Κ. Τσιάρας: «Η ελληνική διατροφή είναι το πιο ισχυρό brand της χώρας»

Κ. Τσιάρας: «Η ελληνική διατροφή  είναι το πιο ισχυρό brand της χώρας»

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων στο 6ο Διεθνές Συνέδριο “Tomorrow Tastes Mediterranean 2025”, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, αναφέρθηκε στη Μεσογειακή Διατροφή ως βασικό πυλώνα για την ανθεκτικότητα του ελληνικού πρωτογενούς τομέα, επισημαίνοντας ότι «ό,τι παράγεται στην Ελλάδα – σε έναν τόπο όπου η παραγωγή ταυτίζεται με τη Μεσογειακή Διατροφή – δίνει τη δυνατότητα στον χώρο να αναδειχθεί και να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο». Όπως τόνισε, μέσα από αυτή τη στρατηγική «διασφαλίζουμε τη συνθήκη της βιωσιμότητας του ελληνικού πρωτογενούς τομέα, ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιείται το εισόδημα των Ελλήνων αγροτών».

Ο κ. Τσιάρας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση «υπηρετεί μια συνεκτική πολιτική, η οποία έρχεται ως απάντηση στις διαδοχικές κρίσεις που αφορούν στον πρωτογενή τομέα, τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ευρώπη».

Παράλληλα, σημείωσε ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής γεωργίας «δεν μπορεί να βασίζεται στη μαζική παραγωγή αγροτικών προϊόντων, αλλά στην παραγωγή ποιοτικών, μοναδικών προϊόντων, ταυτισμένων με τη Μεσογειακή Διατροφή».

«Ο πρωτογενής τομέας πρέπει να λειτουργεί με σχεδιασμό και λογική παραγωγής προϊόντων προστιθέμενης αξίας», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης, όπως η έλλειψη αρδευτικού νερού, δημιουργούν προβλήματα που θέτουν σε διακινδύνευση την παραγωγή». Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση «αναπτύσσει ένα στρατηγικό σχεδιασμό, αξιοποιώντας το σύνολο των διαθέσιμων πόρων», με μεγάλα αρδευτικά έργα που ήδη προκηρύχθηκαν και νέα μικρά εγγειοβελτιωτικά έργα που θα προκηρυχθούν άμεσα, με αποδέκτες τους Δήμους και τους ΤΟΕΒ.

Κατά τη διάρκεια του πάνελ το οποίο συντόνιζε διευθυντής Σύνταξης Περιοδικών και Ειδικών Εκδόσεων της «Καθημερινής», Γιώργος Τσίρος και συμμετείχαν οι:

Στέφανος Φωτίου, διευθυντής του Γραφείου Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Food and Agriculture Organization, Diego Canga Fano, αναπληρωτής γενικός διευθυντής και διευθυντής υπεύθυνος για την Εξωστρέφεια, την Έρευνα και τις Γεωγραφικές Ενδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόνισε ότι η ελληνική διατροφή είναι το πιο ισχυρό brand της χώρας, καθώς συνδυάζει γευστική ταυτότητα, υγεία και πολιτισμό, προσθέτοντας ότι η επένδυση στη βιωσιμότητα, στην καινοτομία και στη Μεσογειακή Διατροφή είναι επένδυση στο μέλλον της χώρας.

Ειδική αναφορά έκανε στους νέους αγρότες, αναγνωρίζοντας μεν πως πρόκειται για ένα δύσκολο επάγγελμα, εντούτοις, όπως σημείωσε, υπάρχουν τα εργαλεία προκειμένου κάποιος να ασχοληθεί.