Οι σύλλογοι οραματίζονται την αναβίωση του σιδηροδρόμου

Οι σύλλογοι οραματίζονται  την αναβίωση του σιδηροδρόμου

Καλά νέα θεωρούν ότι έρχονται για τον ιστορικό σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) και οι Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας και Μεσσηνίας, μετά την απόφαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ να διερευνήσει τη δυνατότητα λειτουργίας ποδηλατόδρομων παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή.

Βέβαια, η ανακοίνωση είχε σταλεί πριν από ξεκάθαρες δηλώσεις του αν. υπουργού Μεταφορών πως δεν πρόκειται να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο.

«Η απόφαση θέτει τις βάσεις για την αξιοποίηση της υπάρχουσας πολύτιμης σιδηροδρομικής υποδομής στην Πελοπόννησο (η αξία της οποίας εκτιμάται από τους Ελβετούς εμπειρογνώμονες στα 5,5 δισ. ευρώ στο σύνολό της) σε συνέργεια με τη δημιουργία ποδηλατόδρομων σε όλη την περιοχή, όπου το επιτρέπει το γεωμορφολογικό ανάγλυφο.

Να χρησιμοποιηθεί, δηλαδή, η επαναλειτουργία του τρένου ως καταλύτης για την ανάπτυξη και του ποδηλατικού τουρισμού σε ποδηλατικές διαδρομές πολιτιστικού ενδιαφέροντος ή/και ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, οι οποίες μπορούν να δημιουργηθούν- ή να αξιοποιηθούν τυχόν υφιστάμενες-, εγκάρσια στο σιδηροδρομικό άξονα και σε σύνδεση με τους σιδηροδρομικούς σταθμούς.

Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική λειτουργία, μπορούν και πρέπει να λειτουργήσουν ως κέντρα εξυπηρέτησης και εφοδιασμού και για τον ποδηλατικό τουρισμό», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.

Οι σύλλογοι καταλήγοντας ζητούν την άμεση πολιτική απόφαση για επανεκκίνηση του τραίνου, τη χρηματοδότηση μελέτης σκοπιμότητας για το τμήμα Κόρινθος–Ναύπλιο (280.000 ευρώ), καθώς και το χαρακτηρισμό του σιδηροδρόμου ως πολιτιστικού μνημείου.

Μακροπρόθεσμος στόχος, όπως σημειώνεται, είναι η ένταξη του συνόλου του έργου στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, συνδυάζοντας βιώσιμες μεταφορές, πολιτιστικό τουρισμό και αναζωογόνηση των τοπικών κοινωνιών της Πελοποννήσου.