Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας: Σε ρυθμούς… “Black Friday” κινείται ήδη η τοπική αγορά

Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας: Σε ρυθμούς… “Black Friday” κινείται ήδη η τοπική αγορά

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την 28η Νοεμβρίου, η οποία έχει καθιερωθεί ως “Black Friday”, καθώς η Ελλάδα, όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, έχουν οικειοποιηθεί τον εκπτωτικό θεσμό που ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια στις ΗΠΑ, στοχεύοντας σε μεγαλύτερο τζίρο μέσω καλύτερων τιμών για τους καταναλωτές.

Υπό αυτό το πλαίσιο πολλά εμπορικά καταστήματα και αλυσίδες έχουν ήδη προβεί σε προσφορές.

Με αφορμή την υιοθέτηση της “Black Friday” και από πολλά καταστήματα στην Καλαμάτα, το «Θ» επικοινώνησε με τον κ. Παναγιώτη Γεωργιτσέα, εκ μέρους του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, προκειμένου να μας περιγράψει τι επικρατεί στα μέλη του συλλόγου.

Η Black Friday στην Καλαμάτα

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιτσέα, κάθε χρόνο τα εμπορικά καταστήματα προβαίνουν σε εκπτωτικές ενέργειες όλο και νωρίτερα, για να τονώσουν, στο μέτρο του δυνατού, την αγοραστική κίνηση: «Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες έχουν αρχίσει να στέλνουν email με προσφορές για τη Black Friday. Άρα, με τα χρόνια έχει μπει σε αυτούς τους ρυθμούς και η τοπική αγορά. Απλώς τα τοπικά καταστήματα -κι αυτό το θεωρούμε πιο σωστό- δε βάζουν προσφορές για τρεις εβδομάδες. Τουλάχιστον τις τελευταίες μέρες κάνουν κάποιες προσφορές, κάτι που θεωρώ πολύ πιο θετικό και λογικό».

“Απόβαση” αλυσίδων στην πόλη

Σχολιάζοντας το αυξημένο ενδιαφέρον εμπορικών αλυσίδων να δραστηριοποιηθούν στην Καλαμάτα και το κατά πόσο αυτό επηρεάζει την τοπική επιχειρηματικότητα, ο κ. Γεωργιτσέας σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δεν μπορούμε να πούμε ότι είμαστε αρνητικοί στο να έρθουν νέα καταστήματα στην Καλαμάτα, γιατί κι αυτά βοηθούν και ενισχύουν την τοπική οικονομία. Υπάρχει πάντα περιθώριο να δουλέψουν όλα τα καταστήματα, αρκεί να μην έχουμε παρωπίδες και να βλέπουμε ότι και τα τοπικά καταστήματα έχουν πολύ καλή ποιότητα και συχνά αξιόλογες τιμές. Θεωρώ πως, αν ο κόσμος ψάξει, θα βγει κερδισμένος.

Σίγουρα οι αλυσίδες έλκονται από την Καλαμάτα και βλέπουμε όλο και περισσότερα καταστήματα να ανοίγουν στην πόλη. Όταν τα καταστήματα είναι νόμιμα, εννοείται πως καλώς έρχονται. Από εκεί και πέρα, ο κόσμος πρέπει να δει τις ανάγκες του και να μην παρασύρεται από μεγάλα ονόματα».

Ηλεκτρονικά καταστήματα

Όσον αφορά στην ολοένα αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, ο κ. Γεωργιτσέας τονίζει: «Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι ασιατικές πλατφόρμες, οι οποίες δε λειτουργούν με τα ίδια μέτρα και σταθμά με τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυτό απορροφά σίγουρα κι ένα κομμάτι του τζίρου από την τοπική κοινωνία. Πέρυσι, τα στοιχεία έδειξαν ότι από ασιατικές πλατφόρμες κινούνται περί τα 80.000 δέματα την ημέρα στην ελληνική αγορά, κάτι που αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό τις προτιμήσεις του κόσμου. Βέβαια, μέσω της ΕΣΕΕ καταφέραμε να πετύχουμε τη φορολόγηση τέτοιων δεμάτων κάτω από 150 ευρώ. Ελπίζουμε ότι αυτό θα επηρεάσει θετικά τις αγορές, ώστε ο κόσμος να προτιμήσει τα ελληνικά καταστήματα και, κατ’ επέκταση, την τοπική αγορά».

Εορταστικό ωράριο

Για το επερχόμενο εορταστικό ωράριο, ο κ. Γεωργιτσέας, εκφράζοντας τη θέση του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, σημειώνει ότι ο ΕΣΚ ζητά «να παραμείνει ίδιο το κυριακάτικο άνοιγμα και να μην αυξηθεί περαιτέρω».

Κλείνοντας δε, υπογραμμίζει: «Ο κόσμος δε χρειάζεται Κυριακές για να ψωνίσει. Χρειάζεται χρήματα στην τσέπη του», ενώ παρότρυνε τους καταναλωτές να επιλέξουν τα τοπικά καταστήματα για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, επισημαίνοντας τη συμφόρηση που αναμένεται το επόμενο διάστημα στις μεταφορικές, κάτι που θα δυσκολέψει τη διακίνηση πολλών προϊόντων.

Της Χριστίνας Μανδρώνη