Απαντώντας ο Κ. Κυρανάκης στον Α. Χαρίτση σε ερώτηση στη Βουλή
«Πολυτέλεια» χαρακτήρισε την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας χθες το μεσημέρι στην Ολομέλεια της Βουλής στην επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Νέας Αριστεράς και βουλευτή Μεσσηνίας, Αλέξη Χαρίτση.
Ο κ. Χαρίτσης μετέφερε τις έντονες αντιδράσεις των πολιτών της Μεσσηνίας, της Αρκαδίας και της Κορινθίας για το ενδεχόμενο η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή να γίνει ποδηλατόδρομος, καθώς το ΤΕΕ για λογαριασμό του -αναρμόδιου – υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο προκήρυξε δύο σχετικές μελέτες, κόστους 4,5 εκατ. ευρώ.
«Νόμιζα ότι κάποιος κάνει πλάκα…»
«Όταν διάβασα στα τοπικά Μέσα της πατρίδας μου, της Μεσσηνίας, την είδηση, θεώρησα ότι δεν μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο και ότι κάποιος μας κάνει πλάκα… Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι κάποιος στην κυβέρνηση σκέφτηκε πως η σιδηροδρομική γραμμή που σήμερα βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας και που οι πολίτες της Πελοποννήσου περιμένουν πώς και πώς πότε θα ξαναλειτουργήσει, που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, θα γίνει ποδηλατόδρομος»είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς.
Επισημαίνοντας ότι δεν έχει υπάρξει καμία διαβούλευση, ο Αλέξης Χαρίτσης αναφέρθηκε και στην ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας στις 7 Οκτωβρίου, στην οποία γίνεται λόγος για εν κρυπτώ σχεδιασμούς και παντελή απουσία ενημέρωσης. Επίσης, τονίζεται η ανάγκη να ενταχθεί η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις προτεραιότητες για την κλιματική ουδετερότητα της πόλης της Καλαμάτας ως το 2030.
Τρένο… γιοκ!
Ο κ. Κυρανάκης αποστασιοποιήθηκε από τις δύο μελέτες, για τις οποίες, όπως είπε, δεν έχει δώσει την έγκρισή του, και αναγκάστηκε να δεσμευθεί ότι θα διαβουλευτεί με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πριν από οποιαδήποτε απόφαση.
Ωστόσο, με αφοπλιστική ειλικρίνεια ξεκαθάρισε ότι δεν είναι στους στόχους της κυβέρνησης η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η απόλυτη προτεραιότητα και προσήλωσή μας είναι να κάνουμε όσο πιο ασφαλή τον ενεργό σιδηρόδρομο και εκεί διοχετεύουμε όλη μας την ενέργεια, τη δράση και τη χρηματοδότηση.
Όλα τ’ άλλα είναι πολυτέλεια. Γι’ αυτό που θέλει να κάνει το ΤΕΕ εμείς δεν έχουμε δώσει έγκριση», προσθέτοντας ότι η μετρική γραμμή της Πελοποννήσου δεν ανήκει στο ευρωπαϊκό δίκτυο, κι αυτό γιατί το πλάτος της είναι μικρό και οι ταχύτητες που μπορούν να αναπτυχτούν πολύ μικρές.
«Αυτό, όμως, είναι μια ξεχωριστή συζήτηση. Αν κάποια στιγμή η χώρα θέλει να συνδέεται η Καλαμάτα με την υπόλοιπη Ευρώπη, πρέπει να φτιάξει μιαν άλλη γραμμή», συμπλήρωσε.
Μάλιστα, στη δευτερολογία του ο υπουργός είπε ότι ο λόγος που σταμάτησε το τρένο από την Πελοπόννησο ήταν τα απογοητευτικά στοιχεία της επιβατικής κίνησης, και κατέληξε: «Το δίκτυο της Πελοποννήσου μοιάζει περισσότερο με έργο τέχνης, με παλιούς σταθμούς που πρέπει να διατηρηθούν και ένα απαράμιλλο φυσικό περιβάλλον».
Καταλήγοντας από την πλευρά του ο Αλέξης Χαρίτσης ζήτησε την ακύρωση των δύο διαγωνισμών μελετών, καταγγέλλοντας κατασπατάληση δημόσιων πόρων, καθώς και την έναρξη διαλόγου. «Χρειάζεται ένα σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα εξυπηρετεί τη σύνδεση των πόλεων της Πελοποννήσου με επιβατική και εμπορική χρήση και, μάλιστα, σε μία εποχή στην οποία σε όλη την Ευρώπη αναγνωρίζεται ότι ο σιδηρόδρομος είναι το μεταφορικό μέσο του μέλλοντος, και με όρους περιβαλλοντικούς, και με όρους οικονομικούς, και με όρους κοινωνικούς» σχολίασε.
Β.Β.










