Νέα τερματικός σταθμός 9.000 τ.μ. και βελτίωση της εικόνας από το 2026
Σε διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο Καλαμάτας μέχρι το 2030 στοχεύει η Fraport Greece, φτάνοντας τους 700.000 επιβάτες από περίπου 380.000 σήμερα. Όπως ανακοινώθηκε προχθές από τα ίδια τα στελέχη της εταιρείας, η Fraport Greece σε κοινοπραξία με Delta Airport Investments (Όμιλος Κοπελούζου) και Pileas Α.Ε. (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου), αναλαμβάνει επίσημα τη διαχείριση του αεροδρομίου Καλαμάτας από τον Ιανουάριο του 2026 (όπως άλλωστε έγραψε τις προηγούμενες μέρες το «Θ»).
Σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα η Fraport Greece παρουσίασε την πορεία της εταιρείας και τα επενδυτικά της σχέδια, τα οποία περιλαμβάνουν, όπως είναι φυσικό, και την Καλαμάτα. Εκεί ανακοινώθηκε ότι θα λειτουργήσει νέος τερματικός σταθμός, τριπλάσιας έκτασης από το σημερινό, ο οποίος, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Θάρρους», θα κατασκευασθεί πίσω από το κτήριο που τώρα στεγάζεται ο αστυνομικός σταθμός του αεροδρομίου, στην έκταση που έχει ήδη απαλλοτριωθεί (προς Μικρομάνη). Όσο για το παλιό κτήριο, με την έναρξη λειτουργίας του καινούργιου οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος για αφίξεις – αναχωρήσεις «VIP», όπως και για γραφεία διοίκησης.
Έτοιμο το 2028
Με δυναμική αύξηση της επιβατικής κίνησης, προγραμματισμένες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ έως το 2030 και την επικείμενη ανάληψη της διαχείρισης του αεροδρομίου Καλαμάτας, η Fraport Greece εισέρχεται σε μια νέα φάση ανάπτυξης, ενισχύοντας το ρόλο της ως καθοριστικού παίκτη στον ελληνικό τουρισμό.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν προχθές, καταγράφουν νέα ιστορικά υψηλά, ενώ ο όμιλος προετοιμάζεται για τη διαχείριση του 15ου αερολιμένα, της Καλαμάτας, ενός αεροδρομίου στρατηγικής σημασίας για τη Νότια Πελοπόννησο και τον ελληνικό τουρισμό, συνολικά.
Η Fraport χαρακτηρίζει την Καλαμάτα «στρατηγικό κόμβο» και προβλέπει σημαντική άνοδο διεθνών συνδέσεων, κατατάσσοντάς το στο νέο μεγάλο της project.
Όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, για το αεροδρόμιο Καλαμάτας η διαχείριση στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Υπερταμείο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2026 από την κοινοπραξία των Fraport (51%), Delta Airport Investments (24,5%) του Ομίλου Κοπελούζου και Πηλέας (24,5%) του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου.
Το αεροδρόμιο Καλαμάτας έχει φέτος αύξηση 8,6% μέχρι σήμερα, με μία επιβατική κίνηση που θα κλείσει κοντά στους 380 χιλιάδες επιβάτες έως το τέλος της χρονιάς.
«Από την έναρξη της παραχώρησης έχουμε 36 μήνες για να ολοκληρώσουμε τις επενδύσεις και πρόθεσή μας είναι να υπάρξει ένας τριπλάσιου μεγέθους τερματικός σταθμός από τα 3.000 τ.μ. στα 9.000 τ.μ., με στόχο να ολοκληρώσουμε την επένδυση νωρίτερα σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης παραχώρησης. Άρα, εκτιμάμε ότι το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο το 2028. Όμως, εν τω μεταξύ, από τον Ιανουάριο που θα ξεκινήσει, καλώς εχόντων των πραγμάτων, η διαχείριση, θα κάνουμε τις πρώτες μικρές διορθωτικές κινήσεις, προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα και η εμπειρία στον υφιστάμενο σταθμό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βήλος.
Άμεση βελτίωση
Τα στελέχη της Fraport ανακοίνωσαν την αξιοποίηση του υφιστάμενου κτηρίου του αεροδρομίου για επιπλέον χρήσεις, ότι το κόστος της επένδυσης θα ξεπεράσει τα 75 εκατ. ευρώ, και δεδομένου ότι ήδη ο αερολιμένας έχει ξεπεράσει τα όριά του, θα προχωρήσουν σε πυροσβεστικές παρεμβάσεις, προκειμένου να βελτιωθεί άμεσα η εικόνα του και η εμπειρία των επιβατών από το 2026.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Θάρρους», το νέο κτήριο αφίξεων – αναχωρήσεων θα κατασκευαστεί στην απαλλοτριωμένη έκταση πίσω από τον αστυνομικό σταθμό, όπου μάλιστα έχουν γίνει ήδη γεωτρήσεις για να μη χάνεται χρόνος.
Το δε παλιό κτήριο, με την έναρξη λειτουργίας του καινούργιου, θα επισκευασθεί και θα διαμορφωθεί σε χώρους για «VIP» και γραφεία διοίκησης.
Και προφανώς, για να προβαίνουν στις παραπάνω ανακοινώσεις τα υψηλόβαθμα στελέχη της Fraport, σημαίνει πως έχουν πάρει το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση ότι σύντομα θα κυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, προκειμένου να υπογραφεί με την κοινοπραξία και τη νέα εταιρεία που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, την «Kalamata Airport A.E.»
Της Βίκυς Βετουλάκη










