Η Καλαμάτα προβάλλεται δυναμικά στη ρουμανική αγορά

Η Καλαμάτα προβάλλεται  δυναμικά στη ρουμανική αγορά

Η «Διπλωματία των Πόλεων» των πόλεων σε δράση – νέες γέφυρες τουριστικής εξωστρέφειας

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση προβολής του Δήμου Καλαμάτας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διπλωματία των Πόλεων», που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου στο ξενοδοχείο Radisson Blu Hotel Bucharest.

Η εκδήλωση, με τίτλο «Cities’ Diplomacy | Municipality of Kalamata, Greece», στόχευσε στην ανάδειξη της Καλαμάτας ως ελκυστικού προορισμού για τη ρουμανική αγορά, μέσα από μία συντονισμένη δράση προβολής που συνδύασε παρουσίαση, γευσιγνωσία, επαγγελματική δικτύωση και… μεσογειακή φιλοξενία.

Περισσότεροι από 40 τουριστικοί πράκτορες, travel bloggers και επαγγελματίες του τουρισμού από το Βουκουρέστι έδωσαν το «παρών», δείχνοντας ουσιαστικό ενδιαφέρον για την Καλαμάτα ως προορισμό που συνδυάζει αυθεντικές εμπειρίες, γαστρονομία και πολιτισμό.

Από πλευράς Δήμου συμμετείχαν ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Γιώργος Λαζαρίδης, ο προϊστάμενος του Τμήματος Τουρισμού Νίκος Γιαννακόπουλος και ο σύμβουλος Τουρισμού Ηλίας Καλφακάκος, οι οποίοι παρουσίασαν το τουριστικό προϊόν της περιοχής, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και τη μοναδικότητα της μεσσηνιακής εμπειρίας.

Η γευσιγνωσία εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου έκλεψε τις εντυπώσεις, ενώ η κλήρωση φιλοξενίας στα ξενοδοχεία Garden City Resort και ΗΡΑ Hotel πρόσθεσε έναν ευχάριστο, βιωματικό τόνο στην εκδήλωση.

Το κλίμα ήταν θερμό και δημιουργικό, με τους προσκεκλημένους να συμμετέχουν ενεργά και να αναζητούν ευκαιρίες συνεργασίας με το Δήμο.

Την εκδήλωση τίμησε η κα Liliana Niculae, εκπρόσωπος του Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας, η οποία τόνισε ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού στηρίζει κάθε δράση που ενισχύει την παρουσία της Ελλάδας σε νέες αγορές, υπογραμμίζοντας ότι η Ρουμανία αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη.

Την επόμενη ημέρα η αποστολή του Δήμου Καλαμάτας είχε σειρά επαγγελματικών συναντήσεων με τουριστικούς οργανισμούς και πρακτορεία της Ρουμανίας.

Ξεχωρίζει η συνεργασία που άρχισε να δρομολογείται με την Aerovacante της Aerotravel, έναν από τους κορυφαίους tour operators της χώρας, με στόχο τη δημιουργία θεματικών πακέτων που θα περιλαμβάνουν την Καλαμάτα και τη Μεσσηνία – ακόμη και την πιθανότητα απευθείας πτήσης charter προς το μεσσηνιακό προορισμό. Επαφές έγιναν, επίσης, με το Luxuria Travel, πρακτορείο που ειδικεύεται σε luxury εμπειρίες, ενώ ιδιαίτερη σημασία είχε η συνάντηση με την Ένωση Δημοσιογράφων Τουρισμού Ρουμανίας για τη διοργάνωση press και fam trips το προσεχές διάστημα.

Η πρωτοβουλία αυτή δεν αποτελεί μεμονωμένο γεγονός, αλλά εντάσσεται σε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο διεθνούς προβολής του Δήμου Καλαμάτας, που δίνει έμφαση στην τουριστική εξωστρέφεια και στην προσέλκυση ποιοτικών επισκεπτών από νέες αγορές.

Η Καλαμάτα επιχειρεί να περάσει από τη θεωρία στην πράξη, αξιοποιώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, τη φύση, τον πολιτισμό, την τοπική κουζίνα και τον μεσογειακό τρόπο ζωής, για να σταθεί με αυτοπεποίθηση στον διεθνή τουριστικό χάρτη.

Η παρουσία της Καλαμάτας στο Βουκουρέστι δεν ήταν απλώς ένα ακόμα “ταξίδι προβολής”. Ήταν δείγμα μιας νέας, εξωστρεφούς αντίληψης για το πώς μπορεί να κινηθεί ένας Δήμος όταν θέλει πραγματικά να χτίσει διεθνείς σχέσεις. Η “διπλωματία των πόλεων” δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι εργαλείο ανάπτυξης. Και αν η Καλαμάτα συνεχίσει σε αυτή τη ρότα, με σχέδιο, συνέπεια και επαγγελματισμό, τότε δε θα αργήσει η στιγμή που το όνομά της θα ακούγεται όλο και πιο συχνά στις αίθουσες συνεδρίων και στα αεροδρόμια της Ευρώπης.