ορύγματα, διανοίξεις αρτηριών, φρέατα, μεσόβαθρα και ακρόβαθρα γεφυρών κτλ., σε μεγάλη έκταση του έργου. Παράλληλα, έχουν ήδη εκπονηθεί πολλές μελέτες, ενώ άλλες είναι σε φάση έγκρισης και όσο προχωρούν οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων του έργου τόσο θα αναπτύσσονται ακόμη περισσότερα εργοτάξια.

Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής. Στο πλαίσιο του έργου, θα κατασκευαστεί νέος σύγχρονος οδικός άξονας συνολικού μήκους 49 χλμ., που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη. Ειδικότερα, αναβαθμίζεται ο υφιστάμενος οδικός άξονας σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειωμένους χρόνους μετακίνησης, παρέχοντας βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, το νοσοκομείο Καλαμάτας, αλλά και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής, καθώς και το ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino.

Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει πλήθος τεχνικών έργων, όπως κοιλαδογέφυρες μεγάλου ύψους και μήκους, πολλούς ισόπεδους κόμβους (Roundabout) για τη σύνδεση του έργου με την Καλαμάτα, τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τη Μεσσήνη (η οποία θα παρακάμπτεται από διαδρομή 4 χλμ.) και τους οικισμούς που διασχίζει το έργο, έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο που θα το συνδέει με την Κορώνη, πλήθος κάτω διαβάσεων και αρκετές γέφυρες κ.ά. Καινοτομία του έργου είναι ότι θα υπάρχει αδιάλειπτη συντήρηση και λειτουργία για 26 χρόνια μετά την κατασκευή και παράδοσή του, διασφαλίζοντας έτσι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για πολλά χρόνια.

Το έργο που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 έχει 4 χρόνια υλοποίησης, ωστόσο η ολοκλήρωσή του,  λόγω των απαλλοτριώσεων τοποθετείται το 2028.

Το κόστος του έργου, όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών, είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη.

Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στη δημιουργία νέου δρόμου.

Ο συγκεκριμένος άξονας θα είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα.